2013-06-13, 19:23
Medlem
DN presenterar resultatet fel, på sid 159 ska ni kolla på tabellen längst till höger. Det står -0.57%, motsvarande 20 miljarder. Tråkigt att man gör på det viset, för jag tror det är svårt att få folk som vill att invandringen ska vara ett problem att lyssna.

Medel-IQ du säger att kostnaderna är uppskattade via telefonintervjuer. Vart hittar du det? Jag ser bara att man gjort uppskattningar av diskriminering på det viset, vilket inte ens relaterar till invandringens kostnader.

Tråkigt att 90% av tråden väljer att förkasta en sådan bred studie med ett sådant välutformat underlag. Speciellt eftersom folk bara förkastar den utan några belägg. Sekt-beteende skulle jag påstå. Är väldigt besviken på att kritiken varit så tunn och dålig, hade hoppats på bättre. Nu kommer väl dock lite bättre debattörer hem från jobbet, så de kanske kan tillföra någonting till diskussionen.
Citera
2013-06-13, 19:23
Medlem
Adazanims avatar
Den här tråden har precis visat att rasister är inget annat än, anti-vetenskapliga, faktahatande inskränkta blötdjur. Rasister med sin anti-vetenskapliga världsbild kostar samhället mer än somaliska Farrah från Tensta någonsin kommer att göra.
Citera
2013-06-13, 19:24
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
DN har nog på senaste året seglat upp som mitt absoluta hatobjekt på mediahimmlen. Förut ogillade jag aftonbladet, expressen och tom SVT mer och läste DN dagligen.
Medan Aftonbladet mest skriver harmlösa artiklar fyllda av floskler som ingen bryr sig om och SVT i sammanhanget är tämligen objektiva, så försöker DN ha en seriös framtoning medan de systematiskt ljuger och vrider på sanningen, samtidigt som folket fortfarande inte tappat förtroendet för DN, vilket i princip ALLA har för aftonbladet.
Därav är DN en farligare motståndare så att säga... just eftersom så många naiva människor faktiskt tror på vad de skriver och saknar oftast både ork och kompetens till källkritik. Om DN sa att man blir rik av att bli påkörd av tåget skulle folk i denna tråden antagligen ställa sig på spåret. Tragiskt men sant...
Senast redigerad av Ministry.of.Truth 2013-06-13 kl. 19:28.
Citera
2013-06-13, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Den här tråden har precis visat att rasister är inget annat än, anti-vetenskapliga, faktahatande inskränkta blötdjur. Rasister med sin anti-vetenskapliga världsbild kostar samhället mer än somaliska Farrah från Tensta någonsin kommer att göra.
Du har fel, det står inte i rapporten.
Citera
2013-06-13, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shahpour
Det här känns kul. Annars brukar det vara jag som påstår som du. Har du en källa på vad du påstår?
Källa på vad då? Att Tyska invandrare jobbar i högre utsträckning än Somaliska? Vissa saker är för uppenbara för att behöva lämna källa på..
Citera
2013-06-13, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
DN har nog på senaste året seglat upp som mitt absoluta hatobjekt på mediahimmlen. Förut ogillade jag aftonbladet, expressen och tom SVT mer och läste DN dagligen.
Medan Aftonbladet mest skriver harmlösa artiklar fyllda av floskler som ingen bryr sig om och SVT i sammanhanget är tämligen objektiva, så försöker DN ha en seriös framtoning medan de systematiskt ljuger och vrider på sanningen, samtidigt som folket fortfarande inte tappat förtroendet för DN, vilket i princip ALLA har för aftonbladet.
Därav är DN en farligare motståndare så att säga... just eftersom så många naiva människor faktiskt tror på vad de skriver och saknar oftast både ork och kompetens till källkritik
Du har aldrig funderat på att de kanske har rätt? Eller blir du bara mer hatisk och anti och tror alla andra har fel ju mer du får emot dig?
Citera
2013-06-13, 19:30
Medlem
Men har jag förstått rätt när dessa genererade pengar skall bekosta vår välfärd?

Vad tror ni som förespråkar invandring att vi skulle få för välfärd för 896 euro i genomsnitt på alla när genomsnittssvensken drar in 6815 euro i dagsläget?
Citera
2013-06-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Ja, jag är ju svenskfientlig, eller hur? Tycker det vore bra om rasisthögern försökte undvika nyspråk.

Du har rätt i att privatiseringen av det offentliga är ett enormt övergrepp på oss alla. Om vi istället för ras såg på klass skulle så mycket kunna bli så mycket bättre i Sverige. En jämnare fördelning av tillgångar skulle gynna 98% av befolkningen och de resterande 2% (de rika) skulle fortfarande leva i överflöd.

Nyliberalismen har fått härja fritt alldeles för länge, det kan pratas om ekonomisk kris trots att vi, världen, Sverige, är rikare än någonsin totalt sett. Tillgångarna är bara snedfördelade. Där har vi roten till alla verkliga problem.

Tanken är god men vad tror du händer om de vinster du vill fördela solidarisk inte leveras längre på grund av det finns ingen drivkraft, ungefär som när Löntagarfonderna drev IKEA ifrån Sverige.
Men mitt solidariska hjärta håller med dig till en viss gräns i ditt senaste inlägg, men annars så framstår du bara okunnig.
Kan du inte matematik?
Citera
2013-06-13, 19:32
Medlem
Stiffnippless avatar
Någon som vet om denna rapport är baserad på att alla vi tar hit är raketforskare? Det finns ju nationalekonomiska teorier som påstår att samhället inte behöver bekosta skolgång m.m. för de som kommer hit (jämfört med en etnisk svensk som kostar samhället ca 4,5 miljoner fram till slutet av sin skolgång). Jag kan köpa resonemanget när det gäller högutbildade som kommer hit men alla vet vi att de är få.
Citera
2013-06-13, 19:34
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shahpour
Men som jag skrev förut. Jag har inte Aftonbladet eller Expressen som källa om ni inte har Fria tider eller realisten.
Men skärp dig. Är det något fel med innehållet i artikeln? Stämmer inte innehållet? Isåfall, påpeka gärna. Du får absolut länka till Aftonbladet, när det handlar om fakta. Däremot är det oväsentligt att länka till Aftonbladet om det är ett blogginlägg av Lena Melin.
Citera
2013-06-13, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nKomo
Hallå Shahpour..
Jag vet att det är svårt att bortföklara, men du kan väl försöka?
Du framstår som inkonsekvent annars.
Nu måste jag sluta hoppas jag ser ditt svar i morgon.
nKomo
Har du kollat ladbrokes odds?
Citera
2013-06-13, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fetkuk
Källa på vad då? Att Tyska invandrare jobbar i högre utsträckning än Somaliska? Vissa saker är för uppenbara för att behöva lämna källa på..
Eller att finnarna är överrepresenterade i brottsstatistiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in