2013-06-14, 18:32
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tycker huvudformen antyder hydrocephalus, men kan ha fel om detta.

Mordet på VB var planerat, inte ett utslag av akut psykostillstånd.

Misstänker att du nog faktiskt har fel om det. Kan du säga vilken bild som talar för det.

Antar att du menar hydrocephalus, som debuterat då han var barn, eller ser du tecken på att han skulle ha en inopererad shunt??
Senast redigerad av MegaLomani 2013-06-14 kl. 18:38.
Citera
2013-06-14, 18:36
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Finns kanske rädsla att vittnen skulle kunna hotas

Det tror jag inte, sånt förekommer vanligtvis hos mer rutinerade gärningsmän (tyngre kriminalitet) och inte hos känslostyrda/förvirrade förstagångsförbrytare som denne gm ser ut att vara.. (men men, ingen regel utan undantag, jag vet)

Jag tror snarare att man ännu inte har hittat rätt bil, att man letar någon som lånat ut sin bil, ovetandes eller ej, om vad bilen använts till..
Citera
2013-06-14, 18:37
Medlem
Är det någon som vet om KJ har några kopplingar till smedsbyn? Vänner, paintballen m.m
Citera
2013-06-14, 18:40
Medlem
Jag gissar på att KJ är den skyldige. Möjligtvis kan det finnas någon som han vill skydda som kan ha varit medbrottsling, därav de nekanden han har gjort. Skulle han ha gjort allt själv skulle han nog ha erkänt efter de förhör som har hållits. Dock finns det en möjlighet att han leker/övar krigsfånge med tanke på hans intresse för vapen och militär, och det kan vara därför han håller så hårt vid att neka. Men den idén ska man nog ta med en nypa salt.
Citera
2013-06-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Jag har funderat lite på platsen där kroppen har delats upp.
Att stycka en kropp i säg rinnande vatten, å eller större vattendrag är ju det bästa för just allt blod samt inälvor försvinner ganska snabbt då fiskarna tar det.
De större delarna, de som funnits har sedan tagits med för att stuva undan.

Har det hittats överdrivet mycket blodspår i bilen och den andra platsen så är min teori utesluten

Inälvor? Rinner ju inte precis ut inälvor när man skär bort ben/armar/huvud

Om dom nu inte har hittat styckplatsen i varken fordon eller något av boenden så har han ju utfört stycknigen utomhus. Sen så kan man ju fundera på varför man gör det utomhus? Han har ju liksom fått kroppen på ett hyffsat säkert ställe ändå..han måste ju känna sig ganska säker att inte bli upptäckt innan man börjar dela på kroppen...Får inte ihop det. I det läget borde det vara lättast att försöka gräva ner kroppen/gömma osv.
Citera
2013-06-14, 18:46
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jag lutar åt att båda alternativen är riktiga.

Tycker det borde stått: då misstankegraden mot den misstänkte höjts/förstärkts.
Nu går det att läsa som om: att han inte är så skyldig som vi trodde, men hålles inlåst så han inte kan varna/hjälpa/informera rätt GM. Löjligt omformulerat av mig.

Skriver man så när man hittat ytterligare bevis som stärker misstanken? Känns luddigt!
Citera
2013-06-14, 18:50
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
Jag gissar på att KJ är den skyldige. Möjligtvis kan det finnas någon som han vill skydda som kan ha varit medbrottsling, därav de nekanden han har gjort. Skulle han ha gjort allt själv skulle han nog ha erkänt efter de förhör som har hållits. Dock finns det en möjlighet att han leker/övar krigsfånge med tanke på hans intresse för vapen och militär, och det kan vara därför han håller så hårt vid att neka. Men den idén ska man nog ta med en nypa salt.

Skulle det visa sig att blodfyndet är gjort i stugan och inte i lägenheten så kan detta fall bli betydligt mer komplicerat med tanke på att de pågick någon form av socialt umgänge i denna stuga denna kväll och natt.

Återupprepar min önskan om ifall någon från Boden har möjlighet och lust att kontrollera om stugan och lägenheten fortfarande är avspärrade. Det kan ju i viss mån kanske ge en vink om var blodet kan ha hittats?
Citera
2013-06-14, 18:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Tycker det borde stått: då misstankegraden mot den misstänkte höjts/förstärkts.
Nu går det att läsa som om: att han inte är så skyldig som vi trodde, men hålles inlåst så han inte kan varna/hjälpa/informera rätt GM. Löjligt omformulerat av mig.

Skriver man så när man hittat ytterligare bevis som stärker misstanken? Känns luddigt!
Misstankarna har stärkts:
http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=4593672&codingformat=.m4a&me tafile=asx

Man saknar en heltäckande gärningsbeskrivning och vågar inte utesluta medgärningsmän, alt. medhjälpare - men därmed inte sagt att det i sluttampen finns några sådana. - Frågan är öppen.
Citera
2013-06-14, 19:02
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskskalle

Om dom nu inte har hittat styckplatsen i varken fordon eller något av boenden så har han ju utfört stycknigen utomhus. Sen så kan man ju fundera på varför man gör det utomhus? Han har ju liksom fått kroppen på ett hyffsat säkert ställe ändå..han måste ju känna sig ganska säker att inte bli upptäckt innan man börjar dela på kroppen...Får inte ihop det. I det läget borde det vara lättast att försöka gräva ner kroppen/gömma osv.

Exakt. Det är också det jag befarar, att han gjort detta utomhus och att han inte heller har gjort detta av de vanliga skälen (dvs för att lättare forsla bort kroppen) utan pga någon förvriden känsla/nyfikenhet/impuls, som bara är logisk i hans ögon, och som är nästintill omöjlig för oss att förstå.

Är det så är det illa, det är bland det värsta att utreda såvida han inte öppnar sig och börjar prata. Därför borde man nu sätta in det bästa vi har i förhörsväg, som tex Dag Andersson, som har lite bakom pannbenet och som inte stövlar in och vräker på i primitiv Gunvald-Larsson-stil..
Citera
2013-06-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Exakt. Det är också det jag befarar, att han gjort detta utomhus och att han inte heller har gjort detta av de vanliga skälen (dvs för att lättare forsla bort kroppen) utan pga någon förvriden känsla/nyfikenhet/impuls, som bara är logisk i hans ögon, och som är nästintill omöjlig för oss att förstå.

Är det så är det illa, det är bland det värsta att utreda såvida han inte öppnar sig och börjar prata. Därför borde man nu sätta in det bästa vi har i förhörsväg, som tex Dag Andersson, som har lite bakom pannbenet och som inte stövlar in och vräker på i primitiv Gunvald-Larsson-stil..
Håller helt med...han har stor efarenhet av GM som inte uppför sig som alla andra. Problemet är väl att han är fast i Palme utredningen...men det måste ju finnas fler kompetenta personer

http://www.expressen.se/nyheter/dag-andersson-fick-ragnar-nilsson-att-erkanna-morden/
Citera
2013-06-14, 19:19
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskskalle

Jag lovar att jag aldrig kommer att stycka någon men OM jag skulle göra det skulle jag göra det utomhus, nånstans ute i en skog där man får vara i fred. Dessutom försvinner spår snabbt från en sån plats, en enda regnig dag och det blir svårt att upptäcka...
Citera
2013-06-14, 19:22
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jag lovar att jag aldrig kommer att stycka någon men OM jag skulle göra det skulle jag göra det utomhus, nånstans ute i en skog där man får vara i fred. Dessutom försvinner spår snabbt från en sån plats, en enda regnig dag och det blir svårt att upptäcka...

Det där med fiskar i en sjö som käkar inälvor är ingen dålig idé. Slipper kanske utföra en regndans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in