2013-06-11, 19:57
Medlem
Mouchinos avatar
Står så här i Kuriren: http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6855617

Den gången för två veckor sedan spelade de airsoft vid Väderkvarnshöjden, ett militärt område vid badplatsen Aldersjön. Men under 2011 spelade de en hel del vid Mjösjöfortet.

–Precis vid det gula huset där hon hittades. Vi brukade parkera 50-100 meter därifrån. Vi var där en hel del. Men efter det här kommer vi aldrig mer spela där, säger Patrik Engström.

Fick via ett Pm från nån som känner till platserna reda på att bilderna i F*älsar*ns album där KJ är med är från just det området. Har man sökt av hela det området tro?
Citera
2013-06-11, 19:58
Medlem
Diviots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Så, då ska vi se..
Vad vi kan sammanfatta i denna tråden är alltså:

*Lyssnar på metal - förmodligen mördare.
*Spelar airsoft - förmodligen mördare.
*Gillar militärprylar - förmodligen mördare.
*Asperger - förmodligen mördare.

Denna tråden börjar bli förjävla tragisk.

Stor skillnad mellan metal och metal (Heavy, Black, Brutal, Trash, Death osv)
Deathmetal har en stark koppling till Satanism !
Citera
2013-06-11, 19:59
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diviot

Jaha, så om man lyssnar på deathmetal är man satanist och styckmördar människor.
Spikar man upp katter också?
Citera
2013-06-11, 20:00
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Står så här i Kuriren: http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6855617

Den gången för två veckor sedan spelade de airsoft vid Väderkvarnshöjden, ett militärt område vid badplatsen Aldersjön. Men under 2011 spelade de en hel del vid Mjösjöfortet.

–Precis vid det gula huset där hon hittades. Vi brukade parkera 50-100 meter därifrån. Vi var där en hel del. Men efter det här kommer vi aldrig mer spela där, säger Patrik Engström.

Fick via ett Pm från nån som känner till platserna reda på att bilderna i F*älsar*ns album där KJ är med är från just det området. Har man sökt av hela det området tro?

Denne Patrik Engström var väl den som ska ha lånat ut en spade till KJ va?
Citera
2013-06-11, 20:00
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Dock så kan delar av ett scenario påminna om "Lycksele" där GM helt plötsligt blev skogstokig och ungefär lika orationellt försökte göra sig av med kroppen, alltså inte planerat på något sätt. Där kunde inte omgivningen och ej heller hans lumparkamrater någonsin ana/tro att han kunde utföra ett så bestialiskt mord/styckning.

Jag tycker också att det påminner om Lycksele- därför har jag även spekulerat om det kan röra sig om ett sexuellt motiv, speciellt med tanke på de 7 knivhuggen efter döden som uppges bilda ett mönster. Alla frågar sig alltid varför- men man finner dock sällan någon logisk förklaring till dessa vansinnesdåd, eller vad man nu ska kalla dem, sker.

Lyckselemördaren hade dock en grav psykisk störning- så det ska bli spännande att se vad KJs sinnesundersökning visar. Förövrigt så anser jag annars att det gott och väl kan räcka med en redig depression och alkohol för att dessa slags scenarior ska uppstå- eller att gärningsmannen ifråga är av den mer lättkränkta typen.
Citera
2013-06-11, 20:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är i högsta grad förståeligt; även om hon inte på något sätt är inblandad i själva brottet så måste hennes kommentarer anses vara så grova att de inte bara kan avfärdas med att ha bottnat i oresonlig svartsjuka; det bör också ligga något annat bakom. - Vad sägs om rasism; en rasism som i takt med en ökande ström av flyktingar och invandrare kommit att sprida sig som en löpeld genom den gamla befästningsstaden Boden. AN kan ha tillåtit sig dessa grova kommentarer för att hon visste att hennes åsikter delades av många både på facebook och i hennes omgivning, och hon kunde inte heller smälta att en utböling som VB förmått att göra ett starkt positivt intryck på såväl hennes egen man som på andras. - Varför var det så få bodensare som deltog i sökandet efter VB?

Den vars sjuka hjärna ligger bakom mördandet och styckandet av VB kan ha färgats och genomsyrats av denna rasism och därmed gett sig själv en giltig ursäkt att genomföra brottet - ja, han kan t o m ha trott att många med AN i spetsen skulle tacka honom för att ha utplånat en fiende.

Hur man än vrider och vänder på det som skrevs i AN namn, vi vet inte vem som satt bakom tangentbordet, men om det var AN själv så är det så urbota korkat och ogenomtänkt. Hon fick ögonen på sig direkt, drog in familjen i ett nafs. Många fick en känsla av att hon vet mer om fallet VB än vad som framkommit. Och om det handlar om rasism så är det inte ett smart drag av en företagare att göra sig känd för att hata sin kundkrets. Nej, det ligger troligtvis en hund begraven i den här händelsen, dock inte KJ:s. Jag tror att AN eller den som skrev på Facebook vet mer om VB försvinnande än vad vi vet.
Citera
2013-06-11, 20:02
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diviot

Nej, det har det inte.
Citera
2013-06-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Om jag inte missminner mig, uttalade AN sitt förakt gentemot VB under två dagar. Två präktiga fyllor? Hursomhelst visar kommentarerna hur konflikten pågår när de skrivs, dvs AKTUELL i Ber*ska hemmet.

Där håller jag med åtminstone vad gäller "städkärringen" som rent av skändar den som är saknad, alla inlägg är med medkänsla, hopp, hjälpa till att leta men så kommer detta med AN och fullständigt går emot vad som är det normala när någon har försvunnit.

Trådföljare skriver också om AN typ, måste få synas, höras och vara i centrum. En "städkärring" i centrum som inte har intellektet att visa vördnad eller omtanke.
Sannolikt oerhört självcentrerad där omgivningen skall lyssna och det hon säger är vad som gäller och det är vad alla skall fatta, förstå och rätta sig efter.

Hoppas hon tar skurhinken över huvudet och bara går under jorden för där passar hon bäst, empatilösa människa.

Sista blev lite från hjärtat för jag har inget övers för empatilösa människor när någon saknas och andra människor ställer upp förutsättningslöst för att hjälpa i en svår situation för familjen och vänner.
Citera
2013-06-11, 20:05
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Denne Patrik Engström var väl den som ska ha lånat ut en spade till KJ va?

Jepp.
Citera
2013-06-11, 20:06
Medlem
Tror ni verkligen KJ har utfört styckmordet? Tycker det är rysligt tyst i media + att åklagarna verkar sakna konkreta bevis.

- Man bör ju ha fått fram mobildata från VB's sista tid i livet och tekniker bör ju ha rannsakat KJs mobil och datahistorik för att kartlägga han m.m.

Magkänslan säger mig att KJ inte har med brottet att göra.
Citera
2013-06-11, 20:07
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
missing peoples foto av henne som försvunnen var all over facebook den sjunde/åttonde, tror fan alla i Boden delade den hela tiden, konstant.
sen så fick man juh inte veta att hon vart där, utan hon hade försvunnit på sin joggingtur.
sen hade polisen kontaktat KJ några dagar senare, typ tionde, och då kom fram det fram att hon vart där och pluggat

Jag pratade om Ödehuset att det låg vid vägen va ju bara att köra upp,stigar skoterleden ..
Det vad det jag mena Inte hennes bild som MPS delade den såg jag..
Men i Inteljuvren den 7 Säger Polisen att dom kollat denna vän hon pluggade med ??

http://www.svtplay.se/klipp/1212933/forsvinnandet-utreds-som-brott?tab=clips&sida=15

Lyssna noga på denna intervju dåligt ljud 2 min sen är ljudet bra
Citera
2013-06-11, 20:10
Medlem
Mouchinos avatar
Den 11 Maj skrevs en kommentar på FB där en person vädjar till att lyssna på damen som sett en syn om en stuga VB kan vara i. Den 20 Maj hittar MPS delar av VB:s kropp i ödehuset! Alltså 9 dagar innan man fann VB. Tyckte bara det var lite skumt, om jag nu inte missat nåt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in