2013-06-12, 17:21
Medlem
Det var hennes mamma. Boendestödjarna kommer senare och då hör man henne säga "hej, jag är mamma till Berny" i bakgrunden...
Citera
2013-06-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Från näst senaste blogginlägget. Här hävdar hon ju faktiskt utan omsvep att hon växt upp inom just Opus Dei.

Öh... Bruden är väl inte borta för gott eller har jag missat något?

Är hon bara borta över dagen så låter det faktiskt som att de som här i tråden har förutspått en "romans" mellan Stripperella och Berny (om än en ensidig sådan) just fått en hel del vatten på sin kvarn...

Men hennes far har skrivit en bok om Opus Dei men är ej medlem så jag undrar också lite kring hur hon vuxit upp i Opus Dei, när hennes familj bara verkar vara helt vanliga katoliker. Men visst kan jag förstå om hennes katolska familj inte gillat hennes beteende. Inte ens protestantiska föräldrar brukar gilla att minderåriga döttrar knarkar och knullar runt.
Citera
2013-06-12, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
http://instagram.com/p/acvRiKtG98/

varför försöker hon se ut som en jäkla fisk?

fattar inte heller.
Citera
2013-06-12, 18:01
Medlem
"Om detta är sant? Vem vet. Vi lär få veta förr eller senare. Jag tycker det är märkligt att familjen Pålsson inte gått till motangrepp, om det inte stämmer. "

Att familjen inte gått till motangrepp kan ju i och för sig bero på att de inte anser det är nån idé att argumentera med henne. Oavsett vad de säger så har Berny "sin" sanning. Det kan inte vara lätt att vara anhörig till Berny och om familjen verkligen är helt oskyldig så kanske de anser att det är bäst att försöka "tiga ihjäl" hennes idéer...
Jag tycker i och för sig att om man har rent mjöl i påsen så tar man inte emot grova anklagelser i tysthet utan slåss för sanningen. Så nog tycker jag att Pålssons borde slagit näven i bordet om Berny bara snackar skit. Men som sagt, är Berny kronisk mytoman och narcissistisk, som allt tyder på, så kan man ju helt enkelt inte tala en sån person till rätta. De tänker antagligen att om vi försöker prata med henne/dementerar/argumenterar/resonerar så ger vi henne bara mer uppmärksamhet och ger henne mer "bränsle" på elden...
Jag skulle själv nog inte vilja "käfta" med nån som Berny som lever i tron att hon har rätt i allt och bara rättigheter och inga skyldigheter och alla andra är bara emot henne och bara är "avundsjuka" och motarbetar henne...
Sen vet man ju inte vad familjen sagt egentligen. De kan ju pratat mycket och resonerat med Berny fast inte offentligt utan bara med henne. Och då kan det ju verka som om de tiger.
Citera
2013-06-12, 18:56
Avslutad
Hehe, Guppy-minen är nog det enda jag retar mig på. Annars är hon mer eller mindre så som borderlinepersoner är, och det är en personlighetsstörning, inte en illvilja, även om det säkert är bekvämt att inte känna att man behöver ta ansvar ibland. Desto oftare tror jag det är obekvämt att ständigt sjabbla till allting.

Satt och bläddrade i tråden några år bakåt, har jag fattat det rätt att Theus hette en gång en katt hon hade, och nu har hon en hund som heter samma sak?

För övrigt så brukar ADHD-medicinering till personer med dokumenterad missbruksproblematik vara villkorat med urinprov. Visst, det går ju att smyga in lite annat mellan proverna och så, men blir det tal om regelrätt missbruk så avslöjar det sig rätt så snabbt.

http://www.sydsvenskan.se/vetenskap/halsa/efter-festen/
http://www.sydsvenskan.se/vetenskap/halsa/flickorna-som-hatar-sig-sjalva/
Citera
2013-06-12, 19:14
Avslutad
Intressant att familjen Pålsson kunde upprätthålla en sådan strikt religiös hållning när fadern drack och modern var deprimerad. Det är inte den bilden jag har av strängt religiösa familjer. Särskilt inte heller när fadern är en "Guds man".
Citera
2013-06-12, 19:16
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Satt och bläddrade i tråden några år bakåt, har jag fattat det rätt att Theus hette en gång en katt hon hade, och nu har hon en hund som heter samma sak?

Det stämmer. Det verkar som att han rymde under tiden hon och Amelia bodde ihop:

Citera
2013-06-12, 19:17
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar

Yepp, helt rätt
Citera
2013-06-12, 20:17
Medlem
Kardnialvokals avatar
Mår så. jävla. illa. när jag läser Maddes beskrivning av hur djuren har levt i huset i tiden i Gbg. Mitt hjärta blöder för de stackars krakarna. Är glad att fitt-Amelia inte har några djur längre.
Citera
2013-06-12, 21:04
Medlem
Electrospits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Mår så. jävla. illa. när jag läser Maddes beskrivning av hur djuren har levt i huset i tiden i Gbg. Mitt hjärta blöder för de stackars krakarna. Är glad att fitt-Amelia inte har några djur längre.

Dock såg jag på facebook att hon frågade efter en katts ålder, kön osv då hon trodde att den skulle säljas. Så man vet ju inte..
Citera
2013-06-12, 21:45
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Electrospit
Dock såg jag på facebook att hon frågade efter en katts ålder, kön osv då hon trodde att den skulle säljas. Så man vet ju inte..

Hon har faktiskt varit inne på olika katthems Facebook-sidor och annonserat efter katter...
Citera
2013-06-12, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Hon har faktiskt varit inne på olika katthems Facebook-sidor och annonserat efter katter...

Hoppas att du kontaktat katthemmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in