2013-06-12, 07:14
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Jag fullkomligt älskar den där teorin...

För att spräcka din teori lite. Spaden lånades under Fallen Angel dvs 11/5 (gissningsvis för att gräva det där skyttevärnet som syns på bilderna + fylla sandsäckar. Varför den inte lämnades tillbaka är ju dock oklart...)

Detta var med andra ord 6 dagar efter det datum rättsläkare satt som tidpunkt för mordet och 9 dagar innan man hittar kroppsdelar i ödehuset

När skulle VB agerat levande måltavla menar du? Under Fallen Angel?. På natten 11-12 maj? eller kanske redan vid det obekräftade spelet 4/5.

Det var den 18/5 som de efterlyste K*bba och spaden. Var han häktad den 17e?
Citera
2013-06-12, 07:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Det var den 18/5 som de efterlyste K*bba och spaden. Var han häktad den 17e?
Nej, han greps 23:e.
Citera
2013-06-12, 07:26
Medlem
Om jag minns rätt hade vi också en trovärdig källa på att MGM hade Aschberger också.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ingen diagnos har blivit bekräftad med säker och trovärdig källa.

De anonyma källor och de diagnosexperter i tråden som ställt diagnos har kommit fram till att han lider av ADHD, ADD, Autism eller Aspergers.

Vi har ingen som helst trovärdig bekräftelse på var han egentligen lider av.
Citera
2013-06-12, 07:31
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blt100
När senast skall åtal vara väckt? vilket datum?

Nästa omhäktningsdatum är den 14:e. Där ska åklagaren lämna in en stämningsansökan eller begära förlängd häktningstid med ytterligare 14 dagar, eller mer.

Något stämning i detta fall kommer inte ske förrän till hösten, det är normal utredningstid för mord.
Citera
2013-06-12, 07:33
Medlem
Blodspåret fem meter från KJs ytterdörr som tydligen
kom från offret, vad kan man man utläsa från det?
Jag menar om man kan se om det är stänk, droppar eller så
och om man kan se hur blodet kom dit efter fläckarnas form.
Även hur gammal fläcken kan tänkas vara. Kan kriminaltekniker
utläsa sånt?
Citera
2013-06-12, 07:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet du det eller tror du? Skriva tystnadsplikt, alltså, en tystnadsplikt i efterhand? Det där tror jag inte på, vi har en tryckfrihetsförordning. Polisen kan på sin höjd ha gjort en överenskommelse med de berörda, men plikt?

Polisen kan belägga personer med insyn i utredningen med yppandeförbud, gäller både advokat och vittnen.
Citera
2013-06-12, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Läs på om Lyckselemordet, en kille som gjorde lumpen i Boden begick samma brott som det här. Scenariot känns som en kopia. Kompisarna tyckte att det var omöjligt att deras kompis var GM, "han är lugn". Ungefär samma visa hörs nu om KJ.

En sak kan jag säga dig, styckmördaren från Lycksele var allt annat än lugn. Jag vet, gick på samma skola som honom. Han jagade sin bror med en spade för att ta ett exempel.
Annars kan jag hålla med om att dom två fallen liknar varandra en hel del.
Citera
2013-06-12, 07:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Mediakällor får ej efterforskas.

Av myndigheter, du och jag kan efterforska källan bäst vi vill.
Citera
2013-06-12, 07:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Inget mer märkligt i att vara säker på hans oskuld, än att vara säker på att han gjorde det. Ingenting pekar på att han gjort det, statistikryttarnas tro, har förvirrat en del även här. Även om det råder en del stillestånd i undersökningarna just nu, så har man fler "hints" på en annan gärningsman än på KJ. Ja just ja, fler och fler? Inga på KJ, höll jag på säga.

Helt rätt, det är KJ som sitter på sannolika och det finns ju skäl till att han gör det också.

Att påstå att KJ sannolikt kan vara oskyldig är ett betydlig mer dumt uttalande än att han sannolikt kan vara skyldig.
Citera
2013-06-12, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag misstänker att det som hände Vatchareeya Bangsuan är jämförbart med vad som hände Catrine da Costa pingsthelgen 1984.

Ja nu skall vi kanske inte föregå åtal/FUP/Huf/dom men mycket tyder i nuläget på att även VB:s kropp har styckats, delar alltså din misstanke avs detta
Citera
2013-06-12, 08:00
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja nu skall vi kanske inte föregå åtal/FUP/Huf/dom men mycket tyder i nuläget på att även VB:s kropp har styckats, delar alltså din misstanke avs detta

Dagens Understatement.

Att Vb styckats är väl en av de sakerna som är bekräftade.

Skönt att se Lalajlaj och Quarrell tillbaka i tråden och styr upp virrpannorna.

Är det utannonserat när på Fredag det skall hållas förhandlingar i målet?
Citera
2013-06-12, 08:01
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, han greps 23:e.

Då kan han väl grävt ner/tänkt att gräva ner något den 17e. Hon behöver ju inte dött samma dag som man tänkte gräva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in