2013-06-11, 06:57
Medlem
variegatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Vadå påhittade exemplet? JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ TRÅNGSYNTA MÄNNISKOR!1!

Jag förstår personen du citerade dock; folk har ofta väldigt mycket tro och antar många saker som är fel. Det är skillnad på att tro och att anse något sannolikt/osannolikt. Att tro indikerar någon form av illusion och tenderar till att bidra till mer negativitet; att anse något sannolikt/osannolikt indikerar inte illusion, utan man inser fortfarande att man bara anser något sannolik/osannolikt och det inte behöver vara så att det man anser sannolikt är sant eller det man anser osannolikt är falskt. Kan vara helt objektiv och anse saker sannolika/osannolika. Även om jag anser ditt påstående osannolikt så hånar jag dig inte och jag inser att jag verkligen inte vet. Jag tror att personen du citerade först och främst reagerade på attityden hos personen som den personen citerade.
Citera
2013-06-11, 12:17
Medlem
Snooze91s avatar
Citat:
Vet du, om du åkar till nordpolen, gräver en fem meter djup grop, hoppar ner och runkar tills du når orgasmen, så kommer din kropp färdas genom världsalltet och förenas med DFSM. Denna ritual kallas allmänt för DFSM-runk-ritualen.

Har du själv provat DFSM-runk-ritualen? Jag förstår att din värld är trång om du vet svaret innan du ställt frågan. Ett tips är att du provar själv, utan några förutfattade meningar. Lovar att du kommer besitta en aning mer ödmjukhet efter att du åtminstonde prövat.

Gå och slå dig själv i pannan någon annanstans.
Citera
2013-06-12, 15:15
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snooze91
Gå och slå dig själv i pannan någon annanstans.

Sanningen gör ont.
Citera
2013-06-12, 17:13
Medlem
Snooze91s avatar
Citat:
Sanningen gör ont.

Vad svamlar du om?
Citera
2013-06-12, 17:30
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Vad svamlar du om?

Vad tror du?
Citera
2013-06-12, 19:00
Medlem
Snooze91s avatar
Citat:

Vad tror du?

Varför ska jag tro och gissa något när du kan klämma fram det själv så vi slipper missförstå varandra?

Om du nu själv tror att du besitter `sanningen` om livet och vad det innehåller ber jag dig tänka om gosse. Sen om du tror att Din sanning gör ont i mig...får du försöka bättre. Jag har Min syn på livet och dess innehåll, men jag försöker inte tvinga på andra min syn och dumförklarar inte folk hur som helst.

Du har nu uppenbarligen dumförklarat mig, utan att jag någonsin gjort något uppenbart fel. Vem är det som är puckad av oss två egentligen då? Lyd mitt råd och häng i någon annan tråd - du kommer inte få någon uppskattning eller ryggdunk av någon i den här tråden i alla fall.
Citera
2013-06-12, 20:01
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Varför ska jag tro och gissa något när du kan klämma fram det själv så vi slipper missförstå varandra?

Om du nu själv tror att du besitter `sanningen` om livet och vad det innehåller ber jag dig tänka om gosse. Sen om du tror att Din sanning gör ont i mig...får du försöka bättre. Jag har Min syn på livet och dess innehåll, men jag försöker inte tvinga på andra min syn och dumförklarar inte folk hur som helst.

Du har nu uppenbarligen dumförklarat mig, utan att jag någonsin gjort något uppenbart fel. Vem är det som är puckad av oss två egentligen då? Lyd mitt råd och häng i någon annan tråd - du kommer inte få någon uppskattning eller ryggdunk av någon i den här tråden i alla fall.

När jag beskrev DFSM-runk-ritualen till en snubbe, kom du in och sa "Gå och slå dig själv i pannan någon annanstans." uppfattade jag det som att du helt enkelt inte ville acceptera sanningen.
Citera
2013-06-12, 20:07
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Det vore trevligt om någon mod kunde se till att topic eftersträvades, det här var ju en seriös tråd förr i tiden =/.
Citera
2013-06-12, 22:32
Medlem
Snooze91s avatar
Citat:
När jag beskrev DFSM-runk-ritualen till en snubbe, kom du in och sa "Gå och slå dig själv i pannan någon annanstans." uppfattade jag det som att du helt enkelt inte ville acceptera sanningen.

Du citerade mig först om ditt DFSM-snack. Jag har inte påstått någon gång att din teori är fel. Bara att den för mig verkar otroligt knasig för mig att tro på, eller för den delen för svår att testa själv. Men om du har erfarenhet av DFSM och du själv anser att teorin funkar och passar in i din verklighet. Then good for you!

Håller med KycklingIRymden att vi bör återgå till topic. Det vill säga Astralresor.
Citera
2013-06-13, 09:03
Medlem
lost.ordinarys avatar
Ingen som har något svar till mitt senaste inlägg ? Är väldigt nyfiken men kan inte svara på det själv då jag inte klarat astralresa själv. Trots att jag försökt i över ett år :/
Citera
2013-06-13, 10:03
Medlem
Potenza.adeguatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lost.ordinary
Ingen som har något svar till mitt senaste inlägg ? Är väldigt nyfiken men kan inte svara på det själv då jag inte klarat astralresa själv. Trots att jag försökt i över ett år :/

Hur långt har du kommit då ?
Citera
2013-06-13, 17:17
Medlem
davkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lost.ordinary
Skulle man kunna se rum och landskap som man inte sett. Tex om en brottsling sitter i fängelse och är väldigt erfaren av astrala projektioner. Skulle han kunna projicera och se möjliga vägar att rymma igenom , se hur tjocka väggar är ETC..
kan man se tex pyramiderna, dyka ner och titta på Titanic och flyga till baksidan av månen ?
eller är det bara en produkt av minnen och hjärnans skapelse ? Om det är som det sistnämnda så motsäger det ju "korttestet" mfl.
har inte själv lyckats projicera själv än efter ett helt år, men jag ger inte upp!

Kort svar ja i fall AP som fenomen existerar på riktigt. I fall jag inte minns fel finns det olika plan där det astrala är ett plan (dimension) och den vi lever i är ett annat plan. Den astrala kroppen kan färdas mellan olika plan enligt den information som beskriver ämnet. Så teoretiskt sett så ja du kan leta efter möjliga vägar att rymma igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in