2013-06-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Efter bröllopet och all kunglig glamour har kungen hamnat i den grå och trista vardagen igen. En kung skall ju ständigt leva i sus och dus och slippa att behöva tänka på vardagsproblem med trista räkningar och fönsterkuvert. Låt undersåtarna betala istället och besvära inte kungen med sådana futiliteter. Säkert kan ha utnyttja ROT-avdraget för renoveringen av sitt slott om det inte är så att han ändå går före i kön här också.

Snarare så att han är förbannad att allt han gör framställs som att han gör fel, medan kronprinsessan med make inte kan göra något fel i medias ögon.

Han verkar också inte inse att medias genomslag är så stort att hans lilla attack i slutet av intervjun blåser upp till något värre än det är. Det enda han kan jämföra med är hans farfar som respekterades och slapp frågor när han var kung, med en radio och en tvkanal.
Citera
2013-06-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Snarare så att han är förbannad att allt han gör framställs som att han gör fel, medan kronprinsessan med make inte kan göra något fel i medias ögon.

Han verkar också inte inse att medias genomslag är så stort att hans lilla attack i slutet av intervjun blåser upp till något värre än det är. Det enda han kan jämföra med är hans farfar som respekterades och slapp frågor när han var kung, med en radio och en tvkanal.

Han vill att undersåtarna ska buga och bocka, inte granska och ifrågasätta.
Citera
2013-06-13, 20:47
Medlem
citizeninsanes avatar
Tack knullkungen för att du har fel i sak, springer från reportern, vägrar prata om dina ohederliga affärer, är otrevlig och svär framför kameran. Ju otrevligare och dummare du är, ju närmare för du oss avskaffandet av monarkin och ett Sverige i tiden. Bra jobbat!
Citera
2013-06-13, 21:09
Medlem
Vedklyvens avatar
Nå men så ta nu och sanser lite va!

Ni alla kungapissare vars enda intresse i livet tycks vara att hänga på Flashback och pissa på kungafamiljen.

Får jag påpeka några elementära fakta:
Stenhammar slott är ett vackert slott. En historisk kulturklenod som bör bevaras och hållas i gott skick.
Det ägs av Svenska Staten. Inte av Kungen!
Slottet har restaurerats för 35 miljoner varav Kungen betalat 26 miljoner och Staten 9 miljoner.
Är det inte rimligt att staten bidrar i den här kulturinsatsen?
Naturligtvis vrider SVTs PK-reporter det till att Kungen har stulit skattebetalarnas pengar.

Jag tycker Kungen skulle sparkat SVTs sliskige Reporter Johan Zachrisson Winberg i aschlet!
Citera
2013-06-13, 21:12
Medlem
JerryCottons avatar
Man blir som Hans Majestät när man hela livet har omgivit sig av rövslickare samt fått allt serverat på silverfat.
Citera
2013-06-13, 21:45
Medlem
Kaitas avatar
Helt rätt av kungen att reagera!! Så extremt töntig granskning. "Vad sade ett testamente.."
Om det överhuvudtaget är någon som ska svara på frågor om den renoveringen är det Fastighetsverket. Det är de som (ev i onödan) betalat pengar.

Sen är det löjligt att "granska" på det där sättet. Skulle Kungen vilja sno åt sig några extra miljoner? Varför det? För att kunna köpa dyr champagne eller vad? Hela hans liv består av representation och överdåd - och måste så göra, för vårt lands skull!

Riktig lyx för honom är ju en traktor och ett tält i skogen...
Citera
2013-06-13, 22:34
Medlem
vad hette fittan på fastighetsverket som godkände detta?
Citera
2013-06-14, 01:07
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Bra att kungen tände till. De nio miljonerna härrör tydligen från nybyggnadsarbeten som inte omfattas av arrendatorns åtagande utan följer av ett frivilligt avtal mellan staten och arrendatorn/kungen.

Kungen må vara en tafatt figur i mediala sammanhang men att han blir förbannad när man vinklar saker till att kungen skall ha mer eller mindre lurat sig till nio miljoner kan jag faktiskt förstå.

Absolut, jag ar faktiskt forvanad att han inte exploderat tidigare (se nedanstaende inlagg)

Citat:
Ursprungligen postat av PCuri
....
Mitt intryck är att det under senaste åren förekommit en slags kampanj-journalistik mot kungen och monarkin.
....
Sedan litet funderingar kring de senaste årens skvaller om kungen. Det har alltså varit litet skriverier om att kungens kompisar släpat in unga kvinnor som fått visa brösten på fester där kungen varit med. På 70-talet, när kungen var med på en födelsedagsfest där Bert Milton Seniors porrmodell Vitamin hoppade ur naken ur tårtan, verkar det dock inte ha varit några skriverier om sådant i större massmedier.

Du har fullstandigt ratt i detta. Att media ar ute efter monarkin rader ingen tvekan om. Nar man anvander en person som Mille som kalla da ar det fan i mig riktigt illa.

Att folk tycker detta ar ok ar for mig en gata, oavsett om man ogillar monarkin i sig. Men nar ett kriminellt pack som Mille ges massivt utrymme i media och far framfora sitt dravvel ideligen, da borde fan i mig alla reagera, oavsett vad man tycker om monarkin.

Det har varit helt sjukt att se hur smutskastningen pagatt.
Citera
2013-06-14, 01:23
Medlem
MrsMagoos avatar
En sån mediacirkus det är kring kungen och hans familj och ett sånt vidrigt drev.
I dag sa han kan ni aldrig hålla er till sanningen och sen fy fan!

You Go, säger jag då och anser att dessa kloakarbetarna har mist både sans och balans i sitt drev.
Det bästa vittnet i kungahistorien heter ju Mille M och det är väl ganska känt nu vilken sanning han satt på. Och numera lär hans sanningar sitta på anstalt för kriminellt slödder.

https://www.flashback.org/t2140171

http://www.kungahuset.se/pressrum/pressmeddelanden/2013pressmeddelanden/kommentarmedanledningavinslagparapportsvt13juni201 3.5.4ea495e313c19c119aa735b.html
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-06-14 kl. 01:33.
Citera
2013-06-14, 06:50
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Men är det verkligen ingen som vet vad det är vi fått för våra nio miljoner?
Citera
2013-06-14, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Absolut, jag ar faktiskt forvanad att han inte exploderat tidigare (se nedanstaende inlagg)

Du har fullstandigt ratt i detta. Att media ar ute efter monarkin rader ingen tvekan om. Nar man anvander en person som Mille som kalla da ar det fan i mig riktigt illa.

Att folk tycker detta ar ok ar for mig en gata, oavsett om man ogillar monarkin i sig. Men nar ett kriminellt pack som Mille ges massivt utrymme i media och far framfora sitt dravvel ideligen, da borde fan i mig alla reagera, oavsett vad man tycker om monarkin.

Mille och Aftonbladet, verkliga sanningsvittnen.
Citera
2013-06-14, 08:01
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
LadyMystica skrev

Nu var det faktiskt Pungen och hans gubbskruttar som anställde gangstrarna Milan Sevo och Daniel Webb för att köpa idioten Markovics tystnad och dom bilder som han påstod att han hade.

Fifflaren Lettström använde sedan sina kontakter inom media för att förneka att det hela hade skett. Fifflaren Aje, som tydligen inte har samma kontakter som Lettström köpte en helsidesannons på SvD där han förklarade att han inte var inblandad i något.

Det tråkiga för dom var bara att Webb hade spelat in sina samtal med Lettström på band + att gubbstruttarna hade upprättat ett skriftligt kontrakt med Sevo och Webb.

Tycker du att det är konstigt att media hakar på en sådan sanslös historia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in