Citat:
Jo fast nu är det ju så att 80% av de som sitter fängslade i Sverige är utav utländsk ursprung. Detta i teorin innebär 80% mindre fångvaktare och 80% mindre anstalter.
Istället för att låta dom sitta 20år i Sverige och kosta multum i skattepengar varför inte bara utvisa dom direkt ? Enkel biljett med aeroflot till deras land skicka ner 50% utav va det hade kostat i skattepengar till respektive lands fängelse?.
Förr i tiden när man anlände till Amerika, så var man tvungen att skriva på ett papper där man medgav att om någon i sin familj begår en kriminell handling i USA så kommer hela familjen att deporteras. Ett sånt papper i Sverige hade jag gärna velat ha.
Istället för att låta dom sitta 20år i Sverige och kosta multum i skattepengar varför inte bara utvisa dom direkt ? Enkel biljett med aeroflot till deras land skicka ner 50% utav va det hade kostat i skattepengar till respektive lands fängelse?.
Förr i tiden när man anlände till Amerika, så var man tvungen att skriva på ett papper där man medgav att om någon i sin familj begår en kriminell handling i USA så kommer hela familjen att deporteras. Ett sånt papper i Sverige hade jag gärna velat ha.
Första delen: Källa på det, låter som något som "alla vet". Har faktiskt svårt att tro att 80% av fängelsekunder är invandrare i Sverige då vi fortfarande har en enorm majoritet svenskar.
Del 2: Låter faktiskt bra, halvera kostnaden rakt av, samtidigt som deras fängelsen förmodligen jättegärna tar emot flera miljoner för att ta hand om sina fångar. Beroende på brottets karaktär, anser inte att alla brott bör innebära utvisning, dock majoriteten med fängelse i straffskalan, bortsett från narkotikabrott av ringa eller normalgraden, i vissa fall även grovt narkotikabrott.
Del 3: Dålig idé anser jag, då invandringen bör minska redan från start så anser jag inte att man behöver vara inne och pilla på kollektivbestraffning och mänskliga rättigheter. Grovt övertramp.
Inget av detta kan ju heller rimligtvis gälla för folk med svenskt medborgarskap. Anser att människor med beviljad asyl inte ska bli svenska medborgare om de inte lärt sig svenska språket brukligt och/eller engelska och dragit in en rimlig mängd skattepengar under sin vistelse (dvs, sökt jobb, lyckats få något jobb åtminstone en del av sin vistelse.), annars bör de skickas hem när det anses säkert i deras hemland.