2013-06-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Hur menar du? Utveckla gärna.

¨Han menar: Om du inte sväljer och godkänner hela undersökningen, utan att ens reflektera över metod och tillvägagångssätt, samt om du läser mer ur själva rapporten än vadsom rapporteras i DN så är du RASIST!
Citera
2013-06-13, 19:06
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Hur menar du? Utveckla gärna.

När det visar sig att invandring inte kostar de pengar som rasisterna påstår, måste rasisterna börja ta till de rasistiska argument de tidigare försökt dölja. Det hela kokar ju ner till att man inte gillar människor med visst utseende.
Citera
2013-06-13, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Peka gärna på vad som inte stämmer i artikeln. Jag vet att det inte är din grej att faktiskt diskutera på riktigt men detta är ett diskussionsforum.
Om det nu stämmer, varför har du inte Timbro som källa utan någon annan suspekt sajt som har Timbro som källa? Därför pekar jag inte ut felaktigheter i din källa.
Citera
2013-06-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nKomo
Nej, jag tycker bara att det lite underligt att ett land där dom enligt OECD tjänar 15 000 Euro per invandrare väljer med en förkrossande övervikt att rösta för ett förslag där man genomför kraftigt hårdare asyl/invandringspolitik.
Notera att förslaget lagts fram av en enig politikerkår.
Varför gör dom så?
Är dom rasistnazister hela bunten?
Eller är OECD rapporten inte tillförlitlig?
Undrar vilket av alternativen Ladbrokes skulle ge lägst odds för?

nKomo

Shahpour, annars så ivrig att kommentera vad är din teori?

nKomo

Hallå Shahpour..
Jag vet att det är svårt att bortföklara, men du kan väl försöka?
Du framstår som inkonsekvent annars.
Nu måste jag sluta hoppas jag ser ditt svar i morgon.
nKomo
Citera
2013-06-13, 19:08
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkebuserad
¨Han menar: Om du inte sväljer och godkänner hela undersökningen, utan att ens reflektera över metod och tillvägagångssätt, samt om du läser mer ur själva rapporten än vadsom rapporteras i DN så är du RASIST!

Nu är du ju iof rasist så...
Citera
2013-06-13, 19:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shahpour
Om det nu stämmer, varför har du inte Timbro som källa utan någon annan suspekt sajt som har Timbro som källa? Därför pekar jag inte ut felaktigheter i din källa.

Det var inte min källa. Nej, du pekar inte ut felaktigheter eftersom du inte kan hitta några sådana, enkelt.
Citera
2013-06-13, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
DN styrs av främmande intressen och har inte svenskarnas bästa i åtanke. De strävar efter att skapa en globaliserad värld som primärt passar judiska bankirer. De försöker inbilla oss att det är något positivt och berikande att bli koloniserad, marginaliserad och bortblandad när man tillhör ett germanskt folkslag men så är det inte.

Invandringens kostnader har diskuterats en hel del på det här forumet, om du söker på det ämnet lär du hitta en mängd undersökningar som visar att vi går back på mångkulturprojektet. Rapporten som DN tar upp använder en sådan av Ekberg (1999). Jag citerade den delen här:
https://www.flashback.org/sp43885785

Allt handlar dock inte om ekonomi som sagt. Ni "anti-rasister" bortser lägligt ifrån svenskars strävan efter att överleva och bevara vår kultur och självständighet. Anti-rasist är ett kodord för anti-vit.
Ok, ska genast lita mer på dig än DN och en OECD rapport. Eller nä.
Citera
2013-06-13, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Dumskalle. Mina åsikter var helt normala fram tills typ år 1960. Det är 2000-talets "moderna" åsikter som är förvridna och sinnessjuka. Vi lever i en historisk anomali som kommer att vara borta för alltid inom ett-två sekel, eller så dör vi ut.
Du har rätt. Du är utdöd inom ett-två sekel.
Citera
2013-06-13, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det var inte min källa. Nej, du pekar inte ut felaktigheter eftersom du inte kan hitta några sådana, enkelt.
Förlåt då. Vilken var din källa då?
Citera
Medlem
Enligt rapporten genererar genomsnittssvenskan 6815 euro och genomsnittsinvandraren 896 euro till försörjningen av vårat välfärdssystem.

Hur tror ni Sverige skulle se ut om alla "bidrog" med enbart 896 euro?
Citera
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shahpour
Ok, ska genast lita mer på dig än DN och en OECD rapport. Eller nä.
Om du läser rapporten så inser du att det inte är så svartvitt som DN vill förmedla. Läs till exempel de citat som Fria Tider lyfte fram ur rapporten:
http://www.friatider.se/har-ljuger-dn-om-rapport-om-invandringens-kostnader-ar-istallet-forlust
Citera
2013-06-13, 19:12
Bannlyst
Arbetslösa invandrare modell kolsvart får aldrig jobb i Sverige de kommer få bidrag från oss jobbare resten av sina liv.Men det tjänare juden o andra obligarker på.Vi jobbare får betala för invandringen Reinfeldts jobb tusenlapp äts snabbt upp.De som tjänar på detta är de svenska obligarkerna judarna o Wallenberg som får fler som handlar för våra skattepengar.Vi får dessutom sämre arbetslösförsäkring "akassa och sämre socialbidrag".
Dessutom får våra far o morföräldrar bada i piss.Medans skolor förfaller o packet flyr till varmare breddgrader.
Senast redigerad av peterknuda 2013-06-13 kl. 19:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in