2013-06-13, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske, jag tycker att det är en sannolik möjlighet, naturligt att han inte har en förklaring, men varför inte berätta att han lånat ut sin bil i så fall? Kanske därför att han är inblandad i styckningen?

Det kan ju vara så att blodbesudlingarna finns på förarsidan, golvmatta/pedaler etc och kommer från den som kört bilen (hans själv eller annan) och han kan inte förstå hur blodet hamnat där.

Jag tänker att bilen ej används för någon transport av offret utan hon mördats ute i terrängen och annat fordon har använts för transport.

Blodbesudlingen är ett misstag som inte GM kunde förutse.

Har fått för mig att varken bil eller lägenhet verkade vara s.a.s. uppstädade (kanske en trådsanning) och det behövs ju inte om brottet inte skett i lgh eller just den bilen använts som transportmedel.
Citera
2013-06-13, 09:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det kan ju vara så att blodbesudlingarna finns på förarsidan, golvmatta/pedaler etc och kommer från den som kört bilen (hans själv eller annan) och han kan inte förstå hur blodet hamnat där.

Jag tänker att bilen ej används för någon transport av offret utan hon mördats ute i terrängen och annat fordon har använts för transport.

Blodbesudlingen är ett misstag som inte GM kunde förutse.

Har fått för mig att varken bil eller lägenhet verkade vara s.a.s. uppstädade (kanske en trådsanning) och det behövs ju inte om brottet inte skett i lgh eller just den bilen använts som transportmedel.

Mm, jag har ju varit inne på det tidigare, att besudlingarna kan komma från skor eller hjälpmedel, alltså, VB kropp har aldrig transporterats i bilen. Mordplatsen kan vara samma som fyndplatsen. Vidhåller att VB kan ha gått in i det gula huset för egen maskin, någon tvingade in henne, mördad och styckad där, kroppsdelar har burits till fp2. En okänd person eller KJ som tvingat henne till huset.
Citera
2013-06-13, 09:07
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Stämmer det där? Har de sagt var blodet hittades?

Det stod i Norrbottens kuriren.
Citera
2013-06-13, 09:13
Medlem
Kj kommer nog släppas fri redan idag sa dom nyss dom har inte nog bevis för att hålla honom längre
Citera
2013-06-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mm, jag har ju varit inne på det tidigare, att besudlingarna kan komma från skor eller hjälpmedel, alltså, VB kropp har aldrig transporterats i bilen. Mordplatsen kan vara samma som fyndplatsen. Vidhåller att VB kan ha gått in i det gula huset för egen maskin, någon tvingade in henne, mördad och styckad där, kroppsdelar har burits till fp2. En okänd person eller KJ som tvingat henne till huset.
Mycket med teorier på denna sida.tror inte på nån av dom

G
Citera
2013-06-13, 09:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Kj kommer nog släppas fri redan idag sa dom nyss dom har inte nog bevis för att hålla honom längre
Vilka "dom"?
Citera
2013-06-13, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vilka "dom"?
advokaten hans trodde det..sa dom på nordnytt nyss
Citera
2013-06-13, 09:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jo, det är klart att advokaten säger det. Men han är nog ensam.
Citera
2013-06-13, 09:19
Medlem
Citat:

dock vet juh inte advokaten nånting eftersom de knappt fått vet anågot.
dom kanske har jättemycket bevis som inte advokaten vet om

EDIT: sen är det väl klart advokaten säger det. han ska juh förklara sin klient oskyldig
Citera
2013-06-13, 09:20
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaston666
Jag såg att det var dykare vid Alder igår kväll. såg ut som civila polisbilar på parkeringen, men är inte säker.

Behöver inte vara fel. Finns ju skapliga vägar runt tjärnen också, så GM hade inte behövt parkera på parkeringsplatsen. Däremot betvivlar jag att han kört in någon längre sträcka efter vägen mot Svartsjön. När jag var där personligen i mitten av maj och kollade så var den vägen ganska lerig. Kör GM in bara cirka 100 m så är det inga problem. Hittar de något i Aldersjön så är det nog i så fall tillhörigheter som mobil och kanske händerna. Sen längst in till höger finns en liten bunker med cementlock som är som gjord för att slänga in grejer i. Hade inte rätta kläderna när jag var där så jag kröp aldrig in där.
Citera
2013-06-13, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Behöver inte vara fel. Finns ju skapliga vägar runt tjärnen också, så GM hade inte behövt parkera på parkeringsplatsen. Däremot betvivlar jag att han kört in någon längre sträcka efter vägen mot Svartsjön. När jag var där personligen i mitten av maj och kollade så var den vägen ganska lerig. Kör GM in bara cirka 100 m så är det inga problem. Hittar de något i Aldersjön så är det nog i så fall tillhörigheter som mobil och kanske händerna. Sen längst in till höger finns en liten bunker med cementlock som är som gjord för att slänga in grejer i. Hade inte rätta kläderna när jag var där så jag kröp aldrig in där.

finns juh också halvt ett "omklädningsskjul" där.. att lämna kläderna där inne, tror inte någon skulle reagera på det
Citera
2013-06-13, 09:23
Medlem
Popcorn76s avatar
Så här står det ju nu på Norrbottens kurirens sida;

"Hovrätten fick 22-åringens framställan på onsdagen. Mannens advokat Bo Forssberg skriver att polis och åklagare saknar andra spår än blodet från den mördade i den misstänktes bil. Dessa spår har en naturlig förklaring då "var goda vänner".

Utöver det har "utredningen inte kunnat presentera någon brottsplats. Åklagarna har inte heller presenterat någon gärningsbeskrivning, de har inte kunnat säga hur XX skulle ha gjort för att begå gärningen. Inte heller har man kunnat säga något närmare när mordet skulle ha skett", skriver han i sin överklagan till hovrätten i Umeå."

Som jag och några andra spånat om tidigare tror jag inte att "blodspåren" utanför dörren var blod.
Jag tror heller inte att varken fp1 eller fp2 är styckningsplatsen. Borde gjorts rigorösa undersökningar där och någon benflisa el dyl borde de ha hittat tycker jag.
Det fetstilade är ju intressant. Varför har man inte kunnat fastställa det än? De har ju huvudet och , antar jag, vitala organ.
Senast redigerad av Popcorn76 2013-06-13 kl. 09:25. Anledning: Glömde fetstila
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in