2013-06-13, 20:45
  #7993
Medlem
Jahauuss avatar
Nu har jag ett eget problem, och om någon kan hjälpa mig är jag evigt tacksam (Även om jag tvekar) Jag har nyköpt ett par trådlösa hörlurar: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=654571 och med dessa har jag problemet att vissa skillsound i lol inte hörs (Tex autoattacks, när ezreal skjuter Q) ni fattar.

Jag hör dessa ibland, det som är så skumt, men oftast hörs de inte, och jag kan inte koncentrera mig ordentligt då jag inte hör detta. Allt annat ljud, musiken, announcers etc funkar klockrent. Har någon samma/liknande hörlurar och haft samma problem, hjälp mig!
Citera
2013-06-13, 20:48
  #7994
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Nu har jag ett eget problem, och om någon kan hjälpa mig är jag evigt tacksam (Även om jag tvekar) Jag har nyköpt ett par trådlösa hörlurar: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=654571 och med dessa har jag problemet att vissa skillsound i lol inte hörs (Tex autoattacks, när ezreal skjuter Q) ni fattar.

Jag hör dessa ibland, det som är så skumt, men oftast hörs de inte, och jag kan inte koncentrera mig ordentligt då jag inte hör detta. Allt annat ljud, musiken, announcers etc funkar klockrent. Har någon samma/liknande hörlurar och haft samma problem, hjälp mig!

Har du testat att reparera? Och du har senaste drivrutinerna?
Citera
2013-06-13, 20:56
  #7995
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Har du testat att reparera? Och du har senaste drivrutinerna?

Du får ursäkta om jag har noll koll, vad ska jag reparera för någonting? Och drivrutinerna kan jag kolla upp, borde ha nyaste då det är relativt nyinstallerat.

EDIT: Drivrutiner is tha shit! Tack så mycket MrSweeneyTodd. Du är en hjälte. Kommer du till Norrland nån gång så bjuder jag dig gladeligen på ett par bärs!
__________________
Senast redigerad av Jahauus 2013-06-13 kl. 21:07.
Citera
2013-06-13, 21:27
  #7996
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Du får ursäkta om jag har noll koll, vad ska jag reparera för någonting? Och drivrutinerna kan jag kolla upp, borde ha nyaste då det är relativt nyinstallerat.

EDIT: Drivrutiner is tha shit! Tack så mycket MrSweeneyTodd. Du är en hjälte. Kommer du till Norrland nån gång så bjuder jag dig gladeligen på ett par bärs!

Nice att man hjälpt 2 personer idag! Riot borde typ anställa mig som tech support

Haha men skulle du få något smått problem med spelet i framtiden så kan de vara bra att veta hur man reparerar. När du startar LoL så får du ju upp rutan med "Play" och där du byter server. I den rutan ska det också finnas en knapp med ett kugghjul på, där kan du välja att reparera. Tar några timmar att göra men då återställer du spelet.
Citera
2013-06-13, 21:36
  #7997
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Nice att man hjälpt 2 personer idag! Riot borde typ anställa mig som tech support

Haha men skulle du få något smått problem med spelet i framtiden så kan de vara bra att veta hur man reparerar. När du startar LoL så får du ju upp rutan med "Play" och där du byter server. I den rutan ska det också finnas en knapp med ett kugghjul på, där kan du välja att reparera. Tar några timmar att göra men då återställer du spelet.
Jag reperadede lol igår och det tog ~20 minuter ungefär, max. Jag hade/har problem med ping spikes. Går ifrån 40 till 400, också vidare. Verkar vara något med patchen.
Citera
2013-06-13, 22:21
  #7998
Medlem
Vet inte om detta är fel tråd, men varför ska inte maknoon vara med i nästa ogn?
Citera
2013-06-13, 22:25
  #7999
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jag reperadede lol igår och det tog ~20 minuter ungefär, max. Jag hade/har problem med ping spikes. Går ifrån 40 till 400, också vidare. Verkar vara något med patchen.

Många som klagar på det på reddit så verkar vara globalt. Jag har inte upplevt det själv dock så jag vet inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Vet inte om detta är fel tråd, men varför ska inte maknoon vara med i nästa ogn?

hans lag kvalificerade väl sig inte? Eller läste jag lite för fort/var lite för trött när jag läste det
Citera
2013-06-13, 23:18
  #8000
Medlem
r0starNs avatar
Bugsplat + patch. Bara jag?
Citera
2013-06-13, 23:22
  #8001
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0starN
Bugsplat + patch. Bara jag?

Har du stora problem med det så skicka en Print Screen på din bugsplat till supporten. Har du tur kan det gå undan.
Citera
2013-06-13, 23:50
  #8002
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Vet inte om detta är fel tråd, men varför ska inte maknoon vara med i nästa ogn?
Titta matchsprats tråden så berättade jag lite mera om det.
https://www.flashback.org/t1891001p213
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Många som klagar på det på reddit så verkar vara globalt. Jag har inte upplevt det själv dock så jag vet inte.
Jo, och det är så sjukt störande. Mitt internet är det då inga problem med för då fungerar då felfritt.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
hans lag kvalificerade väl sig inte? Eller läste jag lite för fort/var lite för trött när jag läste det
Nä, KTA kvalificerade sig inte. Läs matchpratstråden.
Citera
2013-06-14, 00:30
  #8003
Medlem
Pickpacks avatar
Vilken FPS bör man ligga på när man spelar LoL?
Citera
2013-06-14, 00:42
  #8004
Medlem
Nynges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickpack
Vilken FPS bör man ligga på när man spelar LoL?

jag ligger på 60 hela tiden, vet inte om man kan få högre eller så.
Alla mina vänner jag spelar med har relativt bra datorer som jag också ha, alla vi ligger på 60
Får du låg FPS eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in