Citat:
Ursprungligen postat av
KSP
Jag tror mycket väl på att VB ville hålla det mer eller mindre hemligt om att hon skulle plugga hemma hos KJ. Orsakerna kan vara många men att VB skulle vilja besöka KJ alldeles ensam trots att han tidigare skulle ha hotat, misshandlat eller utnyttjat henne tror jag inte på. Hon åkte hem till honom för att hon ville det allt annat är BS.
NEJ. Du vet ingenting om det! KJ kan ha manipulerat henne, att "nu är jag snäll". Han är ju psykopat, som några tror, remember?
Tänk sedan också om att VB anmält KJ utan framgång, och han hotar henne igen, då är hon helt utlämnad till honom. Hon har ingen att anförtro sig åt. Modern skulle bli tokig av oro. Polisen tror henne inte. KJ säger något i stil med att "om du inte..."... Märk att hon berättade vad hon skulle göra, och det är enligt flera i tråden avvikande. Hon brukade inte berätta i förväg vad som var på gång (har inte kollat det här själv, om det stämmer).
Killen som mördade Susanne i Göteborg i våras kallade henne för "lilla hjärtat", sen mördade han henne med en kula i ansiktet. Polisen trodde inte Susanne, hon blev lämnad ensam, åt sitt öde.
Kanske är det så att om en misshandlad inte blir trodd av polisen, börjar de misstro sig själva. De tonar ned sina egna varningssignaler. Livsfarligt! Det är därför folk blir mördade. Det är svårt att hantera folk som säger en sak, och gör något annat. Om det var lätt att undvika psykopater, skulle nästan inga mord ske...