2013-06-14, 17:36
Medlem
znors avatar
Är det ok att dricka alkohol och ta benso (Medicin) tänkte endast 2mg xanar och nån öl tagit max 2mg under dom senaste 3 dygnen, senaste igår 02:00 0.5mg. Brukar inte sub eller opi/iode annars,
VIKTIGT VILL VERKLIGEN TA BENSO MÅR INGET VIDARE
När är det ok att dricka/ta benso efter sub?
Senast redigerad av znor 2013-06-14 kl. 17:38.
Citera
2013-06-14, 17:43
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Är det ok att dricka alkohol och ta benso (Medicin) tänkte endast 2mg xanar och nån öl tagit max 2mg under dom senaste 3 dygnen, senaste igår 02:00 0.5mg. Brukar inte sub eller opi/iode annars,

Ta mer Sub o strunta i öl och benso?
Citera
2013-06-14, 17:45
Medlem
masterior26s avatar
Citat:

Det ska inte vara några problem med tanke på att du verkar ha tolerans, när tog du subben?
Citera
2013-06-14, 21:46
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Det ska inte vara några problem med tanke på att du verkar ha tolerans, när tog du subben?
Runt 0,5 vid 02:00 inatt och 0,5mg 3-4tim innan osv. Tar ett par öl nu iaf. Känner inte av något värst av suben, lite småsmå kli när jag började.
Men det är väl i katastorofnodd aka anddepp man dör? = Man somnar för man inte kan hålla sig vaken, men om man inte känner av dom sakerna alls så borde det väl ändå va lugnt.
Tolerans alkohol+benso.
Senast redigerad av znor 2013-06-14 kl. 21:49.
Citera
2013-06-14, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
1mg är lite. 2mg är bra, men kan vara för mycket för en ovan.
Tips: Köp Postafen (åksjuketabletter) och ät en sån 1h innan du tar Sub, så slipper du iillamående.
Så om vi säger att jag tar 1mg första gången, skulle jag sedan klara av 2mg andra gången? Är 1mg en tröskeldos, eller helt enkelt en medeldos för de utan tolerans? Om vi säger att jag skulle ta för mycket första gången, vad skulle hända då? Går det att snea? Vad är en dödlig dos för en utan tolerans?

Hur starkt kommer illamåendet att vara av sub om jag inte medicinerar mot det? Och hur är det med kliandet? Har redan ganska grova eksem på händer och fötter, kommer det klia extra mycket just där då?

Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Dom vanligaste nu tycker jag är dom ovala (b8-form) fast utan märkning och bara brytskåra (Vita) från Orifarm
Vad har de för styrka? Finns det kanske någon hemsida med en samling på alla buprenorfinpreparat med bilder?

Hur är det att få tag på sub i stockholm, plattan? Saknar kran, så det får nog bli att köpa av en random blatte...
Senast redigerad av ThatCoolGuy77 2013-06-14 kl. 23:58.
Citera
2013-06-15, 07:32
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThatCoolGuy77
Så om vi säger att jag tar 1mg första gången, skulle jag sedan klara av 2mg andra gången? Är 1mg en tröskeldos, eller helt enkelt en medeldos för de utan tolerans? Om vi säger att jag skulle ta för mycket första gången, vad skulle hända då? Går det att snea? Vad är en dödlig dos för en utan tolerans?

Hur starkt kommer illamåendet att vara av sub om jag inte medicinerar mot det? Och hur är det med kliandet? Har redan ganska grova eksem på händer och fötter, kommer det klia extra mycket just där då?

Vad har de för styrka? Finns det kanske någon hemsida med en samling på alla buprenorfinpreparat med bilder?

Hur är det att få tag på sub i stockholm, plattan? Saknar kran, så det får nog bli att köpa av en random blatte...
Börja med 1mg första gången, räcker det så behöver du inte höja dosen. Det som händer om du tar för mycket är det som också kan hända annars - nämligen illamående och spyor i mängder (men alla råkar inte ut för det, tog själv en halv sub (4mg) första gången och mådde som en kung.)
.
Att snea behöver du inte oroa dig för, det skulle väl vara om du tror att du ska spy eller klia ihjäl dig (men på sub är klåda inte lika vanligt som på andra opiater).
Dödlig dos är inte heller något du behöver oroa dig för, subutex har ett tak för hur mycket som tas upp av kroppen så sålänge du är nykter i övrigt så är det "ofarligt".
Finns i styrkor från 0.2mg - 8mg Och 8mg'arna är absolut vanligast.
En samling med bilder och allt hittar du på fass.se bara söka på Buprenorfin som aktivt ämne så får du upp alla preparat innehållande dessa och bilder.
Plattan är väl stället med stort S om man inte har någon kran, åk in dit mellan 11 och 14 en vardag och handla av dom slitna människorna (inte ungdomarna!) och ge dom inget utan att samtidigt få varorna i handen.
Räkna med att betala 2-300:-
Citera
2013-06-17, 00:21
Medlem
Om det nu blir så att jag införskaffar lite buprenorfin, borde jag prova det ensam eller med en vän?

Har en relativt god vän som också är en liten hobbyknarkare som väldigt gärna skulle vilja prova tillsammans med mig. Dock känns det lite fel att introducera andra till opiater, då det känns som att om det går åt helvete för personen i fråga så kommer det antagligen kännas som mitt fel.

Har hört olika rekommendationer förut. Vissa säger att man kan bli irriterad på folk när de "stör" en i ruset. Kanske också är rätt skönt att vara ensam ifall man börjar må illa och kanske spyr. Fast själv känner jag att det kanske vore bäst att ha någon nära utifall något obehagligt skulle ske...

Vi båda har erfarenhet med cannabis. Jag har även tagit en liten dos av cocillana förr. Han har även provat MDMA och diverse "B-Droger" (Typ concerta, lergigan osv). Jag själv har inga erfarenheter med CS droger.

Jag antar att en dos på 1mg knappast kan orsaka andningsnöd, eller har jag förstått fel?

Några tips och/eller egna erfarenheter?

När jag ändå är här och frågar; Hur länge sitter ruset i? Hur lång tid tar det innan man spela normal?
Senast redigerad av ThatCoolGuy77 2013-06-17 kl. 00:30.
Citera
2013-06-17, 01:51
Medlem
cbos avatar
hola, ligger på relativt låga doser sub om dagen, nu har jag inget för tillfället men tillgång till ett norspanplåster, aldrig testat detta (10mg). jag kan tänka mig att jag ligger på ca 0,5mg per dag i snitt, ibland mer. skulle detta ta bort min abstinens i en vecka som den tydligen ska verka?

förövrigt, vart får ni tag i er sub nu när (vad jag kan hitta) ingen inrikes säljer? något tips? vore uppskattat!

mvh!
Senast redigerad av cbo 2013-06-17 kl. 02:19.
Citera
2013-06-17, 03:54
Bannlyst
Tja! Jag undrar lite hur länge Buprenorfin finns kvar på ett Norspan 20 mikrog/timme om man tuggar, snusar eller tar sublingual?

Jag har märkt att efter den kemiska smaken avtagit första gången så brukar det aktiva ämnet fortfarande finnas kvar i plåstret, då biter jag lite försiktigt tills smaken kommer tillbaka och sen lägger jag tillbaka under tungan. En gång tuggade jag fort och våldsamt tills jag inte kände någon smak längre och sen tog jag ut den och la åt sidan, dagen efter började jag tugga på samma bit utan att få nån smak men jag blev ändå påverkad.

Hur vet jag när det aktiva ämnet är slut om jag har sublingual, eller låt säga att jag skiftar från att tugga, snusa samt ha sublingualt?
Citera
2013-06-17, 04:01
Bannlyst
Citat:

Det är löjligt låga doser att vara rädd för. Man kan dricka ordentligt på det, en kvarting lätt iaf.
Citera
2013-06-17, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smetOklet
Tja! Jag undrar lite hur länge Buprenorfin finns kvar på ett Norspan 20 mikrog/timme om man tuggar, snusar eller tar sublingual?

Jag har märkt att efter den kemiska smaken avtagit första gången så brukar det aktiva ämnet fortfarande finnas kvar i plåstret, då biter jag lite försiktigt tills smaken kommer tillbaka och sen lägger jag tillbaka under tungan. En gång tuggade jag fort och våldsamt tills jag inte kände någon smak längre och sen tog jag ut den och la åt sidan, dagen efter började jag tugga på samma bit utan att få nån smak men jag blev ändå påverkad.

Hur vet jag när det aktiva ämnet är slut om jag har sublingual, eller låt säga att jag skiftar från att tugga, snusa samt ha sublingualt?

Jag har en till fråga. När man har plåster under tungan, bör drogen rikta uppåt mot tungan eller neråt mot tänderna/tandköttet? Eller spelar det ingen roll hur man har så länge det är sublingualt?
Citera
2013-06-17, 12:16
Medlem
cbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbo
hola, ligger på relativt låga doser sub om dagen, nu har jag inget för tillfället men tillgång till ett norspanplåster, aldrig testat detta (10mg). jag kan tänka mig att jag ligger på ca 0,5mg per dag i snitt, ibland mer. skulle detta ta bort min abstinens i en vecka som den tydligen ska verka?

förövrigt, vart får ni tag i er sub nu när (vad jag kan hitta) ingen inrikes säljer? något tips om utrikes eller nått? vore uppskattat!

mvh!
ber om ursäkt för den tidiga "bumpen", men det är väldigt viktigt för mig just nu! AT:n kommer vääldigt snart annars, kommer inte klaga det väl kan jag lova, illa, kuk helt enkelt. väldigt tacksam för snabbt svar! har hjälpt andra här tidigare så hoppas på lite hjälp själv! kan fan inte ens googla just nu hah.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in