Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-14, 22:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Antarktis!

Nu finns det ju vissa praktiska problem, som att Antarktis är uppdelat mellan ett antal länder där Sverige inte är ett.

Ungefär samma problem som Tyskland hade med judarna, man tänkte ju ut Madagaskar men det föll på kostnaden och territoriella problem. Någon som har en lösning för alla oliktänkande?

Varnagel hade en hint i något inlägg före detta. Är det så vi bör göra med judarna och oliktänkande?
Citera
2013-06-14, 22:24
Medlem
Niss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu finns det ju vissa praktiska problem, som att Antarktis är uppdelat mellan ett antal länder där Sverige inte är ett.

Ungefär samma problem som Tyskland hade med judarna, man tänkte ju ut Madagaskar men det föll på kostnaden och territoriella problem. Någon som har en lösning för alla oliktänkande?

Varnagel hade en hint i något inlägg före detta. Är det så vi bör göra med judarna och oliktänkande?

Du resonerar som om det var tvunget att landet vi skickade folket till måste tillhöra Sverige?
Det är inte svårare än så att har du kommit hit från Irak, ja då kommer du sitta på ett plan tillbaks till Irak, sen åker planet tillbaks till Sverige utan passagerare. Enkelt.
Citera
2013-06-14, 22:25
Medlem
Citat:

Nja, det låter lite drastiskt. Det skulle kunna räcka med att vi samlar ihop alla judar, för dem upp till Orsa Björnpark och släpper ut dem där. Därefter hetsar vi djuren mot dem. Hur tror du judarna hade klarat sig i en överlevnadskamp mot björnar, järvar, varg och andra rovdjur i nordisk natur?
Citera
2013-06-14, 22:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag kollade upp ett klipp med er älskade partiledare och blev rätt chockad :

http://www.youtube.com/watch?v=aY-MRq-7iUQ

1:53: Maj 1973, Sverige hade då en statsskuld på 42,9 miljarder kronor... Det kan tyckas inte en helt oansenlig summa pengar .. Men om vi jämför idag!
2:07: 40 år senare! Ja, om jag berättar om vår statsskuld kommer ni knappt tro era ögon.. öron!
2:18: 1200 miljarder svenska kronor..

Här stoppade jag bandet. Är karln seriös? Inflation någon? Han jämför alltså absoluta nivåer 1973, med absoluta nivåer 2013. Kan ni bekräfta att detta är sant? I så fall är det en av det mest extremt löjeväckande talen en politiker har hållit, även om det är ett 0,01% parti.
Citera
2013-06-14, 22:56
Medlem
mykorrhizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Jag har faktiskt tänkt i de banorna själv. Man borde ju kunna hitta någon eller några större landytor dit alla länder kan skicka alla oönskade främlingar, så kan de och alla andra som vill ha multikulti bygga upp sitt nya paradis där..

Kan Israel teckna avtal så kan väl vi

Citat:
Den ultranationalistiska israeliska regeringen har tecknat avtal med icke namngivna afrikanska länder för att deportera illegala invandrare dit, skriver Jerusalem Post.

http://www.friatider.se/israel-outsourcar-flyktingmottagande-till-afrika
Citera
2013-06-14, 23:06
Medlem
Citat:

1:53: Maj 1973, Sverige hade då en statsskuld på 42,9 miljarder kronor... Det kan tyckas inte en helt oansenlig summa pengar .. Men om vi jämför idag!
2:07: 40 år senare! Ja, om jag berättar om vår statsskuld kommer ni knappt tro era ögon.. öron!

Här stoppade jag bandet. Är karln seriös? Inflation någon? Han jämför alltså absoluta nivåer 1973, med absoluta nivåer 2013. Kan ni bekräfta att detta är sant? I så fall är det en av det mest extremt löjeväckande talen en politiker har hållit, även om det är ett 0,01% parti.

520% inflation sedan 1973 sedan vilket betyder att vår statsskuld idag är mer 4,5 gånger så stor. Absoluta tal är att föredra men poängen gick fram oavsett.
Citera
2013-06-14, 23:35
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:

Jag är helt seriös med att gissa att de flesta som hört detta talet inte ens vet vad inflation är, och inte bryr sig heller. Tyvärr.
Citera
2013-06-15, 00:25
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:

Spelar det någon roll? Vi vet för ett faktum att statsskulden har ökat. Att inte nämna inflation ger ju siffrorna ännu mer vikt. Det är ett tal, för bövelen, inte en doktorsavhandling.
Citera
2013-06-15, 00:53
Medlem
Citat:

Kompetent partiledare, skulle älska att se Stefan debattera med någon annan partiledare. Intressant att ingen reagerade, men så är det begåvningsreserverna också. Keep up the good work!
Citera
2013-06-15, 05:12
Medlem
Lunatichais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Spelar det någon roll? Vi vet för ett faktum att statsskulden har ökat. Att inte nämna inflation ger ju siffrorna ännu mer vikt. Det är ett tal, för bövelen, inte en doktorsavhandling.

Givetvis spelar det roll! Vill man föra en seriös diskussion om finans- och penningpolitik bör man naturligtvis visa att man åtminstone besitter grundläggande kunskaper i ämnet. Han framstår ju som en debil tonåring när han grinar om hur mycket "statsskulden växer per minut". Den siffran är fullständigt irrelevant. Lämpligare vore att titta på hur statsskulden förändrats i relation till BNP och jämföra med andra länder:

http://www.google.com/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_&ctype=l&strail=false&bcs =d&nselm=h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false &rdim=country_group&idim=country%3Afr%3Ade%3Ait%3A es%3Auk%3Apl%3Acz%3Ael%3Ahu%3Aat%3Anl%3Apt%3Ase&if dim=country_group&tstart=809733600000&tend=1314655 200000&hl=en_US&dl=en_US&ind=false&icfg&uniSize=0. 035&iconSize=0.5#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm =h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=co untry_group&idim=country:fr:de:it:es:ukl:cz:el:h u:at:nlt:se:be:bg:cy:dk:ee:fi:ie:lv:lt:lu:mt:ro: sk:si:tr is:mk:hr&ifdim=country_group&tstart=803167200000&t end=1339711200000&hl=en_US&dl=en_US&ind=false
Citera
2013-06-15, 10:50
Medlem
Inflationen i sig är ett stort problem. Det handlar om ett ohållbart system där folks besparingar utplånas, medan vinsten av affären går rakt i händerna på de judiska storbankirerna. Avbetalningen av skulderna, snarare än statsskulden i sig, är det sjuka - för där betalar man av lån på pengar skapade ur tomma intet och utlånade med ränta. Det andra vansinniga är att valutasystemet skapar mer skuld än det finns pengar, så att alla är i konstant skuld - till centralbankerna som alltså oftast ägs av judar, t.ex. IMF, Federal Reserve, osv. Det är slaveri. Tyvärr är det krångligt att förklara helheten i ett enda tal, men det hade jag annars gärna sett att man gör i ett kommande tal.
Citera
2013-06-15, 10:53
Medlem
Det är alltid intressant att se hur mycket kritik och interna stridigheter det finns inom denna "rörelse". Misstänker att samma personer som kritiserar något (ur kontext) av Jacobssons tal förmodligen själva inte skulle klara av att hålla ett tal inför 200 personer.

Nu kommer jag självklart få invändningar från dessa personer om hur de ensamt skulle kunna hålla upp hela den nationella rörelsen på sina axlar och leda den till seger; men faktumet kvarstår att de -- likt mig -- som inte är aktiva medlemmar, som inte är närvarande vid förstamajtal, medborgargarden och andra aktioner/demonstrationer egentligen inte har någonting öht att säga till om.

Vad har VitruvianskeMannen och Lunatichai bidragit med i kampen? Förmodligen inget, bortsett från lite spydiga kommentarer på flashback. Hoppas verkligen för er egen del att ni inte lever i illusionen -- vilket många internetkrigare verkar göra -- att ni är "essentiella", "deltagande" och väldigt "viktiga" för den nationella rörelsen. Det är ni nämligen inte, snarare motsatsen.
Senast redigerad av hejloltja 2013-06-15 kl. 10:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in