2013-06-13, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De jag drog upp men de kan ju ofta språket som behövs för deras arbete kom ihåg att det var exporttjänster och lågutbildade vi pratade om.

Vilka exporttjänster kräver ingen form av svenskkunskaper? Ska de sitta i Sverige och exportera ost från Nigeria till Zimbabwe?
Citera
2013-06-13, 23:09
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hatar du verkligen dig själv?
Inse att vinst är vinst oavsett hur stor den är! Men jag inser att du hellre vill att invandringen skulle gå med förlust.

NEJ!

Tänk efter!

Om du och jag ska ha delad ekonomi och du tjänar 50.000 i månaden och jag 8.000 i månaden så innebär det att vi har 29.000 var! Inte 58.000!

Jag VILL att invandringen ska vara lönsam. Men tyvärr så är det inte så.

Du måste lära dig per capita ffs!
Citera
2013-06-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty
Svenskare, hur då menar du?

Gissa?
Citera
2013-06-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Vilka exporttjänster kräver ingen form av svenskkunskaper?
Räcker med att en talar bra svenska på firman om firman mest verkar i det land där arbetet utförs och invandrarna kommer ifrån eller talar det språk som gäller i det landet..
Senast redigerad av Nibiru2011 2013-06-13 kl. 23:16.
Citera
2013-06-13, 23:13
Medlem
Rapporten är uppenbar förljugen PK-propaganda - vilket varje tänkande individ med minsta insikt om massinvandringens sanna kostnader och förödande konsekvenser för det svenska samhället snabbt förstår.

Det gamla ordspråket är sant:
Det finns tre sorters lögner.....lögn, förbannad lögn och statistik !!

Med statistik kan man bevisa nästan vad som helst och få lögner att verka sanna. Den som är ute efter att ljuga och förvränga sanningen (t.ex. i syfte att skapa opinion för mer invandring) har alla möjligheter att vrida, vinkla, dölja och förvränga fakta och sätta ihop en sådan här förljugen rapport.

Äckligt, tamejfaen.
Citera
2013-06-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
NEJ!

Du måste lära dig per capita ffs!
Själv måste du nog lära dig att räkna. Hur mycket folk har efter de betalt allt de måste är irrelevant här.
Citera
2013-06-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Tack, men är nog lite för trött/trög just nu för att förstå vad baseline modell innebär. Lyckas inte tolka det som att de kör oviktat, får ta och sova på saken.
Hur skulle de göra det oviktat menar du? De vet ju inte vikterna? Det enda som står är linjärt.
Citera
2013-06-13, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medel-IQ
Tabell 3.6 refererar till enkäten.

Ja, men de korrigerar för dessa saker.

Citat:
Ullenhag sjäv angav att situationen i Borlänge var likadan som den i resten av Sverige. Sedan angav Metapedia flera andra källor också. Framtidsutredningen litar antagligen på SCBs siffror och är således grundlurade.

Vilka siffror förlitar du dig på då?

Citat:
Vilket de gör. I enorm skala när man jämför SCBs enkäter om utbildning och uppgifter om utbildningsnivå från andra källor. Många har ljugit för att komma hit. Varför skulle de inte ljuga om utbildninigsnivå också? De kan ju lätt begå misstaget att tro att Sverige vill ha högutbildade invandrare och därför ange att man är högutbildad för att vara på den säkra sidan...

Har du några belägg för att invandrare ljuger mer än andra i undersökningar?
Citera
2013-06-13, 23:17
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Vore konstigt att kolla på invandringens kostnader men inte ta med folk som är invandrare och kommit till rätta. Kollar man bara på det årliga inflödet så faller synen på invandring som en investering som ger avkastning helt bort, med en sådan modell skulle det vara dumt att utbilda barn eller att bygga vägar, eftersom det är löpande kostnader.

Du förutsätter alltså att en invandrare har samma förutsättning att bli lönsam för mottagarlandet oberoende av invandrarens ursprung samt även hur mycket arbetskraft som efterfrågas i det mottagande landet. En fin tanke.
Citera
2013-06-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Det är världens framtid. Endast idioter framhäver att svenskar kommer att finnas om 200 eller 1000 år. Men det gör nte dagens problem mindre.

Det är ledsamt men så är det. Jag har inte så långt pensionen. Jag överväger att flytta till ett land inom inom EU som har någon form av koll om hur man hanterarar sin egen befolkning och andra EU- pensionärer.
Fungerar det inte är vi rökta, spelar ingen roll hur mycket skattepengar vi lagt till multikulti. Går det åt h-e så gör det.
Citera
2013-06-13, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Ekonomen Tino Sanadaji har granskat rapporten. På sin blogg skriver han:

http://www.tino.us/2013/06/oecd-invandringen-en-nettokostnad-nar-samtliga-budgetposter-raknas-in/

Tabell 3.7 finns på sida 159 i rapporten, som kan läsas här:

http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/social-issues-migration-health/international-migration-outlook-2013_migr_outlook-2013-en

Han säger således precis vad jag sagt i hela tråden.

Bra att han även bytt språk, efter en diskussion på facebook med honom verkar han ha gått över från "utomeuropeisk invandring" till att prata om asyl och anhörig till asyl-invandringen. Vet inte om jag ska ta cred, säkert andra ekonomer som påpekat det för honom, men han har i varje fall gjort en ändring i hur han beskriver problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Nej det var inte hans argument, antar att du läste det du svarade på lite slarvigt.

Argumentet var att andelen välutbildade bland invandrare förefaller högre i enkätstudier än det egentligen är eftersom de bidragsberoende analfabeta somalierna(tex) som hade dragit ner snittet, högst sannolikt inte bryr sig om att(eller ens kan) svara på enkätstudier.

Läs rapporten och not 34, där tar de upp att högutbildad arbetskraft inte heller ingår i enkätundersökningen, så de säger att de får en underrepresentation av nettointäkterna.
Citera
2013-06-13, 23:22
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Det är ledsamt men så är det. Jag har inte så långt pensionen. Jag överväger att flytta till ett land inom inom EU som har någon form av koll om hur man hanterarar sin egen befolkning och andra EU- pensionärer.
Fungerar det inte är vi rökta, spelar ingen roll hur mycket skattepengar vi lagt till multikulti. Går det åt h-e så gör det.

Estland är väl ett bra alternativ i så fall, tråkigt att du överväger det dock, men förstår dig. Jag kommer stanna ett tag till och kämpa emot dessa galenskaper.
http://www.friatider.se/estland-ska-for-alltid-vara-vitt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in