2013-05-27, 16:38
  #7405
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Jag läste ang. Crs Aphromoo på reddit och sken upp med tanken på Elementz + Aphromoo. Sen kom ja på att Aphroo spelar Support nu så då är det inte lika kul.

Men CLG .. jag vet fan inte vad jag ska tycka, de är ju proffs på att flytta runt personer utanför deras mainpositioner så. Jiji följde jag förut och det är fan inte ofta han har junglat (Nu på sistone kan det vart annorlunda och han har ju förmodligen nött jungle ett tag nu iom återkomsten till CLG) och när han gjorde det var det väl inte med några större framgångar. Nien är ju en väldigt bra alround spelare i SoloQ, men jag förstår inte varför de inte nappa på Megazero som jag tror är en värdig ersättare till Hotshot men kanske inte kommer passa i framtida planer.

Jaja intressant kommer det bli.
Men problemet är ju knappast Cop i botlane, då han faktiskt är OK, absolut inte bäst men han är väldigt bra. Tror inte Curse skulle bli märkvädigt bättre att ha en "Flashy" adc som aphro är, utan att Cop är rätt för dem. Nu måste dem bara hitta en duktig support (Rhux mainar inte support så dem kommer byta ut honom.)

Jo, det är ju sant men å andra sidan så tror jag varken Nien eller Jiji skulle acceptera det om dem inte trodde dem skulle kunna klara av det. Menmen, vi får se hur det blir!
Citera
2013-05-27, 17:07
  #7406
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Men problemet är ju knappast Cop i botlane, då han faktiskt är OK, absolut inte bäst men han är väldigt bra. Tror inte Curse skulle bli märkvädigt bättre att ha en "Flashy" adc som aphro är, utan att Cop är rätt för dem. Nu måste dem bara hitta en duktig support (Rhux mainar inte support så dem kommer byta ut honom.)

Jo, det är ju sant men å andra sidan så tror jag varken Nien eller Jiji skulle acceptera det om dem inte trodde dem skulle kunna klara av det. Menmen, vi får se hur det blir!

Cops stats talar ju för sig själv(visst det är verkligen inte hans förtjänst men man har inte en sådan KDA utan att vara väldigt bra).

Det har ju varit lite snack om att IWDominate kanske tar över support rollen!
Citera
2013-05-27, 17:32
  #7407
Medlem
Eu-west är fan körd i botten. Blev utkastad från gamet och nu kan jag inte reconnecta..
Citera
2013-05-27, 17:41
  #7408
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PickAhp
Eu-west är fan körd i botten. Blev utkastad från gamet och nu kan jag inte reconnecta..
Haha. Småler lite varje gång detta händer. Förstår inte hur Riot inte kan förstå att det behövs en uppdaterad klient vid detta laget.
Citera
2013-05-27, 18:08
  #7409
Medlem
Sjutusentres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickAhp
Eu-west är fan körd i botten. Blev utkastad från gamet och nu kan jag inte reconnecta..

Kan inte heller komma in nu, fitt Riot!
Citera
2013-05-27, 18:11
  #7410
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
Cops stats talar ju för sig själv(visst det är verkligen inte hans förtjänst men man har inte en sådan KDA utan att vara väldigt bra).

Det har ju varit lite snack om att IWDominate kanske tar över support rollen!
Men cops kda spelar ingen som helst roll, då han som ad carry knappast klarar av att carrya ett game som tex Wildturtle, Dontmashme, Nien eller doublelift, det är ju Voyboy, saint & Nyjacky som är den "störa" delen av det laget. Man skulle tex kunna byt ut Cop emot vilken annan ADC i LCS och den skulle knappast få jättedålig KDA.

Deras problem som botlane (Cop & elementz) var ju att dem inte var speciellt bra tillsammans, och när dem andra lagen i LCS började förstå att 2v2 dem var bättre än att gå 1v2 så gick det ännu sämre för dem. Nu ska jag inte basha Elementz, men jag skulle kunna tro att en person som faktiskt mainar support skulle kunna göra mycket bättre än hur det ser ut just nu. Rhux är verkligen inte dålig, men han är ju inte en speciellt bra support. Att I will dominate skulle ta över supportrollen tänker jag mig inte uttala mig om, men det är ju knappast ett bättre val än Rhux.

Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Haha. Småler lite varje gång detta händer. Förstår inte hur Riot inte kan förstå att det behövs en uppdaterad klient vid detta laget.
Beror ju knappast på klienten då det är servern som inte klarar av trycket.
__________________
Senast redigerad av irken 2013-05-27 kl. 18:16.
Citera
2013-05-27, 18:17
  #7411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Haha. Småler lite varje gång detta händer. Förstår inte hur Riot inte kan förstå att det behövs en uppdaterad klient vid detta laget.

Vet inte hur många ggr som min klient har fryst sig precis i början utav gamet. :/
Citera
2013-05-27, 18:47
  #7412
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Beror ju knappast på klienten då det är servern som inte klarar av trycket.
Du har rätt så mycket fel. Riot har förbättrat serverstabiliteten på senare tid i.o.m flytten.
Felen ligger i klienten (PVP.net) då den är gammal som din pappas snorre och uppgraderas typ precis efter Riot började inse att spelet hade potential. Innan såg det ut såhär:
http://i1-games.softpedia-static.com/screenshots/League-of-Legends-Clash-of-Fates-Summoner-Trailer_2.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av AlexErikssoon
Vet inte hur många ggr som min klient har fryst sig precis i början utav gamet. :/
Vi får hålla tummarna för att Riot begriper sig på innebörden av ordet prioritet.
Citera
2013-05-27, 18:53
  #7413
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Du har rätt så mycket fel. Riot har förbättrat serverstabiliteten på senare tid i.o.m flytten.
Felen ligger i klienten (PVP.net) då den är gammal som din pappas snorre och uppgraderas typ precis efter Riot började inse att spelet hade potential. Innan såg det ut såhär:
http://i1-games.softpedia-static.com/screenshots/League-of-Legends-Clash-of-Fates-Summoner-Trailer_2.jpg
Men det är ju knappast klienten som går ner helt plötsligt utan det är servern som inte klarar av trycket. NA har ju till exempel inte problem med att man blir "utkastad" och dc's också vidare. Problemet ligger ju snarare att medans NA har ett "utspritt" spelar antal, dvs NA har större tidsskillnader än EU och då är det klart att det blir problem.
För övrigt så har jag inte några problem med klienten - senaste jag hade problem med den var innan EU splitten. Jag blir varken utkastad, den fryser inte eller har problem med shopen. När jag har haft problem så beror det på servern och inte på klienten då det inte är klienten som hindrar mig ifrån att logga in när hela servern är nere. Att pvp.net är gammalt det vet jag mycket väl, och att det behövs en uppdatering, men att klienten fryser beror ju snarare på personens dator och internet än på sjävla klienten då borde jag, och dem jag brukar spela med också haft problem med det, eller hur?
__________________
Senast redigerad av irken 2013-05-27 kl. 18:56.
Citera
2013-05-27, 19:00
  #7414
Medlem
123psyks avatar
Precis börjat försöka lära mig spela Ez någorlunda bra. Hur bör jag gå tillväga när jag väljer att bygga blåa vs röda builden?
Citera
2013-05-27, 19:02
  #7415
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Men det är ju knappast klienten som går ner helt plötsligt utan det är servern som inte klarar av trycket. NA har ju till exempel inte problem med att man blir "utkastad" och dc's också vidare. Problemet ligger ju snarare att medans NA har ett "utspritt" spelar antal, dvs NA har större tidsskillnader än EU och då är det klart att det blir problem.
För övrigt så har jag inte några problem med klienten - senaste jag hade problem med den var innan EU splitten. Jag blir varken utkastad, den fryser inte eller har problem med shopen. När jag har haft problem så beror det på servern och inte på klienten då det inte är klienten som hindrar mig ifrån att logga in när hela servern är nere. Att pvp.net är gammalt det vet jag mycket väl, och att det behövs en uppdatering, men att klienten fryser beror ju snarare på personens dator och internet än på sjävla klienten då borde jag, och dem jag brukar spela med också haft problem med det, eller hur?
Jag tror problemen är väldigt relativa. På en dator kan det funka utmärkt men på en annan väldigt mycket sämre. Men varför är det så då?
När jag skriver att klienten är dålig så menar jag på att den inte har stöd för något vilt urval av annan mjukvara.
Citera
2013-05-27, 19:09
  #7416
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Precis börjat försöka lära mig spela Ez någorlunda bra. Hur bör jag gå tillväga när jag väljer att bygga blåa vs röda builden?
Är du före i guld så är den blåa builden mycket bättre då den tillåter dig att stanna före i guld, annars är det bara köra på den "vanliga". Går ju givetis att köra blå build om man är efter och möter motståndare som behöver kiteas, men det är ju upp till dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Jag tror problemen är väldigt relativa. På en dator kan det funka utmärkt men på en annan väldigt mycket sämre. Men varför är det så då?
När jag skriver att klienten är dålig så menar jag på att den inte har stöd för något vilt urval av annan mjukvara.
Så att varken jag, eller någon annan person som jag spelar med har problem med att spelet fryser sig spelar ingen roll? Jag kan spela lol på tre datorer utan problem, på en fjärde har jag problem med att det är segt men det beror snarare på datorn då den är väldigt gammal och dem tre andra inte är det.
Som du själv förstår så beror det snarare på datorn kvalite än hurvida klienten är dålig då det är precis samma klient i alla datorer.

Du skrev att riot skulle uppgradera klienten, vilket jag håller med om måste också göras, men att fokusera på att göra den användbar för folk med Linux & mac också vidare tror jag inte man ska satsa på först då det knappast är 50-60% som spelar lol på just Linux & mac.
__________________
Senast redigerad av irken 2013-05-27 kl. 19:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in