2011-12-29, 16:55
Medlem
farbror Svens avatar
Snart börjar kvällens stora tv-underhållning. Vinet är på kylning och det får bli grillad kyckling i brist på stekta sparvar.
Citera
2011-12-29, 17:20
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Snart börjar kvällens stora tv-underhållning. Vinet är på kylning och det får bli grillad kyckling i brist på stekta sparvar.

Håller med dig. Halv åtta hos mig är ett riktigt bra och underhållande program, inte minst när vår kära kära Helge Skoog är programledare. Jag ska se det programmet!

Förlåt farbror Sven, det var väl det programmet du menade eller har jag missat nåt?
Citera
2011-12-29, 17:27
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Öppen fråga: Tycker ni att kungen och kungahuset har varit utsatta för en avancerad mobbning?

Nej, tvärtom. Det gullas i media med hovet som om de vore utvecklingsstörda barn. Vi som har varit med lite längre har vetat att knullkungen knullade runt långt innan det stod en rad i tidningarna. Hade knullkungen behandlats som en minister hade han fått utstå betydligt mer självklar granskning. Han hade då blivit avsatt och hamnat i samma klubb som Sven-Otto Littorin.
Citera
2011-12-29, 17:34
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Nej, tvärtom. Det gullas i media med hovet som om de vore utvecklingsstörda barn.
Det är dom väl till stor del oxå!
Citera
2011-12-29, 17:46
Medlem
Grandiosos avatar
Bra krönika av Eric Erfors idag i Expressen som någon redan tipsat om. Återger några
korta stycken därifrån:

Kungen ska kunna åtalas

"Rent hypotetiskt: Tänk om Anders Behring Breivik hade varit kung av Sverige och genomfört
sin massaker på Utöya. Rent juridiskt hade han inte kunnat åtalas för sina fruktansvärda brott.
I svensk lag finns inte heller reglerat hur man sparkar en kung som blivit massmördare.

Mycket debattenergi har ägnats åt att moralisera över Carl XVI Gustavs hypotetiska snedsteg,
mindre åt de faktiska konstitutionella problemen.
Den verkliga skandalen - av vad som framkommit - är politisk och principiell.
I få länder på jorden är jämlikhetstanken så stark som i Sverige, därför är det minst sagt
paradoxalt att vi accepterar en ordning där alla är någorlunda lika inför lagen - utom statschefen."

http://www.expressen.se/ledare/1.2664151/eric-erfors-kungen-ska-kunna-atalas
Citera
2011-12-29, 18:22
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Håller med dig. Halv åtta hos mig är ett riktigt bra och underhållande program, inte minst när vår kära kära Helge Skoog är programledare. Jag ska se det programmet!

Förlåt farbror Sven, det var väl det programmet du menade eller har jag missat nåt?

Ja, Helge XVI Skoog med familj
Citera
2011-12-29, 18:28
Medlem
Citat:
Året med kungafamiljen
20:00 - 21:00 29 december 2011
Årskrönika. SVT:s årskrönika med kungafamiljen. I år med unika och personliga intervjuer med samtliga i kungafamiljen. Vi får på nära håll följa kungafamilen i deras vardag som är fylld av olika uppdrag och resor. Vi följer med kungen på statsbesök till Botswana och möter drottning Silvia i hennes arbete. Prinsessan Madeleine i New York och prins Carl Philip på Bocuse D'or i Frankrike. Vi är på plats när prins Daniel tar med sig kronprinsessan till Ockelbo på det första officiella besöket efter bröllopet. Och mycket, mycket mer. Även 01/01 i SVT1, 02/01 i SVT1 och 06/01 i SVT24.
Källa: http://www.tv.nu/p/11122920002100svt1

Är detta någon slags glättig redovisning för oss skattebetalare hur apanaget används?
Statschefens redovisning av sin bokföring sänds ut i TV som en årskrönika med kungafamiljen.
Citera
2011-12-29, 18:44
Medlem
Kungahuset har nu upptäckt att man kan lägga upp semesterbilder på sin sida på Facebook. De har lagt upp några foton från semestern i Thailand
Citera
2011-12-29, 18:44
Medlem
Grandiosos avatar
"De hårda nyheterna letar sig in i SVT:s årliga trivselprogram "Året med Kungahuset".
En stor del av programmet som sänds 29 december ägnas åt den påstådda skandalbilden
av kungen och nazistanklagelserna mot drottning Silvias far Walther Sommerlath."

http://www.expressen.se/nyheter/1.2663861/harda-nyheter-i-trivselprogram-om-kungahuset
Citera
2011-12-29, 18:45
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ja, Helge XVI Skoog med familj

He he din skojare. Men vad fasen ska jag göra mellan 20 och 21 ikväll?
Blir väl att ta en genever....
Citera
2011-12-29, 18:46
Medlem
Citat:

Menar du Året med kungafamiljen eller Eldsjälsgala med miljonbingo
Citera
2011-12-29, 20:13
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Året med kungafamiljen, hur står sig programmet mot den Nordkoreanska varianten Året med Kim Jong Il? Den Nordkoreanska statstelevisionen har väl historiskt sett haft en lite mera granskande journalistik...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in