2013-06-14, 06:30
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldIronsides
Hur mycket wot spelar ni?
Vad har ni för tanks?

Är lite som kebabsuger både i speltid och antalet tanks. Dock just nu runt
45 tanks. Tycker det är roligare om man kör pluton. Är med i en clan, men har
aldrig "kört" med clanen. Gick med för att en WoT-polare ville rekrytera

Är egentligen alldeles för gammal för sånt här, men det är ju så sjukt kul.
Mina favvotanks är T82, T40 samt SU-26 arty där jag ligger runt 65% i winrate.
Det är dom jag kör i avkopplingssyfte. HATAR Pz1C, ha ha. ÄLSKAR att blåsa
dom från kartan med min T82a med haubitsen. har som mest 9 kills i T40
(igår faktiskt) och 10 kills i SU-26an.

Jo jag har några toptiervagnar men kör väldigt sällan över tier8. Tycker att
det är för stor skillnad på spelarna högre upp. Det märks för tydligt när
spelarna man spelar med eller mot är dåliga.

Winratedebatten: Jo jag har vunnit matcher som vi haft 35% vinstchans i.
Dock endast då jag kört pluton så plutonen har kunnat vända matchen. Annars
så måste jag säga att det märks otrolig skillnad på en spelare som har 35-45
i wr och en som har 55-65. Visst kan spelare med hög wr göra bort sig dom också,
men det sker helt klart mer sällan. Det märks allra tydligast i sättet att med helt
okända agera rätt taktiskt i grupp, skjuta mot samma mål, täcka upp rygg, inte
blocka... Sådana saker som gör en match till en vinst.

Siemka på er.
Citera
2013-06-14, 09:03
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Hellcat kanske kunde funka. Se bara till att du kommer in på nära håll och kan cirkla ihjäl honom. Å andra sidan kanske det blir svårt på en bana som Province, där det inte finns så mycket utrymme att röra sig på. För han lär ju knappast ställa sig på det öppna fältet i mitten.

Hellcat är inte direkt bra på att cirkla folk pga turret och track traverse.
Fast en Hellcat kan nog funka ändå, utrusta den med binos och camo, och utnyttja view range för att skjuta honom från cover. Hellcat är tillräckligt snabb för att du enkelt ska kunna hålla honom på avstånd.
Citera
2013-06-14, 09:14
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Har en SU85b i garaget som vinner mer och mer måste jag säga.

SU-85B är svinkul, särskilt om man har binos och camonät. Den är perfekt i rollen som en invisible sniper med en view range på 390m, bra kanon och utmärkt egen camo. Kanske inte lika spektakulär som en derp Hetzer, men det finns en viss känsla med att skjuta sönder hela motståndarelaget innan de ser en. Den är också snabb så man kan lätt omlokalisera.
Armour suger, men i detta spelet är armour långt mindre viktigt än eldkraft, rörlighet och viewrange.

Började för några månader sen på ryska TD-trädet och det kan jag skarpt rekommendera. Är visserligen bara på SU-100, men SU-76, SU-85B och SU-85 har varit riktigt roliga.
Citera
2013-06-14, 12:15
Medlem
Citat:
Vad har ni för tanks?
Jag har 80 tanks. Där merparten är lätta/medium tanks (36 st). Spelar mest medium och TD. Spelar inte mycket Arty, men det kanske man borde.
Citera
2013-06-14, 12:50
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Vad har ni för tanks?

Spelar jag ensam så någon timme per dag kanske, är jag i pluton så blir det betydligt mer.

Som sagt innan orkar jag inte rabbla upp varenda en, men mina favoriter är M26 Pershing, M4A3E8, min gamla trogna IS-3 och mitt nyaste tillskott, ISU-152 som är stört rolig.
Citera
2013-06-14, 13:43
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Spelar jag ensam så någon timme per dag kanske, är jag i pluton så blir det betydligt mer.

Som sagt innan orkar jag inte rabbla upp varenda en, men mina favoriter är M26 Pershing, M4A3E8, min gamla trogna IS-3 och mitt nyaste tillskott, ISU-152 som är stört rolig.

2 st ISU i samma pluton är en tung kombination. Som den fighten vi vann där du hade typ 50 HP
och jag 8 HP kvar och blev kallade för fegisar och noobs tills det bara var vi och Tiger2an kvar
och jag cappade hem skiten medan du resettade ihop med KT'n.

En del matcher minns man
Citera
2013-06-14, 16:05
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
2 st ISU i samma pluton är en tung kombination. Som den fighten vi vann där du hade typ 50 HP
och jag 8 HP kvar och blev kallade för fegisar och noobs tills det bara var vi och Tiger2an kvar
och jag cappade hem skiten medan du resettade ihop med KT'n.

En del matcher minns man

Ja, det var allt skoj!

12hp hade jag till och med kvar.
Citera
2013-06-14, 19:15
Medlem
Bearforceones avatar
Började spela förra veckan i brist på andra spel och undrar hur i helvette jag kunnat skippa detta spelet i flera år. Jag har skitroligt hittills.

Söker tacksamt efter tips på en riktigt bra tank som kan skjuta igenom andras pansar, allt jag har nu antingen missar, har för kass armor, för kassa bössor och oftast en kombination av allt detta. Blir så jävla sur när jag skjuter 3-4 skott utan att göra någon skada för att sedan bli 1-shottad!

Undrar även hur fan utvecklarna tänkte med sina matchups, för det allt annat än roligt att agera cannonfodder åt tier 5 tanks när man själv är 3. Jag hade hellre väntat 1 min istället för att åka runt och försöka skjuta sönder dessa tanks med något som mest liknar en ärtbössa. Artilleri ska vi inte ens prata om. Alltid lika kul att bli manglad av någon som står på andra sidan kartan...
Senast redigerad av Bearforceone 2013-06-14 kl. 19:19.
Citera
2013-06-14, 21:38
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Började spela förra veckan i brist på andra spel och undrar hur i helvette jag kunnat skippa detta spelet i flera år. Jag har skitroligt hittills.

Söker tacksamt efter tips på en riktigt bra tank som kan skjuta igenom andras pansar, allt jag har nu antingen missar, har för kass armor, för kassa bössor och oftast en kombination av allt detta. Blir så jävla sur när jag skjuter 3-4 skott utan att göra någon skada för att sedan bli 1-shottad!

Undrar även hur fan utvecklarna tänkte med sina matchups, för det allt annat än roligt att agera cannonfodder åt tier 5 tanks när man själv är 3. Jag hade hellre väntat 1 min istället för att åka runt och försöka skjuta sönder dessa tanks med något som mest liknar en ärtbössa. Artilleri ska vi inte ens prata om. Alltid lika kul att bli manglad av någon som står på andra sidan kartan...

Äsch, matchmakingen är löjligt snäll nu för tiden.

Anfall inte rakt på de stora grabbarna så bör du klara dig undan ganska bra.

Marder II, tysk td har bra bössa för övrigt, men förvänta dig inga underverk på tier 3 generellt.
Citera
2013-06-14, 21:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
men förvänta dig inga underverk på tier 3 generellt.
T82 med 105mm pipan och vältränad besättning kan göra lite väsen av sig, skotten har styrka nog att enskjuta många vagnar med lite tur och kör man sen HEAT så kan man få kv-1 att dallra av skräck.
Citera
2013-06-14, 21:54
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
T82 med 105mm pipan och vältränad besättning kan göra lite väsen av sig, skotten har styrka nog att enskjuta många vagnar med lite tur och kör man sen HEAT så kan man få kv-1 att dallra av skräck.

Jo, visserligen. Tänkte faktiskt inte ens på den, ser den inte särskilt ofta då jag brukar lira 6+.
Citera
2013-06-14, 23:21
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Unlucky_Kat, jag vet inte vad du nickar här, men grinda inte mer på KV-2 om du inte redan skaffat S-51, den kostar 93k exp på testservern och lär antagligen göra det live.
Tack för att du sa det . Är ännu bara på 80kxp så det är lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in