2013-06-13, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Jo fast nu är det ju så att 80% av de som sitter fängslade i Sverige är utav utländsk ursprung. Detta i teorin innebär 80% mindre fångvaktare och 80% mindre anstalter.

Istället för att låta dom sitta 20år i Sverige och kosta multum i skattepengar varför inte bara utvisa dom direkt ? Enkel biljett med aeroflot till deras land skicka ner 50% utav va det hade kostat i skattepengar till respektive lands fängelse?.

Förr i tiden när man anlände till Amerika, så var man tvungen att skriva på ett papper där man medgav att om någon i sin familj begår en kriminell handling i USA så kommer hela familjen att deporteras. Ett sånt papper i Sverige hade jag gärna velat ha.

Första delen: Källa på det, låter som något som "alla vet". Har faktiskt svårt att tro att 80% av fängelsekunder är invandrare i Sverige då vi fortfarande har en enorm majoritet svenskar.

Del 2: Låter faktiskt bra, halvera kostnaden rakt av, samtidigt som deras fängelsen förmodligen jättegärna tar emot flera miljoner för att ta hand om sina fångar. Beroende på brottets karaktär, anser inte att alla brott bör innebära utvisning, dock majoriteten med fängelse i straffskalan, bortsett från narkotikabrott av ringa eller normalgraden, i vissa fall även grovt narkotikabrott.

Del 3: Dålig idé anser jag, då invandringen bör minska redan från start så anser jag inte att man behöver vara inne och pilla på kollektivbestraffning och mänskliga rättigheter. Grovt övertramp.

Inget av detta kan ju heller rimligtvis gälla för folk med svenskt medborgarskap. Anser att människor med beviljad asyl inte ska bli svenska medborgare om de inte lärt sig svenska språket brukligt och/eller engelska och dragit in en rimlig mängd skattepengar under sin vistelse (dvs, sökt jobb, lyckats få något jobb åtminstone en del av sin vistelse.), annars bör de skickas hem när det anses säkert i deras hemland.
Citera
2013-06-13, 18:07
Bannlyst
Ställ istället frågan:

Varför mörkar myndigheterna i Sverige kostnaden för invandringen?

Mitt svar:

Kostnaderna är katastrofalt höga och skenar!!

Anhöriginvandring ger farmor och farfar möjligheten att komma till Sverige och få svensk pension och bostadstillägg med mera!!

Kostnaden är minst(!) 100 miljarder per år!!
Citera
2013-06-13, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Mer info finns här:
Här ljuger DN om rapport om invandringens kostnader – är istället förlust

Wolodarski är en mycket effektiv och skadlig fiende till svenskarna.
Han har så mycket svenskt blod på sina äckliga judefingrar att man nästan vill kräkas bara man ser äcklet
Din källa. På samma sätt som du föraktar en källa såsom Aftonbladet eller Expressen från mig som PK idiot, föraktar jag Fria tider från dig som PK åsikt på FB. Låt oss då avstå dessa medier som källa.
Citera
2013-06-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shahpour
Just de att de inte skiljer mellan hög och låg visar ju bara att invandringen är lönsam.

Nej anledningen till att man inte presenterade grupperna låg-, medel- och högkvalificerade invandrare var för sig är för att det då blir tydligt att det är främst tack vare de högkvalifcerade invandrare som HELA SNITTET går upp.

Dessutom är invandringen, i snitt, bara lönsam om man går efter de begränsade kriterier man gjort i rapporten.
Senast redigerad av nippot 2013-06-13 kl. 18:10.
Citera
2013-06-13, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nippot
Nej anledningen till att man inte presenterade grupperna låg-, medel- och högkvalificerade invandrare var för sig är för att det då blir tydligt att det är främst tack vare de högkvalifcerade invandrare som HELA SNITTET går upp. I snitt är invandringen lönsam om man går efter de begränsade kriterier man gjort i rapporten.
Nu har jag inte varit med från början av tråden, men vad är begränsande?
Citera
2013-06-13, 18:11
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleklotskalle
Första delen: Källa på det, låter som något som "alla vet". Har faktiskt svårt att tro att 80% av fängelsekunder är invandrare i Sverige då vi fortfarande har en enorm majoritet svenskar.

Ja, visst är det otroligt? Välkommen till verkligheten. Liknande statistik florerar över hela kontinenten. Olika stavningar av namnet Mohammed ska tydligen vara bland det vanligaste på svenska fängelser.

http://pastebin.com/rFttHpfK
Citera
2013-06-13, 18:14
Medlem
Citat:
Varför det? De visar ju bara att invandringen är lönsam. Det du vill göra är ju helt fel. Då kan vem som helst beställa en undersökning men ta inte med den gruppen.

Man ska inte ta bort några grupper, man bör redovisa dem separat om stora skillnader finns (vilket det gör). En utbildad fransk som invandrar till Sverige bidrar med högsta sannolikhet netto. En familj från Somalia som endast har förgymnasial utbildning och som inte hittar något jobb (om ens då) är med all sannolikhet i snitt en nettoförlust. De får ju bostad, mat och skola men har låga möjligheter att betala skatt.
Citera
2013-06-13, 18:16
Medlem
A.Nonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nKomo
Skulle gärna se denna rapport i sin helhet.

nKomo

Varsågod: http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/social-issues-migration-health/international-migration-outlook-2013_migr_outlook-2013-en
Citera
2013-06-13, 18:17
Medlem
Citat:
Nu har jag inte varit med från början av tråden, men vad är begränsande?

Citat:
Tar rapporten hänsyn till:
* Kostnaden för tolkar
* Den ökade brottsligheten (finns statistik på det)
* SFI
* Särskilda insatser/satsningar (jobb, skola m.m) för personer med invandrarbakgrund?
* Asyl- och invandrarmottagandet. Alla processer kring detta. Deporteringar.
* Hemspråksundervisning

m.m

Nej det tror jag itne. Lika lite som de tar hänsyn till de positiva effekterna.

https://www.flashback.org/sp43889445

https://www.flashback.org/p43888987#p43888987
Citera
2013-06-13, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nKomo
Skulle gärna se denna rapport i sin helhet.
Intressant är ju att Schweiz lyfts fram som överlägsen vinnare med 15 000 € i vinst i söndags röstade med 79% övervikt ja till kraftigt försämrade asyl/invandringspolitik!
Kanske dom inte läst rapporten än

nKomo
Fördomar?
Citera
2013-06-13, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nippot
https://www.flashback.org/sp43889445

https://www.flashback.org/p43888987#p43888987
Spelar det någon roll? Invandring är positivt.
Citera
2013-06-13, 18:23
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Fördomar?
Nej sunt förnuft. Där har folk möjlighet att säga ifrån i sakfrågor genom direktdemokrati, något man inte har i vår plojdemokratur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in