2013-06-14, 01:02
  #8005
Bannlyst
Jag spelar med 20 fps. Haha, helt jävla ospelbart. Ibland ligger jag runt 8-10.
Och dessutom så hoppar musen och lägger av ibland mitt under en match. Senast var när jag spelade wukong (blev jagad och killen trodde det var min klon som stod still).
Citera
2013-06-14, 01:16
  #8006
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynge
jag ligger på 60 hela tiden, vet inte om man kan få högre eller så.
Alla mina vänner jag spelar med har relativt bra datorer som jag också ha, alla vi ligger på 60
Får du låg FPS eller?

Maxgräns är 60, går att ändra i inställningar jag cirkulerar runt 150-200.
Citera
2013-06-14, 01:24
  #8007
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Maxgräns är 60, går att ändra i inställningar jag cirkulerar runt 150-200.

När jag ställer in så jag får högre än 60FPS så börjar spelet fucka ur och Creeps och champs hackar fram till och från
Citera
2013-06-14, 10:33
  #8008
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Efter första testet av Aatrox, han är stark
Citera
2013-06-14, 12:06
  #8009
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Efter första testet av Aatrox, han är stark
Så är det alltid vid släpp av en ny gubbe. Spelar ingen roll hur OP han är, Riot vill ha pengar.

Aatrox är f.ö en indikation på att Riot börjar mer och mer brista i allt vad dom gör.
Citera
2013-06-14, 12:10
  #8010
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Så är det alltid vid släpp av en ny gubbe. Spelar ingen roll hur OP han är, Riot vill ha pengar.

Aatrox är f.ö en indikation på att Riot börjar mer och mer brista i allt vad dom gör.

Nami och Elise var knappast top notch från release. Tråkig ulti annars ser jag inget fel på deras kreativa sinne.

Och jag skulle inte kalla Aatrox för OP än. Dryg ja, OP nej.
Citera
2013-06-14, 12:16
  #8011
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Nami och Elise var knappast top notch från release. Tråkig ulti annars ser jag inget fel på deras kreativa sinne.

Och jag skulle inte kalla Aatrox för OP än. Dryg ja, OP nej.

Nu är vi inte på samma blad riktigt men hursomhelst så handlar det inte bara om det. Det handlar om att Riot gör hjältar med ungefär exakt likadana spells. Det här med att man ska få en ny chans t. ex är något som har börjat arta sig nu. Före var det bara Zilean och Anivia. Nu är det plötsligt Zac och Aatrox också.. Något som ersätter GA t. ex.

Väldigt synd.
Citera
2013-06-14, 12:22
  #8012
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Nu är vi inte på samma blad riktigt men hursomhelst så handlar det inte bara om det. Det handlar om att Riot gör hjältar med ungefär exakt likadana spells. Det här med att man ska få en ny chans t. ex är något som har börjat arta sig nu. Före var det bara Zilean och Anivia. Nu är det plötsligt Zac och Aatrox också.. Något som ersätter GA t. ex.

Väldigt synd.

Draven, Darius och Varus släpptes i samma veva och har alla 3 någon form av passiv med sina AA. De har en release list med champs som ska släppas. Sånt här händer.

Och jag kan inte hålla med dig om att det är synd, det är så champsen är designade. Du får väl ta anställning hos riot och ändra på saken om du inte gillar det eller helt enkelt sluta spela

Och ang. att alla champs är OP när de släpps så har de erkänt att de föredrar att gubben är lite för stark än för svag då det är enklare att nerfa en champ lagom än att buffa en champ viable (Läs nami, som äntligen verkar fått en värdig plats bland supporter)
Citera
2013-06-14, 12:30
  #8013
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
När jag ställer in så jag får högre än 60FPS så börjar spelet fucka ur och Creeps och champs hackar fram till och från

Det är inte så att du upplever tearing?

Hur är Aatrox att spela? Rolig, tråkig, OP, Teemo?
Citera
2013-06-14, 13:19
  #8014
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Nami och Elise var knappast top notch från release. Tråkig ulti annars ser jag inget fel på deras kreativa sinne.

Och jag skulle inte kalla Aatrox för OP än. Dryg ja, OP nej.

Vill minnas att elise nerfats rätt ordentligt? Iofs fått ett par QOL förbättringar som t ex. vision när man träffar någon med stunnen.

Sen att nya gubbar är OP beror väll rätt mycket på att de är just nya. Jag menar det tar ett tag innan folk lär sig hur man ska spela mot gubben.

Ska bli kul o prova aatrox idag också, spelar top som main och jag har alltid gillar gubbar med alternativa resource-system (annat än mana då).
Citera
2013-06-14, 13:26
  #8015
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Nami och Elise var knappast top notch från release. Tråkig ulti annars ser jag inget fel på deras kreativa sinne.

Och jag skulle inte kalla Aatrox för OP än. Dryg ja, OP nej.

Det enda problemet jag har med honom är hans jävla passiva, man borde kunna göra något för att stoppa den eller i alla fall kunna skada honom/avbryta den på något sätt. Det finns ju inget "counterplay" 1v1 mot den, det har ju Riot haft som andledning flera gånger vid remakes/nerfs/buffs och liknande.
Citera
2013-06-14, 13:41
  #8016
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
Det enda problemet jag har med honom är hans jävla passiva, man borde kunna göra något för att stoppa den eller i alla fall kunna skada honom/avbryta den på något sätt. Det finns ju inget "counterplay" 1v1 mot den, det har ju Riot haft som andledning flera gånger vid remakes/nerfs/buffs och liknande.

Tror inte den kommer kunna bli avbruten i framtiden, men de kommer förmodligen ändra så man kan skada honom under tiden han healar. Hoppas jag åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in