2013-06-12, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Hon har faktiskt varit inne på olika katthems Facebook-sidor och annonserat efter katter...

Konstigt. Med hennes djurhistoria borde det ju vara smartare att köpa en katt på Blocket, det skulle ju vara mer anonymt och ingen skulle kunna skvallra i lika hög utsträckning. Jag säger inte att hon ska ha djur, men hon verkar vilja reta upp massan med flit.
Citera
2013-06-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Konstigt. Med hennes djurhistoria borde det ju vara smartare att köpa en katt på Blocket, det skulle ju vara mer anonymt och ingen skulle kunna skvallra i lika hög utsträckning. Jag säger inte att hon ska ha djur, men hon verkar vilja reta upp massan med flit.

men med tanke på hur hon skriver och verkar vara, tror du att hon är tillräckligt smart för att lista ut sånt själv?
Citera
2013-06-12, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
men med tanke på hur hon skriver och verkar vara, tror du att hon är tillräckligt smart för att lista ut sånt själv?

Hehe, förmodligen inte.
Citera
2013-06-12, 22:20
Medlem
BlankaAfNamurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Hon har faktiskt varit inne på olika katthems Facebook-sidor och annonserat efter katter...
FRUKTANSVÄRT!!! Hoppas verkligen att: ingen av dem NÅGONSIN skaffar katt igen!!!
Citera
2013-06-12, 22:48
Medlem
"Jag har tänt ljus i exakt hela lägenheten, släckt ner och tänt rökelse och går runt i en liten rosa kjol som visar hela rumpan och som jag trivs i."

YUCK.
Citera
2013-06-13, 00:25
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Mår så. jävla. illa. när jag läser Maddes beskrivning av hur djuren har levt i huset i tiden i Gbg. Mitt hjärta blöder för de stackars krakarna. Är glad att fitt-Amelia inte har några djur längre.

Håller med så jävla mycket.
Är själv ägare till både katter och hund.

Det är detta beteende som jag stör mig mest på helt ärligt.

Amelia hade ju en hund ett tag, som helt plötsligt dog,?? vet faktiskt inte varför/hur men det går nog att leta sig till. Flertalet djur har ju varit med i bilden hos båda, men helt plötsligt "försvunnit".
Hatar att behöva läsa om hur människor beter sig. Så jäääääävla vidrigt.
Nackskott.
Citera
2013-06-13, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
"Jag har tänt ljus i exakt hela lägenheten, släckt ner och tänt rökelse och går runt i en liten rosa kjol som visar hela rumpan och som jag trivs i."

YUCK.

Det är en mening som stör mig väldigt. "Jag har tänt ljus i exakt hela lägenheten". Anledningen till det är att jag själv har Aspergers syndrom och en av mina stora svårigheter är att folk uttrycker sig på ett bildligt sätt. Detta gör att jag inte ofta är säker på vad de jag pratar med faktiskt säger (jag har under åren lärt mig vad många uttryck och talesätt betyder). Jag vet att människor är olika, även människor med samma diagnoser . Anledningen till att just denna mening stör mig så mycket är för att B tidigare har sagt att anledningen till att hon i boken Vingklippt ängel beskrev hennes blod som "glittrande" var att hon såg det som glittrande. Hon har även skrivit att hon har svårt att tolka omvärlden och att hon tolkat eller uttryckt (jag kommer inte ihåg vilket) saker just bokstavligt.
Hur kommer det sig då, när hon är en sådan bokstavlig person, att hon väljer att skriva att hon "höst tänt ljus i exakt hela lägenheten". Jag förstår inte hur det går ihop.
Jag vet att många här menar på att B inte har Aspergers syndrom. Det är inte det jag vill få fram. Jag vill egentligen bara förstå.
Berny: om du fortfarande läser vår stackars tråd; skulle du kunna tänka dig att skriva en text om hur din Asperger påverkar dig, vilka symtom du har och hur du handskas med dem.

Ett specialintresse gör inte en diagnos.
Citera
2013-06-13, 06:04
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83

YUCK.

Och så vet man, genom alla dessa otaliga bilder hon lagt ut, hur hennes rumpa ser ut och då blir det ännu roligare. Som att försöka täcka två tomma sadelväskor med lite rosa tyg, delicious.

Något jag undrar, hur går det med hennes "forskning"? Är hon proffessor snart månne? Eller kanske en Dr's hatt skulle vara något, Dr Pålsson skulle vara något de.
Citera
2013-06-13, 07:31
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Hoppas att du kontaktat katthemmen.

Gjort. Berättade det jag visste om hennes tidigare djurhållning och bad dem göra egna efterforskningar om de inte trodde på det jag sa. De tackade för informationen.

Det kan bli svårt att göra en sökning på Amelias namn och "katter" eller "djur" utan att få upp exempelvis denna tråd.
Citera
2013-06-13, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regrepsa
Det är en mening som stör mig väldigt. "Jag har tänt ljus i exakt hela lägenheten". Anledningen till det är att jag själv har Aspergers syndrom och en av mina stora svårigheter är att folk uttrycker sig på ett bildligt sätt. Detta gör att jag inte ofta är säker på vad de jag pratar med faktiskt säger (jag har under åren lärt mig vad många uttryck och talesätt betyder). Jag vet att människor är olika, även människor med samma diagnoser . Anledningen till att just denna mening stör mig så mycket är för att B tidigare har sagt att anledningen till att hon i boken Vingklippt ängel beskrev hennes blod som "glittrande" var att hon såg det som glittrande. Hon har även skrivit att hon har svårt att tolka omvärlden och att hon tolkat eller uttryckt (jag kommer inte ihåg vilket) saker just bokstavligt.
Hur kommer det sig då, när hon är en sådan bokstavlig person, att hon väljer att skriva att hon "höst tänt ljus i exakt hela lägenheten". Jag förstår inte hur det går ihop.
Jag vet att många här menar på att B inte har Aspergers syndrom. Det är inte det jag vill få fram. Jag vill egentligen bara förstå.
Berny: om du fortfarande läser vår stackars tråd; skulle du kunna tänka dig att skriva en text om hur din Asperger påverkar dig, vilka symtom du har och hur du handskas med dem.

Ett specialintresse gör inte en diagnos.

håller med! jag har extremt svårt med sådana saker, som t.ex. att säga "jag gör vad som helst för dig" blir att jag börjar tänka igenom precis allt som är vad som helst eller "allting är fixat!" blir funderingar på vad som är fixat, när, hur och om det verkligen är ALLT, vilket det ju aldrig är.
Citera
2013-06-13, 16:25
Medlem
gurkskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Håller med så jävla mycket.
Är själv ägare till både katter och hund.

Det är detta beteende som jag stör mig mest på helt ärligt.

Amelia hade ju en hund ett tag, som helt plötsligt dog,?? vet faktiskt inte varför/hur men det går nog att leta sig till. Flertalet djur har ju varit med i bilden hos båda, men helt plötsligt "försvunnit".
Hatar att behöva läsa om hur människor beter sig. Så jäääääävla vidrigt.
Nackskott.

hennes pojkvän skar halsen av den. true story
Citera
2013-06-13, 16:54
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkskal
hennes pojkvän skar halsen av den. true story

Okej..alltså...blev lite stum över svaret.

En fråga till, var/är inte Amelia gay??
Alltså "helt" gay, haha, vad skumt det lät.
Senast redigerad av Hydrahead 2013-06-13 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in