2013-06-13, 18:45
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shahpour
Spelar det någon roll? Invandring är positivt.
Om det är rätt människor som vandrar in.
Citera
2013-06-13, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Somalier arbetslöshet 80 % - https://www.realisten.se/2009/12/15/hog-arbetsloshet-bland-somalier-enligt-ny-rapport/

Klart som fan det är skillnad på folk och folk. Tror någon idiot verkligen på denna rapport?
Men som jag skrev förut. Jag har inte Aftonbladet eller Expressen som källa om ni inte har Fria tider eller realisten.
Citera
2013-06-13, 18:46
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Tror mer på DN som presenterar en OECD rapport än summaSummarum på FB, du behöver mer än så för att jag ska lita mer på dig.
Eller på FN som säger att Sverige faller som en sten i välstånd med invandring av mörkerfolk från u-länder av din sort och år 2030 kommer vara i nåvå med Libyen. Du vet FN= United Nations.
Så bra är ni araber för Sverige, alltså en ren jävla katastrof.
Citera
2013-06-13, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Om det är rätt människor som vandrar in.
Det håller jag faktiskt med om.
Citera
2013-06-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nKomo
Nej, jag tycker bara att det lite underligt att ett land där dom enligt OECD tjänar 15 000 Euro per invandrare väljer med en förkrossande övervikt att rösta för ett förslag där man genomför kraftigt hårdare asyl/invandringspolitik.
Notera att förslaget lagts fram av en enig politikerkår.
Varför gör dom så?
Är dom rasistnazister hela bunten?
Eller är OECD rapporten inte tillförlitlig?
Undrar vilket av alternativen Ladbrokes skulle ge lägst odds för?

nKomo
Shahpour, annars så ivrig att kommentera vad är din teori?

nKomo
Citera
2013-06-13, 18:47
Medlem
SFC1977s avatar
Den stor vinsten för den svenska befolkningen är alla fina jobb som skapas bemannas oftast av svenskar. Folk som tycker att högavlönade är nyttigast ser bara på skatten att den personen tar jobbet från en svensk tänker ingen på. Många svensk företag har ju idag utländsk VD visst han är högavlönade och betalar skatt men han har ju tagit jobbet från en svensk. Sen när han slutar så tar han sitt åick och pack och sin fallskärm på 1 miljard och lämnar landet.
Citera
2013-06-13, 18:49
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Men som jag skrev förut. Jag har inte Aftonbladet eller Expressen som källa om ni inte har Fria tider eller realisten.

Realisten-artikeln bygger på en rapport genomförd av den liberala tankesmedjan Timbro. Men Timbro kanske inte heller duger som källa för dig?
Citera
2013-06-13, 18:49
Medlem
envackerblommas avatar
en lallarrapport av en neoliberal som gör drängtjänst åt det globala utsugarkapitalet som vill ha låglönejobb o svaga fackföreninng

exempel på fel: sidan 147 -graf 3.2 antyder att alla länder i Europa skulle ha enorma fiskala överskott, FEL

Sweden samma graf: uselt bidrag från invandrare , bra från svenskar samt utmärkt bidrag från mixade PAR - mixades resultat fördelas sen på invandrare också

FELTÄNK: INVANDRARE FRÅN 70- 80 TAL RÄKNAS MED.
dvs sjuksköterskan Rita från Finland som kom 1979, stannade o i gifte sig med doktor Anders o jobbat sen dess - det paret bär upp somaliernas statistik där 1 av 10 har jobb!!!!

pajasundersökning
http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/social-issues-migration-health/international-migration-outlook-2013_migr_outlook-2013-en

skriv 147 i lilla rutan
Senast redigerad av envackerblomma 2013-06-13 kl. 18:53.
Citera
2013-06-13, 18:50
Medlem
Sprutmusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Det finns skillnad på invandrare och invandrare. Invandrare som kommer hit för att jobba och bidra till samhället och somalier som lever på soc. Ja, jag generaliserar och det ger jag fan i

Helt rätt! Alla hatar zoomalier, min neger förstår inte hur vi kan släppa in "negersomma" i vårt land och förespråkar massavrättning.
Dom luktar illa, kostar pengar, förstör, våldtar, misshandlar, stjäl, äter nötter, skriker på bussar och tåg mm och inte tillför dom jävlarna ett skit heller.
Citera
2013-06-13, 18:53
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba

Ordet "invandare" säger egentligen ingenting.

Precis, man måste börja prata om ras för att det ska ge något...
Citera
2013-06-13, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Realisten-artikeln bygger på en rapport genomförd av den liberala tankesmedjan Timbro. Men Timbro kanske inte heller duger som källa för dig?
Jodå, Timbro duger som källa. Om du inte förstår skillnaden mellan en realistartikel som bygger på Timbro säger och vad Timbro menar är du mer lost än jag trodde.
Citera
2013-06-13, 18:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jodå, Timbro duger som källa. Om du inte förstår skillnaden mellan en realistartikel som bygger på Timbro säger, är du mer läst än jag trodde.

Peka gärna på vad som inte stämmer i artikeln. Jag vet att det inte är din grej att faktiskt diskutera på riktigt men detta är ett diskussionsforum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in