2013-06-13, 17:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
Finns ju uppgifter att det varit fest där vid annat tillfälle iaf
https://www.flashback.org/sp43663318
https://www.flashback.org/sp43663596

Känns som den användaren kunde tillföra ännu mer till denna tråden.

Länk 1, jag väljer att tro på det, för mycket skvaller för att det inte ska ligga någon sanning i det, han har i mina ögon styckat sin hund, och nu även sitt ex.
Citera
2013-06-13, 17:38
Moderator
OYs avatar
Varför kroppsdelar på två eller fler platser i det här fallet? Kan betyda att mer än en person deltagit, men ingen har haft helhetsgrepp över situationen, benen glömdes i huset. Det kan också förklara hur VB kropp kom in i den oerhört oigenomträngliga fönstergluggen oavsett om hon vägde 36, 60 eller 160, hjälps man åt att lyfta är det lätt.
Citera
2013-06-13, 17:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är ett fall, vet vi om någon i bland KJ vänner brukar narkotika, om så bara till fest, inte långsökt tycker jag. Det andra fallet handlar om styckningen i Finland, inklusive styckad hund. Och ett fall jag råkade på för en stund sedan, visserligen inte i Sverige och endast två GM:

http://www.exponerat.info/23-arig-st...-mammas-huvud/

Polisens teori i det länkade fallet:mördade sin mamma för att hon sa till honom att växa upp och flytta hemifrån.

Read more: http://www.exponerat.info/23-arig-st...#ixzz2W6vHMgS6

Då är det inte långsökt att även svenska grabbar kan mörda och stycka om de inte fick gruppknulla och förlusta sig hur de ville, de har väl sett Jägarna.

Jag hoppar inte på den här teorin ännu, men de nya uppgifterna var intressanta.

Funderar på om det var en slump att Carita76 helt plötsligt kom in i tråden och la fram tre grabbar som betedde sig jävligt märkligt, trots att dessa har diskuterats flitigt tidigare, samtidigt som media talar om 4 grabbar och en kvinna vid stugan eller om denne faktiskt ville hinta om något som denne visste.
Citera
2013-06-13, 17:42
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Då borde polisen ha haft dessa uppgifter redan när de förhörde brodern första gången.

Är det brodern som haft fest så talar det för att stugan inte heller är mordplatsen.

KJ kan ha varit hos den äldre brodern, som bor närmare KJ, men vi vet inte om det stämmer ännu.

Sorry! Tänkte via automatik på den yngre brodern eftersom det skulle spelas tv-spel. Det är ju klart närmare till storebror än lillebror. Så sant!
Citera
2013-06-13, 17:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag hoppar inte på den här teorin ännu, men de nya uppgifterna var intressanta.

Funderar på om det var en slump att Carita76 helt plötsligt kom in i tråden och la fram tre grabbar som betedde sig jävligt märkligt, trots att dessa har diskuterats flitigt tidigare, samtidigt som media talar om 4 grabbar och en kvinna vid stugan eller om denne faktiskt ville hinta om något som denne visste.

Jag tänker precis som du kring Carita76. Håller med dig, går inte att växla över till ett nytt spår bara sådär, tänk på att jag oftast ställer mina teorier som en fråga redo att sågas. Men visst är det intressant med uppgiften om stugan och antalet personer.

Man kan tänka sig att de haft fest(systempåsen), och eftersom att avståndet till stugan och tätorten är en bra bit kanske de flesta valde att sova över, eller så körde någon onykter. Kan betyda att kroppen legat i eller vid stugan något dygn.
Citera
2013-06-13, 17:46
Medlem
Citat:
Varför kroppsdelar på två eller fler platser i det här fallet? Kan betyda att mer än en person deltagit, men ingen har haft helhetsgrepp över situationen, benen glömdes i huset. Det kan också förklara hur VB kropp kom in i den oerhört oigenomträngliga fönstergluggen oavsett om hon vägde 36, 60 eller 160, hjälps man åt att lyfta är det lätt.

Men finns väl inget som tyder på att hennes torso har varit inne i huset?
Kanske tyder på en är ännu sjukare än dom andra och tog benen in i stugan och placera den på något speciellt sätt och dom andra bar resten till gropen?
Citera
2013-06-13, 17:48
Medlem
Citat:
Det kan också förklara hur VB kropp kom in i den oerhört oigenomträngliga fönstergluggen oavsett om hon vägde 36, 60 eller 160, hjälps man åt att lyfta är det lätt.

Har ens HELA kroppen varit i huset? Det är ju bara en av de 1000 teorier som cirkulerat här i tråden och bara gör händelseförloppet ÄNNU mer snurrigt.

Varför mörda någon på plats X, Stycka och transportera kroppen till ödehuset där man släpar in hela kroppen, för att sedan släpa ut delar av den igen...
Ödehuset är ju avfärdad som både mord och styckplats. Hur många gånger skall detta behöva påpekas?
Citera
2013-06-13, 17:56
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Har ens HELA kroppen varit i huset? Det är ju bara en av de 1000 teorier som cirkulerat här i tråden och bara gör händelseförloppet ÄNNU mer snurrigt.

Varför mörda någon på plats X, Stycka och transportera kroppen till ödehuset där man släpar in hela kroppen, för att sedan släpa ut delar av den igen...
Ödehuset är ju avfärdad som både mord och styckplats. Hur många gånger skall detta behöva påpekas?

Ödehuset = Gula huset hade räckt + 5 liter bensin och en tändare/ask tändstickor. Nu är jag hemsk, men om man står mitt upp i detta och inte vill åka dit.. Logik!
Kommer aldrig att bli klok på fyndplatserna.
Citera
2013-06-13, 17:56
Medlem
KJ och ena brodern spelade väl dataspel den kvällen när VB gått från Flottiljvägen?
KJ är dessutom besjälad med ungdomens nykterhetsförbund och Kyrkans ungdom (halleluja...!)
Så utifrån det så finns det nästan bara 1 broder i "feståldern", kvar och denne har väl sambo och barn, typ? Måste ju varit hans kompisgäng som festade, eller hur......

KJ hade väl gärna haft 5-6 alibin vid stuga att vila sig mot om sådana alibin hade gått att åberopa. Nu vill han antagligen föra blickarna bort från stugan och därför passar det nog bättre med dataspel och sockerdricks-alibi än båleldning och fyllerace-alibi.

Kan undra vilka bilar som iakttagits vid och kring stugan kvällen o natten den 4:e maj?!
Vem är kvinnan i sällskapet om inte VB?
Fasaden börjar nog så smått att krackelera.
Citera
2013-06-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Naturligtvis oerhört intressant uppgift om den kan styrkas. Det finns ju alltid en risk att vittnen tar fel på datum, eller att det är någon annan grupp personer (KJ har ju två bröder i "festålder") som varit i stugan.

OM det är KJ som varit i stugan så har han helt uppenbart ljugit om sina förehavanden under lördagen och då lär det inte finnas mycket utrymme kvar för att han inte skulle vara inblandad i detta på ena eller andra sättet.

Jag håller fortfarande KJ som ensam gärningsman för det mest sannolika scenariot, men utesluter inte heller att andra personer kan veta mer åtminstone. Några "spel" i skogarna runt Boden med levande måltavla betraktar jag däremot inte som någon alternativhypotes att ta på allvar.

Intressant uppgift men jag liksom dig blir lite tveksam just med datum, det är ofta som man dribblar samman datum, helger mm. Men vittnet är iaf intressant och borde vara någon stugägare i området som kanske vet, ja just den helgen var jag i stugan och t.ex. krattade, vårstädade stugtomten etc.
Någon broder ? Har de lånat ut stugan eller har helt enkelt KJ varit med i partajet.

Det som skulle ställa allt på huvet om de varit ute i stugan är denna jäkla mobilsignal som jag hakat upp mig på, Åbergsmasten/sävastmasten. Varför släcks hennes signal ca 21 tiden i detta område Bodsvedjan/Sävast ?
Citera
2013-06-13, 18:03
Medlem
Popcorn76s avatar
Jag undrar en sak, kanske någon vet: Jag trodde att om man har vitala organ (tex lever) kan man tidsbestämma ganska precist när offret dog (temp etc). Och ändå säger åklagaren att hon dog 4-5/5. Istället för att de är osäkra kan det kanske betyda natten mellan 4-5, alltså att det var runt midnatt och det går inte att säga vilken dag. I så fall är det kanske troligt att de var i sommarstugan (kanske förklarar systemkassen KJ bar på) med några andra och någonting hände. Vittnet säger ju att bilar kört till och från fram till ca 2.30.
Jag tror kanske inte i så fall hon planerat att vara där sent, hon hade ju beställt/önskat någon speciell Thailändsk efterrätt av mamman. Det gör man nog inte om man planerat att vara på fest i en sommarstuga.
Citera
2013-06-13, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Ödehuset = Gula huset hade räckt + 5 liter bensin och en tändare/ask tändstickor.

Exakt. Gissningsvis hade väl inte räddningstjänsten direkt jobbat häcken av sig för att rädda byggnaden heller, utan snarare låtit den brinna ner under kontrollerade former. Man hade kanske hittat rester av kroppen, men att hitta några spår skulle väl varit aningen knepigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in