2013-06-13, 20:40
Medlem
HeyBePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lost.ordinary
Ingen som har något svar till mitt senaste inlägg ? Är väldigt nyfiken men kan inte svara på det själv då jag inte klarat astralresa själv. Trots att jag försökt i över ett år :/

Vad intresserar dig mest, att bara få uppleva alla resor där du kan ta dig vart du vill och göra vad du vill trots att du vet att allt bara sker i ditt huvud. Eller är det att få uppleva en äkta resa där du verkligen är utanför kroppen?
Citera
2013-06-16, 18:40
Medlem
lost.ordinarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potenza.adeguata
Hur långt har du kommit då ?

vibrationsstadiet tror jag. Det brusar ingenting och pirrar bara ytterst svagt. En gång blev allting vitt. En annan gång kändes det som att jag lyfte. Dock var det bara jag som lyfte mina fysiska armar..
jag håller nästan på att ge upp.. Måste ha hjälp, har provat alla möjliga sätt. Guided, binural beats (i många olika frekvenser) olika meditations sätt, avkopplande övningar, öppning av tredje ögat, osv..

hjälp mig
Citera
2013-06-16, 18:41
Medlem
lost.ordinarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyBePositive
Vad intresserar dig mest, att bara få uppleva alla resor där du kan ta dig vart du vill och göra vad du vill trots att du vet att allt bara sker i ditt huvud. Eller är det att få uppleva en äkta resa där du verkligen är utanför kroppen?

oj, ingen aning. Båda två eller något av dom. Jag vill bara verkligen ta mig ut ur min kropp och få uppleva det alla pratar om. Känns som att livet skulle kännas meningsfullare då.
Citera
2013-06-16, 19:42
Medlem
Hej. Undrar om när man ligger ner och är avslappnad, om man då när ögonen är slutna ser ansikten, platser och
objekt, faller det inom astralämnet?
Citera
2013-06-16, 20:58
Medlem
HeyBePositives avatar
Citat:
oj, ingen aning. Båda två eller något av dom. Jag vill bara verkligen ta mig ut ur min kropp och få uppleva det alla pratar om. Känns som att livet skulle kännas meningsfullare då.

Okej. Kanske skulle klardrömmande/lucid dreaming vara något för dig. Mycket lättare att lära sig, dem flesta som lägger ner lite tid på det får normalt sin första upplevelse inom en månad. Fast då är du ju inte utanför kroppen på riktigt men det är väl i det stora hela samma sak. Du är i en dröm där du vet att du drömmer och bara din fantasi kan stoppa dig från vad som är möjligt att göra
Citera
2013-06-16, 22:38
Medlem
Snooze91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Hej. Undrar om när man ligger ner och är avslappnad, om man då när ögonen är slutna ser ansikten, platser och

Detta händer mig otroligt ofta. Ser alltid ansikten, platser eller objekt som jag aldrig tidigare sett i mitt liv eller saker som jag vet inte existerar här på jorden. Hjärnan ser alltså saker den inte vet om existerar.

Är också intresserad av om det är kraftig fantasi, någon psykisk skada eller om det faktiskt har med kommunikation med det astrala planet att göra!
Citera
2013-06-28, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snooze91
Detta händer mig otroligt ofta. Ser alltid ansikten, platser eller objekt som jag aldrig tidigare sett i mitt liv eller saker som jag vet inte existerar här på jorden. Hjärnan ser alltså saker den inte vet om existerar.

Är också intresserad av om det är kraftig fantasi, någon psykisk skada eller om det faktiskt har med kommunikation med det astrala planet att göra!

Jag menar inte saker som inte existerar utan helt normala saker, platser och personer som ändå är helt okända för personen som ser de. Inga droger är inblandade.
Ingen som är insatt i ämnet astral som kan svara? Tack på förhand.
Citera
2013-06-28, 23:57
Medlem
Herrpalms avatar
Citat:

Det låter som att du vill FÖR mycket. Akta så du inte blir desperat i din strävan. För mig funkar det bäst när jag slutar bry mig om resultatet. Gåre så gåre Lycka till!
Citera
2013-06-28, 23:59
Medlem
LGDs avatar
Citat:

Hypnagoga hallucinationer. Det kan också vara ett förstadium till astral projicering.
Citera
2013-06-29, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Hypnagoga hallucinationer. Det kan också vara ett förstadium till astral projicering.

Tack för ditt svar. Har aldrig hört talas om alternativ ett så det var inressant att läsa om.
Hypnagoga hallucinstioner kan det ju vara, finns dock mycket där som inte stämmer in.
Hur visar sig förstadium på astral projicering?
Citera
2013-06-29, 11:03
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Tack för ditt svar. Har aldrig hört talas om alternativ ett så det var inressant att läsa om.
Hypnagoga hallucinstioner kan det ju vara, finns dock mycket där som inte stämmer in.
Hur visar sig förstadium på astral projicering?

Det kan gå till på många olika sätt. Den ena gången är den andra aldrig lik. Men en del tecken jag själv har upplevt innan utträde ur kroppen är domningar, en känsla av att sugas ner genom sängen, hisnande känsla i solar plexus, dånande ljud, hypnagoga hallucinationer och vibrationer. Men det finns mer tecken därtill på hur ett förstadium kan yttra sig.
Citera
2013-06-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Det kan gå till på många olika sätt. Den ena gången är den andra aldrig lik. Men en del tecken jag själv har upplevt innan utträde ur kroppen är domningar, en känsla av att sugas ner genom sängen, hisnande känsla i solar plexus, dånande ljud, hypnagoga hallucinationer och vibrationer. Men det finns mer tecken därtill på hur ett förstadium kan yttra sig.

Gör du något aktivt innan detta händer? Meditation t.ex., eller dyker det bara upp?
Hur ofta händer dig detta? Kan det vara farligt utan vidare kunskap att experimentera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in