2013-06-14, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlankaAfNamur
Har jag fel nu? Har hela tiden fått känslan att, iaf Bernys mamma försökt bry sig om henne
även om det inte har fungerat/varit så enkelt...

Minns ni dokumentären...en kvinna kommer in till Berny med mat el ngt i en kasse, det var katter överallt (stackars) Är det hennes mamma? (vet att man egentligen ska länka!)

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=HbWrf4zg8c8&NR=1 @ 7:10

Måste säga att et ser ut att vara en fin liten lägenhet hon hade: ny och fräsch, den hade jag mer än gärna tagit.
Citera
2013-06-15, 03:03
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Electrospit
Efter vad jag har hört så stampade han ihjäl hunden. Smilla som den hette.

Hunden som Amelia hade samtidigt som hon var tillsammans med Berny hette väl Dolly?
Citera
2013-06-15, 03:19
Medlem
gurkskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Hunden som Amelia hade samtidigt som hon var tillsammans med Berny hette väl Dolly?

hon hade flera
Citera
2013-06-15, 09:26
Medlem
I amelias blogg skriver hon 22 maj 2012 att hon precis köpt en pappillon som heter Smilla som då är fem månader. Är det den som blir dödad?
Citera
2013-06-15, 18:17
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkskal
hon hade flera

Kan du inte berätta mer? Vad hette t.ex. pojkvännen/kräket som gjorde detta? Ge oss lite info!
Citera
2013-06-15, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Pundare ringer inte ens ambulans om deras bästa vän ODar då dom är mer rädda för att hamna i skiten själva. Fullblodsegoister ut i fingerspetsarna.

nä, de ringer gärna inte polisen, inte ens anonymt, men jag tvivlar också en del på sanningshalten när det gäller amelia och andra personer berny har varit tillsammans med. de har en tendens till att förändra sanningen lite allt eftersom, beroende på vem de pratat med och/eller när.

plus: pundare är inte direkt kända för att vara sanningsenliga.
Citera
2013-06-15, 23:13
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
nä, de ringer gärna inte polisen, inte ens anonymt, men jag tvivlar också en del på sanningshalten när det gäller amelia och andra personer berny har varit tillsammans med. de har en tendens till att förändra sanningen lite allt eftersom, beroende på vem de pratat med och/eller när.

plus: pundare är inte direkt kända för att vara sanningsenliga.

Jag tror nog sanningen ligger någonstans mellan våra inlägg, dvs att något jävligt hände med hunden vilket dom inte stoppade men att det skulle vara så grovt som en ren avrättning, hmm.
Vidrigt vad det än är.
Citera
2013-06-15, 23:54
Medlem
gurkskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Jag tror nog sanningen ligger någonstans mellan våra inlägg, dvs att något jävligt hände med hunden vilket dom inte stoppade men att det skulle vara så grovt som en ren avrättning, hmm.
Vidrigt vad det än är.

hennes pojkvän hade ihjäl hunden medan amelia sov eftersom han tyckte att hunden lät för mycket. han skar antingen halsen av den eller stampade ihjäl den. kanske båda.
amelia gjorde självklart inte slut eller dylikt utan fortsatte vara tillsammans med honom ändå
Citera
2013-06-16, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkskal
hennes pojkvän hade ihjäl hunden medan amelia sov eftersom han tyckte att hunden lät för mycket. han skar antingen halsen av den eller stampade ihjäl den. kanske båda.
amelia gjorde självklart inte slut eller dylikt utan fortsatte vara tillsammans med honom ändå

vet du varför hon inte berättat på blogg eller liknande om händelsen? typ att hon skäms i efterhand för att hon fortsatte vara ihop med snubben? fan, så många djur hon har haft som bara "försvunnit" mystiskt.
Citera
2013-06-16, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
vet du varför hon inte berättat på blogg eller liknande om händelsen? typ att hon skäms i efterhand för att hon fortsatte vara ihop med snubben? fan, så många djur hon har haft som bara "försvunnit" mystiskt.

De här brudarna är så empatibefriade att de helt enkelt inte bryr sig om ifall nåt av deras djur dör eller försvinner. De går bara vidare och skaffar nya, precis som de gör med sina partners. De älskar sina djur och förhållanden "mest i hela världen" så länge de varar, men tar det slut så betyder det inget länge. Om det gick till så som det sägs med hennes hund och hon inte skrivit om det eller haft dåligt samvete så är det nog för att hon helt enkelt inte brytt sig. Om hunden dödades så ryckte hon nog på axlarna bara, konstaterade att hunden nu var borta, och inget mer med det. Fy helvete för dessa människor. Jhna har visst skaffat katt nu oxå enligt bloggen....
Citera
2013-06-16, 13:15
Medlem
ZooHundens avatar
Jag kan informera er, skvallertanter, om att Berny har HIV, och får mediciner mot det. Kul för Emma...
Citera
2013-06-16, 13:40
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZooHunden
Jag kan informera er, skvallertanter, om att Berny har HIV, och får mediciner mot det. Kul för Emma...

Har också hört detta från flera håll och kan bekräfta att detta stämmer. Hon har förmodligen haft det ett bra tag också.

Ja... Vad säger man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in