2013-06-13, 09:47
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Blodspåret fem meter från KJs ytterdörr
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Stämmer det där? Har de sagt var blodet hittades?
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Ja, JoyForFools, vad baserar du dessa uppgifter på?

Jag har inte sett något sådant bekräftat. Har svårt att tro att det skulle ligga något i detta, i så fall borde väl försvararen har nämnt även detta i gårdagens överklagan? Men du kanske sitter inne på någon information som inte ens ombudet har fått ta del av än? Berätta gärna mer.
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Har iofs för mig att jag läste långt tillbaka i tråden nåt om blod utanför ytterdörren på loftgången, men det kanske bara var ytterligare ett rykte, jag minns inte riktigt.
Det som har framkommit i medierna är att man har hittat fläckar utanför KJ:s dörr. Det har däremot inte framkommit att fläckarna verkligen skulle vara blod, se t ex Kuriren:
Citat:
"Enligt en granne som Norrbottens-Kuriren har pratat med var teknikerna på plats i cirka en timma och undersökte på nytt 22-åringens bostad. Men de var också intresserade av utrymmet utanför bostaden. Framför allt några mörka fläckar som finns cirka fem meter från den misstänktes dörr."

Kan vara rost, kan vara köttsaft som runnit ur någon soppåse.
Citera
2013-06-13, 09:51
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, det är klart att advokaten säger det. Men han är nog ensam.

Knappast, de flesta förstår att det inte finns något mer på KJ, och det väntade är frisläppningen av honom alldeles snart.. Som sagt.
Citera
2013-06-13, 09:53
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den här gillningen tycker jag är intressant, Jag vill inte förlora vänner och familj_Kör inte full

Kanske drack han den där kvällen och faktiskt lät bilen stå, han har ju setts med en systempåse under lördagen. VB lämnade kanske lägenheten som KJ säger, men tillsammans med någon av KJ vänner som lånade KJ bil för att köra VB hem.

OMG! Fattas bara att gillaknappen för "vi gillar olika" också använts av KJ.
Då vet vi ju att han är oskyldig,,,,,
Hur tänkte du nu? logiken haltar betänkligt, kallar du det för ett evidence?
Citera
2013-06-13, 09:58
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Jag har ifrågasatt om man verkligen har rätt gärningsman. Tycker att en kille på 22 år vid det här laget borde ha erkänt.
Jag har ingen som helst koppling till KJ, känner honom inte.
Jag hoppas att man har rätt gärningsman men är skeptisk.

Skepsisen är på all sin plats, det kommer visa sig snart. Det finns information som inte kan göras tillgänglig i detta nu i utredningen, men det är oroande när KJ inte är GM, minst sagt. Det hela blossar senare upp i en aningen pinsam situation, men vi ska komma ihåg att utredningar inte är någon dans på rosor. I det här fallet tittar man åt olika håll, för att inte "köra fast", vilket man ofta gör i liknande scenarion.

Vill nog tyvärr säga att detta kan bli ouppklarat, var däremot ganska säker på en annan utgång för några veckor sedan, men nu vet jag inte.
Citera
2013-06-13, 10:00
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaston666
Aldersjön, men jag är inte säker på att det var polisen

Minns du vilka bilmodeller och färger det var på bilarna som stod på parkeringen? Var det några "isbjörnar/badgäster" som badade också? Stod någon av bilarna lite längre ner än de andra?
Citera
2013-06-13, 10:06
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Knappast, de flesta förstår att det inte finns något mer på KJ, och det väntade är frisläppningen av honom alldeles snart.. Som sagt.

Du har kört detta mantra rakt igenom tråden, vet inte om du försöker övertyga dig själv.
Med största sannolikhet kommer häktningen förlängas ett flertal ggr under sommaren innan utredningen är klar.
Citera
2013-06-13, 10:12
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Du har kört detta mantra rakt igenom tråden, vet inte om du försöker övertyga dig själv.
Med största sannolikhet kommer häktningen förlängas ett flertal ggr under sommaren innan utredningen är klar.

Kan mycket väl bli som du säger, det har jag inga invändningar emot. En fällning av KJ? Knappast. Försöker inte övertyga mig själv, jag behöver inte övertygas.
Citera
2013-06-13, 10:18
Medlem
Ledsen om någon postat redan.

Den 22-årige man som sitter häktad, misstänkt för styckmordet på en 20-årig kvinna i Boden, överklagar nu häktningsbeslutet till hovrätten. Det skriver Norrbottens-Kuriren.
Tingsrätten i Luleå häktade honom den sista maj.

Enligt mannens advokat är åklagarnas bevis mot mannen svag. Blodspår från kvinnan i hans klients bil har en naturlig förklaring, skriver advokaten i sin överklagan till hovrätten, som eventuellt fattar beslut om mannen ska släppas fri i dag, torsdag.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16954549.ab
Citera
2013-06-13, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaston666
Aldersjön, men jag är inte säker på att det var polisen

"Vanliga" polisen har väl inga egna dykare utan får väl ta hjälp av räddningstjänsten om det skall dykas?
Däremot har Nationella insatsstyrkan dykare som varit delaktiga i diverse sök. Dessa är väl inte så hemliga av sig att de INTE tar sin egen bil

Således borde det stått antingen en brandbil eller en "svart lite större bil" på platsen.

Min spontana gissning är att det är den lokala dykklubben som har varit ute och nöjesdykt
Citera
2013-06-13, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
advokaten hans trodde det..sa dom på nordnytt nyss

Nå så säger Bo Fors*berg inte utan Nordnytt säger att Bo skriver i sin framställan att besked ev kan redan ges idag. Det är lite skillnad och direkt ett inlägg likt ditt skrivs ner kommer kommentarer
om Försvararen upp där han skall framställas som en mindre vetande,härjande nolla.
Citera
2013-06-13, 10:37
Medlem
Cyborg_ses avatar
Hörde att M*icke B*erg fått i uppdrag att avliva en hund, en bekants bekant hade en hund som blivit sjuk och Herr B*erg tog uppdraget att åka till Lakaträsk och göra pinan kort? för hunden.

Äger Herr B*erg vapen eller ? Kanske kniv?
Citera
2013-06-13, 10:38
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
"Vanliga" polisen har väl inga egna dykare utan får väl ta hjälp av räddningstjänsten om det skall dykas?
Däremot har Nationella insatsstyrkan dykare som varit delaktiga i diverse sök. Dessa är väl inte så hemliga av sig att de INTE tar sin egen bil

Således borde det stått antingen en brandbil eller en "svart lite större bil" på platsen.

Min spontana gissning är att det är den lokala dykklubben som har varit ute och nöjesdykt

Verkar som de lokala dykarna inte gillar att dyka i Aldersjön. Med tanke på vad som varit kanske intresset ökat. I så fall är det bra att man kollar lite i småtjärnarna på skjutfälet.

http://www.dykarna.nu/dyklogg/169248.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in