2013-06-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, då är vi överens. Det verkar som om en del tror att VB kan anmäla för sin exkilles räkning, men har VB gjort en polisanmälan är det hon själv som står för den, och i de flesta fallen bör då det hon anmäler ha med henne själv att göra på något sätt. I annat fall kunde hon ha tipsat. Jag tror därmed inte på det där om HA, och exkille.
Rättelse: Anmälan kan vara anonymt enligt detta

Att polisanmäla den här typen av brott kan kännas svårt. Om du inte vill upprätta en formell anmälan kan du ändå kontakta polisen och berätta om dina misstankar anonymt. Då är det upp till polisen att följa upp och ta reda på om ärendet ska polisanmälas. Om du arbetar inom vård och omsorg har du i vissa fall skyldighet att anmäla om du ser att någon blir utsatt för brott.
Citera
2013-06-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, absolut, men du sa att en död kropp blir tyngre, det kan den omöjligtvis bli om det inte tillförs massa, och med tanke på att VB knivstacks så förlorade kroppen kanske lite blod, så logiskt bör den döda kroppen vägt mindre än den levande.

Tänk då på att en levande kropp kanske hänger med mer i svängarna, vilket kanske gör att en död kropp upplevs tyngre genom att den inte hjälper till i ditt bärande utav den.
Citera
2013-06-12, 22:05
Medlem
Är MN kompis med KJ?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det låter som korrekta tumregler. - Om offret, som var 168 cm lång och rätt smal, vägde 58 kg så skulle bålen ha vägt knappt 21 kg.
What percentage of weight does each body part comprise? Head, arms, legs, torso:
Citat:
• Trunk (Chest, back and abdomen) – 50.80%
• Thigh – 9.88%
• Head – 7.30%
• Lower leg – 4.65%
• Upper arm – 2.7%
• Forearm – 1.60%
• Foot – 1.45%
• Hand – 0.66%
BMI:
BMI = Vikten / (längden * längden)

Uppskattat BMI: Hon var smal, men inte spinkig. 22

22 = vikt / (1,68 * 1,68)
vikt = 22 * (1,68 * 1,68) = 62 kg

50,80 % av 62 kg = 31,5 kg = torsons vikt.
Senast redigerad av Quarrel 2013-06-12 kl. 22:07.
Citera
Moderator
OYs avatar
Tänkte på det där med MDPV, biverkningarna sägs likna de man får av metamfetamin.

"Meth-bugs" (hallucination där man känner att något kryper under huden, vilket gör att man kliar sönder den)

Om inte häktet serverar MDPV till frukost och man är beroende av substansen så kanske det börjar krypa under huden, och då får man möjligen bandage på armarna, om det var där det kliade vill säga.
Citera
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Pelletssäckar väger 16kg/st.
Jag tar iaf lätt två stycken, en på varje axel. Vet ej om kj tränar men 70kg i millitärpress med fri stång stående är för mig rätt lätt.

70 är bra i Militärpress. Misstänkt GM tror jag inte skulle klara 30kg.
Jag klarar 60kg, en bra dag.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Fick ett PM av en anonym Bodensare som ville att jag skulle delge er detta!

Hens närstående jobbar tydligen med en thailändare som är en väldigt god vän till familjen Bangsuan. Denne närstående hade sagt till uppgiftslämnaren att KJ inte är en bra människa- att han är inte snäll utan en dålig människa.
Citera
2013-06-12, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det blir iaf intressant hur åklagare och rätten ställer sig till advokatens klagan.

Med tanke på var den häktade förvaras så kan man antaga att den psykiska statusen var/är väldigt låg och mt behöver vård iaf initialt och därefter den blir bättre och konversation med advokat samtidigt blir bättre och det kommer en önskan/beslut från häktade att bestrida häktningen.

Kanske det samtidigt är ett sätt att lämna fallet för advokaten och annan advokat kommer in längre fram, tycker sista raderna i dokumentet antyder något sådant utan att för den skull ha erfarenhet från sådana dokument. Bara en tanke.

Det av mig fetade stycket påpekade jag tidigare idag då jag läste om att advokaten skulle
överklaga,högst troligt är det så. Jag tycker att det är helt rätt att göra detta av försvaret
oavsett tidpunkt. Det är länge sedan försvararen uttalade sig om att dom ev skulle överklaga
beslutet.nu gör dom det.
KJ är säkert mer talförd och mer samlad än tidigare, man må väl begripa att
advokaten faktiskt har jobbat i motvind.KJ kan verkligen inte varit i bra skick med plats på psyk
och självskadarbeteende.
Citera
2013-06-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ~Kikki~
Jag som kvinna lyfter och bär utan problem en hästfodersäck som väger 25 kg. Jag släpar dom iofs inte 100 meter först utan bär dom ca 20 meter och det kan röra sig om 10 säckar varje gång. Jag tränar inte eller har nån jättekondis att tala om så en hyfsat tränad man borde rent rimligen orka mer än mig?

Du tränar inte, men får ändå en träning genom ditt bärande, antar att det är dagligen, hur många hästar har ni där ni är, hur många säckar går det per dag osv.

Man måste inte träna för att vara stark, eller träning sker i olika former. Men lyfter du inte dessa säckar dessa 20 meter var dag, hur hade säckarna upplevts då?
Citera
2013-06-12, 22:08
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~Kikki~
Jag som kvinna lyfter och bär utan problem en hästfodersäck som väger 25 kg. Jag släpar dom iofs inte 100 meter först utan bär dom ca 20 meter och det kan röra sig om 10 säckar varje gång. Jag tränar inte eller har nån jättekondis att tala om så en hyfsat tränad man borde rent rimligen orka mer än mig?

Det är bra gjort, hästtjejer är bra på att ta i.

Tror inte den misstänkte skulle klara det du gör.
Citera
2013-06-12, 22:09
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
What percentage of weight does each body part comprise? Head, arms, legs, torso:

BMI:
BMI = Vikten / (längden * längden)

Uppskattat BMI: Hon var smal, men inte spinkig. 22

22 = vikt / (1,68 * 1,68)
vikt = 22 * (1,68 * 1,68) = 62 kg

50,80 % av 62 kg = 31,5 kg = torsons vikt.

Låter rimligt och det släger man ju lätt in i den gluggen på ödehuset
Citera
2013-06-12, 22:12
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Funderar om media kommer gå ut med namn å omaskad bild på Kj snart
Det lär dom inte göra. Den personliga integritetet väger tungt. Möjligen om den misstänkte åtalas, men dom flesta seriösa medieredaktioner kommer sannolikt att avvakta tills dom har fallit. Merparten lär gissningsvis inte heller publicera någon bild.

Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Fick ett PM av en anonym Bodensare som ville att jag skulle delge er detta!

Hens närstående jobbar tydligen med en thailändare som är en väldigt god vän till familjen Bangsuan. Denne närstående hade sagt till uppgiftslämnaren att KJ inte är en bra människa- att han är inte snäll utan en dålig människa.

ja, det är kanske inte förvånande att dom närstående tycker att den som är häktad för mordet på VB inte är någon bra människa. Men kan uppgiftslämnare berätta något mer specifikt? Har närstående haft detta synsätt även innan mordet och vad baserar sig detta i så fall i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in