2013-06-12, 21:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är oklart om armarna satt kvar på torson, har hittats eller fortfarande saknas.
En torso har inga armar - eller ev. några armstumpar kvar, beroende på vad som avses. Armarna, lårbenen och händerna kan fortfarande saknas. - Betr. "benen" inne i ödehuset finns en del motstridiga uppgifter: Endast underbenen, eller hela ben?
Citera
2013-06-12, 21:40
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
enligt en kompis till mig som jobbar inom äldrevården och även varit inom the palliativa, sa att en död kropp blir grymt mycket tyngre än en levande. underskatta inte dödvikt.
det kan lätt bli mycket tyngre än bara 60kg

Jag vet- har lyft förlamade människor. Därför vet jag också att med rätt teknik och hjälpmedel så är det inga som helst problem. Har han haft henne i en väska med ett bra grepp så underlättar det en hel del. På något sätt har han iaf lyckats få dit hennes kvarlevor? Tiden får utvisa om han gjort det själv eller inte- men snackar han inte så blir det nog svårt för oss och åklagarna att redogöra exakt för hur han har gått tillväga.
Citera
2013-06-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Mdpv?

Ska krävas ett jävla missbruk för att komma i kontakt med de drogerna tror ja. Ingen som går från till exempel cannabis till mdpv. Tror ingen normalt funtad person skulle prova det heller. Är nog främst tyngre missbrukare.
Citera
2013-06-12, 21:41
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Finns det andra händelser som skulle kunna koppla till fallet?

Det finns alltid andra händelser, sedan om det är av extrem vikt eller enbart tidsödande jobb för experter är en annan fråga.. Kan enbart vara en slump. Vilka händelser? Jag vet inte.

Men, i utredarnas effektivitet vilar också en enorm fokus på mer än en sak. Och bara för upplysningen skull, den värsta fienden just nu är den "statistiska sannolikheten". Men, utredare har redan från början detta med i beräkningarna, vore dock riktigt tråkigt om utredningen ska fortsätta på tomgång innan man säkrat ett riktigt bra spår efter GM. Oklarheter finns dock, både officiellt och inofficiellt... Som alltid.
Citera
2013-06-12, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag vet- har lyft förlamade människor. Därför vet jag också att med rätt teknik och hjälpmedel så är det inga som helst problem. Har han haft henne i en väska med ett bra grepp så underlättar det en hel del. På något sätt har han iaf lyckats få dit hennes kvarlevor? Tiden får utvisa om han gjort det själv eller inte- men snackar han inte så blir det nog svårt för oss och åklagarna att redogöra exakt för hur han har gått tillväga.

mja, det är sant. frågar är dock om han hade det..
kolla dock med citatet jag hittade igen från akrobaten när hen hade vart i ödehuset
Citera
2013-06-12, 21:43
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
googla lite och torson verkar vara 50-60% av kroppsvikten. Så det borde väl vara max 40kg?

Max 36 kg om hon väger 60 kg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej, du kan aldrig göra en polisanmälan för någon annans räkning. Du kan bara lämna ett tips vid misstanke, är det pågående brott larmar du.
Du snurrar till det, vad du tänker på är att om du själv anmäler till exempel misshandel mot dig själv, kan du inte sedan dra tillbaka din anmälan eller ångra dig, om åklagaren vill driva ärendet vidare. Det är därför många drar sig för att anmäla misshandel, då man själv inte äger frågan. En lagstiftning som var tänkt för den misshandlades bästa, men som tyvärr leder fel. Åtal hjälper inte mot mord.
Ja du kan göra en anmälan åt en annan person om du misstänker brott. Dock uppges det i anmälan att det är du som gjort det. Tips kan vara anonyma, inte anmälan.
Samma inom socialtjänsten.( oro) Presenterar du dig med namn är du inte anonym

Angående misshandel

All kvinnomisshandel lyder under allmänt åtal sedan 1982.
Vem som helst kan anmäla mannen för misshandel mot kvinnan – det behöver inte vara den utsatta kvinnan.

Och det stämmer att du inte kan ta tillbaka anmälan på kvinno och barn misshandel
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-06-12 kl. 21:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag tolkade " blodbesudlingar i bil" som inne i bilen. Det behöver såklart inte stämma, skuffen är också i bilen.
Men advokatens förklaring, att de var goda vänner och hon har färdats i bilen, pekar inte mot skuffen.

Det blir iaf intressant hur åklagare och rätten ställer sig till advokatens klagan.

Finns det mer än bara blodbesudlingar som är från VB, förmodligen fler och mer tunga bevis annars så är fallet på väg att bli en öppen fråga och TR måste väga att släppa den häktade.
Nu tror jag åklagaren har betydligt mer i rockärmen än vad som vid häktning 2 har förevisats.
Vet inte varför advokaten så sent kommer med klagan men det är alltid klienten som bestämmer, inte advokaten om man skall klaga på häktningen.
Med tanke på var den häktade förvaras så kan man antaga att den psykiska statusen var/är väldigt låg och mt behöver vård iaf initialt och därefter den blir bättre och konversation med advokat samtidigt blir bättre och det kommer en önskan/beslut från häktade att bestrida häktningen.

Kanske det samtidigt är ett sätt att lämna fallet för advokaten och annan advokat kommer in längre fram, tycker sista raderna i dokumentet antyder något sådant utan att för den skull ha erfarenhet från sådana dokument. Bara en tanke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag har läst flera gånger men kan inte se att jag skrev att de gjorde någon anmälan om brott, de anmälde, rapporterade, informerade, talade om för polisen, gjorde polisen uppmärksam på, förmedlade information, hur du nu vill läsa det, till polisen att hennes ex vägrade skriva upp sig på deltagarlistorna utan istället ljög och sa att andra skrivit upp honom.

Han ville troligtvis inte att det i efterhand skulle synas att han varit med på söken.

Informationen om detta finns i tråden och i media, sök först innan du säger emot eller se till att du är uppdaterad när alla vi andra är tvungna att vara det för att hänga med.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7676074

Andra gången var den 10:e maj.

Nej det var just det att du inte sa något om polisanmälan trots att du använde ordet anmälan som gjorde att jag kommenterade ditt inlägg. Jag förstod nog att det handlade om ren information ochinget annat.

Jag håller mig uppdaterad och vad gäller artikeln du länkade till ger den upphov till mer frågor än svar.
Rödtotten säger "det är klart att det väcker tankar så här efteråt när han nu sitter anhållen. 22-åringen ljög för oss......... Sedan när vi kontrollerade......"

Verkar ju mer som om hon i efterhand tyckt han var märklig. Att hon skulle ha informerat polisen redan "efter andra skallgången" låter inte direkt trovärdigt. Jag tror inte att hon jagat rätt på KJs kompisar bara för att kolla om en okänd person fanns upptagen på deras lista. Okänd måste han ju ha varit för henne annars hade hon väl själv kunnat kratta ner hans namn på listan. Undrar om hon frågade hans kompisar "hej, har ni någon okänd på er lista?" Nä, skulle inte tro det va. Dessutom var han inte okänd i de sökgrupper han gick i. T o m utsocknes visste att de gick i samma grupp som den kille VB varit och pluggat hos samt exakt vem i gruppen det var.

Efterkonstruktion kan inte uteslutas.
Citera
2013-06-12, 21:46
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Torso, huvud och armar max, snarare 40 kg, men är inte lätt att dra in det heller, Hade det varit en tanke på att få in det övriga i huset så har han gett upp det för att han inte orkade, och släpat iväg det till en grop.

Ja, jag hade lyft en torso som väger 25 kg utan problem där, men tänk då också att jag misstänker att jag är starkare än KJ om det är han som är skyldig, och torso låg inte där inne.

Jag har skrivit det tidigare i tråden, men det kan upprepas.

Har ni någon gång lyft eller burit på en cementsäck = 20-25kg?
Inte många skulle lyfta upp den till brösthöjd, särskilt inte om man precis burit släpat den 100-150 meter. En torso väger antagligen något mer än detta.

Jag tror vilket jag också skrivit tidigare, att GM insåg hur tungt det var efter att kastat in benen.
Samtidigt som kroppen troligtvis var i sådant skick att det helt enkelt var vidirgt att befatta sig med.
Andra orsaker kan vara tidspress, eller att GM blev skrämd.
Citera
Medlem
highfives avatar
Fan nu börjar tänka på den Mart@n Någ@t igen i kombination med mdpv. Kontot som var aktivt mellan 28/4-3/5. KJ fyllde år den 29/4. Sen återkommer denna MN den 11/5 som en ny människa den 11/5 på mps sida på fejjan.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ja du kan göra en anmälan åt en annan person om du misstänker brott. Dock uppges det i anmälan att det är du som gjort det. Tips kan vara anonyma, inte anmälan.
Samma inom socialtjänsten.( oro) Presenterar du dig med namn är du inte anonym

Nej, du kan inte polisanmäla "åt någon annan". Glöm det! Du kan däremot polisanmäla något själv. VB kan ha polisanmält någon, men hon kan aldrig göra det i sin killes namn. Man kan inte företräda andra, bara sig själv. Tack och lov, annars skulle vi få ett crazysamhälle där vem som helst kunde göra anmälningar för andras räkning till höger och vänster. Du måste stå för allt själv, och då blir anmälan annorlunda, du ska stå för det. I ditt namn.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-12 kl. 21:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in