2013-06-12, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Jag har skrivit det tidigare i tråden, men det kan upprepas.

Har ni någon gång lyft eller burit på en cementsäck = 20-25kg?
Inte många skulle lyfta upp den till brösthöjd, särskilt inte om man precis burit släpat den 100-150 meter. En torso väger antagligen något mer än detta.

Jag tror vilket jag också skrivit tidigare, att GM insåg hur tungt det var efter att kastat in benen.
Samtidigt som kroppen troligtvis var i sådant skick att det helt enkelt var vidirgt att befatta sig med.
Andra orsaker kan vara tidspress, eller att GM blev skrämd.

Bra du sa det, efter att ha släpat det så långt hade jag nog orkat lyfta det efter en viss vila, är inte jättestark på sätt att jag kan lyfta jättetunga vikter, däremot orkar jag bära det jag orkar bära ganska länge. Konditionsmässigt misstänker jag också att jag ev. är starkare.
Citera
Medlem
MedGärningsMan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Har läst det tidigare. Kan tilläggas att jag inte tror att resten av kroppen har varit inne i det där huset. Det är alldeles för jobbigt att göra på det viset.

Dessutom varför återkomma och sedan dra ut torson från huset- när man redan lyckats lyfta in den där? Torso- samt huvud och okänt innehåll återfanns ju i en grop en bit från ödehuset, och enligt de som hittade kvarlevorna så såg det ut som att det var någon som haft bråttom som gömt henne där.

Skulle han återvänt till dumpningsplatsen vid ett annat tillfälle så undrar iaf jag varför? Han tar då mer risker då han riskeras att synas på platsen eller i anslutning till den- samt att spår av VB återigen hamnar på han som person eller hans tillhörigheter.

precis det jag menar.
varför krångla till det. hade kroppen redan vart ett varv i huset, varför inte då bära ut benen istället?
eller om allt skulle in i huset, åtminstonde försöka, men GM blev stressad av någon anledning.
Citera
2013-06-12, 21:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Max 36 kg om hon väger 60 kg.

36 eller 60? Ja, ni ser ju själva, det är inga blåvalar vi snackar om, jag begriper inte hur man kan tro att de här vikterna skulle vara ett stort problem. Men fönstret sitter ju högt upp, öppningen är liten, herregud, det är för fan ett vanligt jäkla fönster på en stuga, det är inte en fågelholk i toppen på Kaknästornet, suck!

Folk från MPS och andra har tagit sig in och ut genom det öppna fönstret, vad är problemet?
Citera
2013-06-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, absolut, men du sa att en död kropp blir tyngre, det kan den omöjligtvis bli om det inte tillförs massa, och med tanke på att VB knivstacks så förlorade kroppen kanske lite blod, så logiskt bör den döda kroppen vägt mindre än den levande.

Ja så är det nog.
Men av någon konstig anledning så känns 25kg cementsäck tyngre än något man bär med Fast form (kartong eller liknande) som väger lika mycket.

Skulle tro att detta beror på att man inte bara måste "bära" det utan att man även måste ödsla kraft på att hålla det fast. Dock så väger ju 1 ton dunfjädrar lika mycket som 1 ton bly.....

Citera
2013-06-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ok aa tänkte väl det. Tyckte det lät så skumt när GregorGreger sa det för jag kan inte komma ihåg att jag varken läst eller hört att armarna skulle vara kvar på torson. Men om armarna hade varit kvar då skulle de väl ha sagt att man hittat torso, huvud, armar och ben men att händerna saknas?

Att armar sitter kvar baseras på FP1 och FP2 och att det ryktas om att händer saknas. Sen i mina viktberäkningar använder jag också att huvud sitter kvar varför resten inte dumpats i ödehus.

Hade allt annat huggits bort hade allt varit lättare att dumpa in i huset.
Citera
2013-06-12, 22:01
Medlem
Funderar om media kommer gå ut med namn å omaskad bild på Kj snart
Citera
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
Av nära personer till Familjen.Och den är trovärdig gift med en Thailändsk fru..Mer går jag inte in på

Ok, tack. Men inget om parrelation från VB på fejjan. Tycker det borde vara naturligt om det var sant ..
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

Inte många skulle lyfta upp den till brösthöjd, särskilt inte om man precis burit släpat den 100-150 meter. En torso väger antagligen något mer än detta.

Jag tror vilket jag också skrivit tidigare, att GM insåg hur tungt det var efter att kastat in benen.
Samtidigt som kroppen troligtvis var i sådant skick att det helt enkelt var vidirgt att befatta sig med.

Jo vi skrev just precis det för en stund sen. Att det måste vara jäkligt tungt och otympligt att bära/släpa på och om armarna dessutom var avlägsnade på torson så lär det ju ha varit riktigt bökigt.
Citera
2013-06-12, 22:02
Medlem
Citat:

Pelletssäckar väger 16kg/st.
Jag tar iaf lätt två stycken, en på varje axel. Vet ej om kj tränar men 70kg i millitärpress med fri stång stående är för mig rätt lätt.
Citera
2013-06-12, 22:03
Medlem
highfives avatar
Har en sådan som kJ med sina karaktärsstörningar sopat i sig något som påminner om mdpv så har man nog en som är kapabel att både våldta, mörda, stycka. Sen när han klarnar till så återvänder han till sin vanliga bubbla.
Citera
2013-06-12, 22:03
Medlem
Citat:

Jag som kvinna lyfter och bär utan problem en hästfodersäck som väger 25 kg. Jag släpar dom iofs inte 100 meter först utan bär dom ca 20 meter och det kan röra sig om 10 säckar varje gång. Jag tränar inte eller har nån jättekondis att tala om så en hyfsat tränad man borde rent rimligen orka mer än mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in