2013-06-11, 20:14
Medlem
Snälla Berny, sluta inte. Du är mitt nya Rederiet och Vita lögner med grova inslag av Fucking Åmål. Håll ut och kom på mer, det är inte bara jag som sitter som klistrad och väntar på hur allt ska vävas ihop till ett spektakulärt slut vi aldrig kunnat räkna ut.
Citera
2013-06-11, 20:21
Avslutad
Citat:
Trots alla hårda ord och all kritik du får utstå så är vi många som hejar på dig Berny många, många fler än skuggfolket på Flashback. De som gömmer sig bakom sina skärmar, identitetslösa och förmodligen mycket avundsjuka på din frihet och förmåga att leva ditt liv helt på egna villkor. Det är svårt att slå sig fri från andra människors krav och förväntningar, och även samhället som styr oss. Men du står upp, du är modig vacker och levande. Du klarar dig igenom R också. Jag hejar på dig!

Det finns väl inget så fritt som en spruta i armen som kontrollerar dig! Eller att hela tiden behöva förlita sig på att andra människor är villiga att hjälpa dig med allt. Ja, då är man sannerligen fri och lever livet på sina egna villkor.

Är förvånad över att det inte stod "Psykisk sjukdom är vackert och klär dig, Berny".
Senast redigerad av GenesisP 2013-06-11 kl. 20:53.
Citera
2013-06-11, 21:39
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det finns väl inget så fritt som en spruta i armen som kontrollerar dig! Eller att hela tiden behöva förlita sig på att andra människor är villiga att hjälpa dig med allt. Ja, då är man sannerligen fri och lever livet på sina egna villkor.

Är förvånad över att det inte stod "Psykisk sjukdom är vackert och klär dig, Berny".

Älskar kommentaren om avundsjuka. Jag har fast anställning, sambo sedan 5 år, bostadsrätt, djur som mår bra och en trogen bekantskapskrets och föräldrar som älskar mig. Men nej, jag och "skuggfolket" är avundsjuka på den storslagna Queen B, hennes föråldrade yttre, flyktiga bekantskaper, misshandelsrelationer och sunkiga lss-boende. Säger inte att jag på något sätt är förmer än B men avundsjuk? Det där är ju bara lyteskomik.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-06-11 kl. 21:50.
Citera
2013-06-11, 22:06
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Älskar kommentaren om avundsjuka. Jag har fast anställning, sambo sedan 5 år, bostadsrätt, djur som mår bra och en trogen bekantskapskrets och föräldrar som älskar mig. Men nej, jag och "skuggfolket" är avundsjuka på den storslagna Queen B, hennes föråldrade yttre, flyktiga bekantskaper, misshandelsrelationer och sunkiga lss-boende. Säger inte att jag på något sätt är förmer än B men avundsjuk? Det där är ju bara lyteskomik.

Det lataste försvaret av dom alla, avundsjukan.
Tyvärr, det finns INGET i Bernys liv för någon vettig människa att vara avundsjuk på. Även människor som inte har "all that" inser att berny inte har något att komma med, varken själsligt eller materiellt.

Och den där friheten kommentatorn försöker tillskriva henne är ju rent löjeväckande. Hon är lika fri som hon är frisk.
Citera
2013-06-12, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Pastej
Snälla Berny, sluta inte. Du är mitt nya Rederiet och Vita lögner med grova inslag av Fucking Åmål. Håll ut och kom på mer, det är inte bara jag som sitter som klistrad och väntar på hur allt ska vävas ihop till ett spektakulärt slut vi aldrig kunnat räkna ut.

Hennes liv är lite av en dokusåpa faktiskt. Förhållanden hit och dit, smärta, drama, hela kittet verkligen.
Tragikomiskt men jag tror vi kan vänta oss ännu ett återfall inom ett år om det inte redan skett.
Citera
2013-06-12, 10:14
Medlem
Nån som vet nåt om hennes familj? Jag vet de är katoliker men är de verkligen en sekt för det? Berny påstår ju tydligen det, att det är Opus Dei (?), men vet nån om det stämmer på riktigt? Hennes farsa är tydligen pastor? Vad jobbar/gör hennes syskon? Har nån kontakt med Berny? I boken står hon, enligt henne, nära sin lillebror, har de kontakt idag?
Det har sagts nåt om att Berny skulle haft sex med sin brorsa, den äldre, och hans fru såg dem men sket i det. Jag har för mig det var Amelias påstående (?) så det behöver ju inte vara nåt, men vet nån ifall det ska ha skett? Jag tycker dock det låter osannolikt. Berny har nog blivit utsatt för övergrepp av folk men jag har svårt att tänka mig från familjen. Eller är det vad R ska handla om?
Citera
2013-06-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Nån som vet nåt om hennes familj? Jag vet de är katoliker men är de verkligen en sekt för det? Berny påstår ju tydligen det, att det är Opus Dei (?), men vet nån om det stämmer på riktigt? Hennes farsa är tydligen pastor? Vad jobbar/gör hennes syskon? Har nån kontakt med Berny? I boken står hon, enligt henne, nära sin lillebror, har de kontakt idag?
Det har sagts nåt om att Berny skulle haft sex med sin brorsa, den äldre, och hans fru såg dem men sket i det. Jag har för mig det var Amelias påstående (?) så det behöver ju inte vara nåt, men vet nån ifall det ska ha skett? Jag tycker dock det låter osannolikt. Berny har nog blivit utsatt för övergrepp av folk men jag har svårt att tänka mig från familjen. Eller är det vad R ska handla om?
Detta har hon ju skrivit en massa om det senaste halvåret. Hon svarade bland annat nyligen på en fråga i sin blogg om hon var rädd att hennes bror skulle utsätta sina egna barn för övergrepp och svarade att att hon självklart är det och att detta bland annat varit en återkommande mardröm. Så vi kan nog utgå ifrån att det är hennes version. Olika (förmodade) familjemedlemmar har ju skrivit här i tråden i omgångar och betett sig tvivelaktigt på olika sätt. Berny har även bemött de inläggen.

I klartext har hon skrivit att hon blivit utsatt för övergrepp, vanvård och hjärntvätt under uppväxten och att familjemedlemmar antingen deltagit i detta eller givit sitt tysta godkännande.

Om detta är sant? Vem vet. Vi lär få veta förr eller senare. Jag tycker det är märkligt att familjen Pålsson inte gått till motangrepp, om det inte stämmer.

Oavsett så är alltihopa djupt tragiskt. Jag har en vän vars bror insjuknade i schizofreni runt tjugoårsåldern, och han återvände plötsligt till familjens gamla religion, övertygad om att han var Jesus och började plötsligt anklaga sin familj för att ha behandlat honom illa under uppväxten, fastän familjen i själv verket varit "modiga" och slagit sig fria från den sekt som resten av familjen tillhört innan hans födsel.

Som sagt, det finns saker som talar för att sanningen ligger både hos familjen och hos Berny. Kanske är det något sorts mellanting. Familjen godkände trots allt utgivningen av Vingklippt, som är full med antydningar till en ganska obehagligt religiöst bunden familj.
Citera
2013-06-12, 12:28
Avslutad
Alla hennes små kodord förvirrar mig. Vad betyder "R"?

Edit: Verkar visst som om "R" står för rättsprocess. Jag älskar hur hon gör sitt liv till en show med en massa "undangömd" information. Herregud människa, skriv bara rättsprocess som oss vanliga dödliga.
Citera
2013-06-12, 15:10
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Men nu har jag bestämt mig för att berätta mer om R och om min uppväxt i Opus dei och om min familj.

Från näst senaste blogginlägget. Här hävdar hon ju faktiskt utan omsvep att hon växt upp inom just Opus Dei.

Citat:
saknar och tänker på min älskade Emma

Öh... Bruden är väl inte borta för gott eller har jag missat något?

Är hon bara borta över dagen så låter det faktiskt som att de som här i tråden har förutspått en "romans" mellan Stripperella och Berny (om än en ensidig sådan) just fått en hel del vatten på sin kvarn...
Citera
2013-06-12, 16:19
Medlem
http://instagram.com/p/acvRiKtG98/

varför försöker hon se ut som en jäkla fisk?
Citera
2013-06-12, 16:32
Medlem
BlankaAfNamurs avatar
Har jag fel nu? Har hela tiden fått känslan att, iaf Bernys mamma försökt bry sig om henne
även om det inte har fungerat/varit så enkelt...

Minns ni dokumentären...en kvinna kommer in till Berny med mat el ngt i en kasse, det var katter överallt (stackars) Är det hennes mamma? (vet att man egentligen ska länka!)
Senast redigerad av BlankaAfNamur 2013-06-12 kl. 16:59.
Citera
2013-06-12, 17:18
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlankaAfNamur
Har jag fel nu? Har hela tiden fått känslan att, iaf Bernys mamma försökt bry sig om henne
även om det inte har fungerat/varit så enkelt...

Minns ni dokumentären...en kvinna kommer in till Berny med mat el ngt i en kasse, det var katter överallt (stackars) Är det hennes mamma? (vet att man egentligen ska länka!)

Nja, har för mig det var hennes boendestödjare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in