Citat:
Ursprungligen postat av
Snauhi
Leker man med parlamentarism och umgås med andra partier och väljare så tvingas man att mjuka upp sina åsikter.
Det är en farlig åsikt och en bevisligen dålig och ohållbar politik. Rasfrämmande gästarbetare är mycket problematiskt. Det spelar ingen roll om de aldrig får medborgarskap eller bara får stanna i några år. Risken för oönskad rasblandning med svenskar är överhängande och i de europeiska nationer som har haft mycket gästarbetare så kan man se att "gästarbetare" tenderar att bita sig fast i landet, oavsett om de får bli medborgare eller inte. Dessutom uppmuntrar det till uppmkjukning, att de ska få ta hit sina familjer, osv, osv. I Tyskland och England så började det med "gästarbetare" från icke-vita delar av samväldet respektive från Turkiet. Hur det gick sen vet vi ju...
NEJ! Etniskt inkompatibla gästarbetare är inte ok! Det enda undantaget jag kan tänka mig är små och kontrollerade mängder av högt kvalificerade gästforskare och annan spetskomeptens.