2013-06-13, 10:57
Medlem
Salorms avatar
haha helt ärligt, nu hamnade jag med en top tier som hade 28% win.... Nu var laget vi mötte totalt genomusla också, men jag undrar om man kan lita på 28% i en E75??
Citera
2013-06-13, 11:00
Medlem
Herregud, vi har redan haft den här diskussionen ett par gånger tidigare. Det är enkel sannolikhetsteori, med tillräckligt många matcher bakom sig kommer ALLA faktorer förutom spelarens egen förmåga att närma sig 48-49%.

http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_large_numbers

Det som blir kvar efter sisådär ett par tusen matcher är hur mycket du påverkade utgången. Det går såklart att gamea systemet om alla femtusen matcher körts med SU-26 och premium rounds, men jag vågar hävda att en spelare med 55% WR är mil bättre än en med 45% WR i 99/100 fall.
Citera
2013-06-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Nej, enligt min "logik" kommer ens win rate att reflektera ens skicklighet i spelet efter tillräckligt många matcher, eftersom det är enda gemensamma faktorn för alla dina matcher.

Spelare med 5k+ matcher och en win rate på 40% har aldrig lärt sig spelet och vill inte lära sig spelet, vilket man ser i matcherna eftersom de springer omkring som halshuggna hönor.
Du vet att det är ett lagspel och att det du beskrev ovan kommer bestämmas av RNG.
Nej, jag tror inte det. Möjligen var det så förr. Men jag har en teori om att MM inte alls enbart arbetar genom RNG. Det hade varit mycket bättre. Jag tror att det sker en form av matchning baserat på olika saker och att det är detta som sabbar. Det enda raka är att dela spelare i tex tre klasser. Typ låg, mellan, hög. Och de spelar mot andra spelare i den klassen. Blir du bättre så åker du upp. Samt att man slumpar ut vänster o höger laget, fast då efter tankstorlek, så med 8 heavys blir det 4 till ena laget.

Jag upplever också att denna förändring hände för mig för 3 veckor sedan, att de gjorde något då. För allt blev annorlunda. Kanske fixar de tillbaka eller så. Man vet inte.
Senast redigerad av estone 2013-06-13 kl. 11:07.
Citera
2013-06-13, 11:39
Medlem
thechosenones avatar
Unlucky_Kat, jag vet inte vad du nickar här, men grinda inte mer på KV-2 om du inte redan skaffat S-51, den kostar 93k exp på testservern och lär antagligen göra det live.
Citera
2013-06-13, 12:09
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Nej, jag tror inte det. Möjligen var det så förr. Men jag har en teori om att MM inte alls enbart arbetar genom RNG. Det hade varit mycket bättre. Jag tror att det sker en form av matchning baserat på olika saker och att det är detta som sabbar. Det enda raka är att dela spelare i tex tre klasser. Typ låg, mellan, hög. Och de spelar mot andra spelare i den klassen. Blir du bättre så åker du upp. Samt att man slumpar ut vänster o höger laget, fast då efter tankstorlek, så med 8 heavys blir det 4 till ena laget.

Jag upplever också att denna förändring hände för mig för 3 veckor sedan, att de gjorde något då. För allt blev annorlunda. Kanske fixar de tillbaka eller så. Man vet inte.

Hur MM funkar är rätt tydligt.
http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mechanics#Matchmaking
Dvs du hamnar i en kö, där du får en vikt baserad på din tank + tankspecifika faktorer. I detta försöker man även matcha scouts, arty, tds, heavies och mediums så att lagen är jämnt fördelade på dessa. Det sker ingen matchning baserat på skicklighet i en tank.
Tydligen, bekräftat av SerB, så har man högre chans att vara top tier de första 10-15 matcherna. Något som jag trodde togs bort, men vilket inte skedde.
Citera
2013-06-13, 17:00
Medlem
Är vidare i min klanturnering, och kommer möta en kille som troligtvis kör VK3601H. Det problematiska är att nästa karta kommer vara Province, som jag inte har en aning om hur man kör i tanks högre än tier 3. Borde jag fortsätta med min M6, eller byta till något lättare, typ Hellcat? (Samma regler som förut, max tier 6, ingen KV-1S, ingen derp, inga prem-rounds)
Citera
2013-06-13, 17:06
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Är vidare i min klanturnering, och kommer möta en kille som troligtvis kör VK3601H. Det problematiska är att nästa karta kommer vara Province, som jag inte har en aning om hur man kör i tanks högre än tier 3. Borde jag fortsätta med min M6, eller byta till något lättare, typ Hellcat? (Samma regler som förut, max tier 6, ingen KV-1S, ingen derp, inga prem-rounds)

Hellcat kanske kunde funka. Se bara till att du kommer in på nära håll och kan cirkla ihjäl honom. Å andra sidan kanske det blir svårt på en bana som Province, där det inte finns så mycket utrymme att röra sig på. För han lär ju knappast ställa sig på det öppna fältet i mitten.
Citera
2013-06-13, 22:20
Bannlyst
Hur mycket wot spelar ni?
Vad har ni för tanks?
Citera
2013-06-13, 23:21
Medlem
VagDags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldIronsides
Vad har ni för tanks?

För lite eller för mycket beror på vem du frågar, jag betcknar mig själv som en semiseriös pubspelare, som inte bryr så mycket om statistik hit eller dit, försöker vinna mina matcher men det är ju som vanligt för många faktorer som spelar in för att kunna påverka det...

Mitt huvudobjekt är en TigerII, den skämmer jag bort i den mån jag kan, har alltid med mig plåster och verktygsats när vi åker ut i strid, resten är lite skojig utfyllnad av lätta maskiner som ska generera cash till min Tiger.

Har en SU85b i garaget som vinner mer och mer måste jag säga.
Citera
2013-06-14, 00:53
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldIronsides
Vad har ni för tanks?
spelar minst 1 timme om dagen när jag inte jobbar, men blir ofta 3-4 timmar

tanks?

har 56.stycken så pallar inte skriva dom men i tier 10 gilkar jag leopard 1, is7 och e100(med heat)
s-51 är favvo arty
massa premiums
och gillar pz1c som fan, får man mindre än 5 kills så är man ett failure
Citera
2013-06-14, 05:29
Medlem
VagDags avatar
[quote=Kebabsuger|43896354 gillar pz1c som fan, får man mindre än 5 kills så är man ett failure [/QUOTE]

Javafan har ju fått utmärkelsen stridsvagnsess av första klass med den vagnen.
Citera
2013-06-14, 05:39
Medlem
VagDags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Herregud, vi har redan haft den här diskussionen ett par gånger tidigare. Det är enkel sannolikhetsteori, med tillräckligt många matcher bakom sig kommer ALLA faktorer förutom spelarens egen förmåga att närma sig 48-49%.

http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_large_numbers

Det som blir kvar efter sisådär ett par tusen matcher är hur mycket du påverkade utgången. Det går såklart att gamea systemet om alla femtusen matcher körts med SU-26 och premium rounds, men jag vågar hävda att en spelare med 55% WR är mil bättre än en med 45% WR i 99/100 fall.

Du har säkert rätt där, ligger på 48% vunna matcher och har spelat ca:3,8k matcher, men apropå inget annat under den senaste tiden tycker jag att man antingen vinner stort eller förlorar stort, väldigt få jämna matcher?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in