2013-06-13, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
När det visar sig att invandring inte kostar de pengar som rasisterna påstår, måste rasisterna börja ta till de rasistiska argument de tidigare försökt dölja. Det hela kokar ju ner till att man inte gillar människor med visst utseende.

Det har kommit en del legitima invändningar mot rapporten.

Citat:
Nu är du ju iof rasist så...

Du bygger dina antaganden på ungefär samma sätt som DN, alltså väldigt undermåligt.

Jag är intresserad av debatt och offentligt samtal, och således även integration.

Annars tror jag inte invandring kostnader är så extrema som det ibland påpekas, men obefintliga? knappast.

De stora kapitalförlusten sker genom privatisering av t.ex. välfärd ..

Jag vill också hävda att du är RASIST!
Citera
2013-06-13, 19:13
Medlem
Kaktussallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shahpour
Tror mer på DN som presenterar en OECD rapport än summaSummarum på FB, du behöver mer än så för att jag ska lita mer på dig.

Vi säger så här: en restriktiv invandringspolitik ā la Sverigedemokraterna där enbart de som har ett garanterat arbete får invandra är mer lönsamt än öppna gränser. Det är därför Schweiz tjänar enligt rapporten 130 000 kronor på invandringen medan Sverige enbart har några tusenlappar att hämta.
Citera
2013-06-13, 19:13
Medlem
Aleh09s avatar
Citat:
Nu är du ju iof rasist så...

Vad skulle det ha med saken att göra? Läser man rapporten så visas att Sverige går minus 0.57% av BNP på invandringen och då skiljer man inte ens på europeisk(nord) invandring och afrikansk/mellanöstern invandring. Dessutom räknar man inte ens med brottsrelaterade siffror. Överrepresentationen leder att de svarar för en onormalt stor del av rättegångskostnader, fängelsekostnader men också bortfall av skattemedel i.o.m att de inte arbetar. Dessutom personer som blivit misshandlade/mördade/våldtagna som inte heller kan betala skatt(sjukskrivna/döda). Sen t.ex. skadegörelse som ska repareras eller byggas om typ skolbränder. Om du på riktigt tror på rapporten varför börjar ekonomin då gå åt helvete i alla kommuner som tar emot en stor mängd invandrare(dessutom vill de att andra kommuner ska hjälpa dom att betala för mottagandet). Tänk lite människa!
Citera
2013-06-13, 19:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Förlåt då. Vilken var din källa då?

Vad vill du ha källa på?
Citera
2013-06-13, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Om du läser rapporten så inser du att det inte är så svartvitt som DN vill förmedla. Läs till exempel de citat som Fria Tider lyfte fram ut rapporten:
http://www.friatider.se/har-ljuger-dn-om-rapport-om-invandringens-kostnader-ar-istallet-forlust
Inte Fria tider tack. På samma sätt som ni inte vill ha Aftonbladet från oss PK idioter.
Citera
2013-06-13, 19:15
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Inte Fria tider tack. På samma sätt som ni inte vill ha Aftonbladet från oss PK idioter.
Läs citaten från rapporten skrev jag, kolla upp att citaten stämmer om du vill. Om du är oförmögen eller ovillig att bedriva källkritik så kan jag inte hjälpa dig.
Citera
2013-06-13, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det var inte min källa. Nej, du pekar inte ut felaktigheter eftersom du inte kan hitta några sådana, enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad vill du ha källa på?
Detta.
Citera
2013-06-13, 19:16
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkebuserad
Det har kommit en del legitima invändningar mot rapporten.

Du bygger dina antaganden på ungefär samma sätt som DN, alltså väldigt undermåligt.

Jag är intresserad av debatt och offentligt samtal, och således även integration.

Annars tror jag inte invandring kostnader är så extrema som det ibland påpekas, men obefintliga? knappast.

De stora kapitalförlusten sker genom privatisering av t.ex. välfärd ..

Jag vill också hävda att du är RASIST!

Ja, jag är ju svenskfientlig, eller hur? Tycker det vore bra om rasisthögern försökte undvika nyspråk.

Du har rätt i att privatiseringen av det offentliga är ett enormt övergrepp på oss alla. Om vi istället för ras såg på klass skulle så mycket kunna bli så mycket bättre i Sverige. En jämnare fördelning av tillgångar skulle gynna 98% av befolkningen och de resterande 2% (de rika) skulle fortfarande leva i överflöd.

Nyliberalismen har fått härja fritt alldeles för länge, det kan pratas om ekonomisk kris trots att vi, världen, Sverige, är rikare än någonsin totalt sett. Tillgångarna är bara snedfördelade. Där har vi roten till alla verkliga problem.
Citera
2013-06-13, 19:16
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du räknar som en kossa. Vinst är vinst oavsett storlek.

Nej. Om vi tjänar 100.000 på varje svensk per år och 1.000 på varje invandrare så har vi inte längre 100.000 per invånare att bygga vägar, sjukhus, dagis, ge bra vård, pensioner etc per år för.

Fan vad jag hatar folk som inte ens kan grundläggande matematik.
Citera
2013-06-13, 19:20
Medlem
Aleh09s avatar
Citat:
Ja, jag är ju svenskfientlig, eller hur? Tycker det vore bra om rasisthögern försökte undvika nyspråk.

Du har rätt i att privatiseringen av det offentliga är ett enormt övergrepp på oss alla. Om vi istället för ras såg på klass skulle så mycket kunna bli så mycket bättre i Sverige. En jämnare fördelning av tillgångar skulle gynna 98% av befolkningen och de resterande 2% (de rika) skulle fortfarande leva i överflöd.

Nyliberalismen har fått härja fritt alldeles för länge, det kan pratas om ekonomisk kris trots att vi, världen, Sverige, är rikare än någonsin totalt sett. Tillgångarna är bara snedfördelade. Där har vi roten till alla verkliga problem.

HAHA du anklagar "högern" för att använda nyspråk! Humor på hög nivå. Förresten så finns det inget höger-vänster längre. ALLA partier i riksdagen förnekar det svenska(etniska) folkets existens. Alla har samma mål, bara olika vägar dit. Behövs ett radikalt nationalistiskt alternativ typ SvP som kan röra om i grytan.

Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK

Håller helt med
Citera
2013-06-13, 19:21
Medlem
Citat:
Nej. Om vi tjänar 100.000 på varje svensk per år och 1.000 på varje invandrare så har vi inte längre 100.000 per invånare att bygga vägar, sjukhus, dagis, ge bra vård, pensioner etc per år för.

Hatar du verkligen dig själv?
Inse att vinst är vinst oavsett hur stor den är! Men jag inser att du hellre vill att invandringen skulle gå med förlust.
Citera
2013-06-13, 19:22
Medlem
Oformads avatar
Någon som är villig punga ut 133 Euro?

....

....

....

Edit: Nvm.

Citat:

Sluta spela dum.
Senast redigerad av Oformad 2013-06-13 kl. 19:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in