2013-06-12, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Tror inte VB vägde mer än 60 kilo i sin helhet.

Nej, men likväl att bära hem två plastkassar från Ica är en sak, de sägs orka 7 kg per kasse.

Bära 45 kilo till är en bit mer. Och 60% av 60 kilo som det ryktas att en torso väger är 36 kg, lägg därtill huvud om det satt fast, då är vi nog på över 40 kg, och armar om de var kvar, 45? Det är inte enkelt för en normal person.
Citera
Medlem
amocoflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då drar jag slutsatsen att du tveklöst orkat lyfta in en torso som vägt kanske 20 - 25 kg.Var det inte bara torson han skulle lyfta in..?
Ett ben 18% av totala kroppsvikten. En arm 9%, huvud 9% och bålen 36%.
Citera
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Du tror på annan GM?
Ngt förslag på GM?
Några händelser som gått att koppla till denna?

Absolut, det är en annan GM. Jag önskar att jag kunde redogöra för vem den riktiga GM är, men jag kan inte det. Inte pga att jag inte får eller något sådant, jag vet helt enkelt inte säkert vem det är. Men det har jag aldrig påstått, och andra sidan.

Förhoppningen är att denna person inte sopat undan de allra sista spåren som kan tänkas leda till en lyckad avslutning på fallet. Återstår små detaljer som vanligt, men kan dessa avgöra det hela?
Citera
2013-06-12, 21:33
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Ja, är precis det jag tänker på, Vet att 60 kilo människa är mer än vad det innebär, men orkar jag lyfta in det i huset utan att ha ansträngt mig tidigare, kan jag kanske beroende på hur lätt det går revidera teorin, en styckad kropp, vad vägde den, hur stark är GM och är det MTGM så är han spensligare än mig, och borde teoretiskt sett inte orka lika mycket som mig, antar att han ej heller styrketränar lite grann som jag gör, skulle han göra det så sätter det ju saken i en annan dager.

Kommer inte fara dit för att testa, men hypotetiskt kan det vara av intresse.

Okej, det finns flertalet möjligheter och svårigheter som jag ser det.

Adrenalinpåslag är en sak man måste ta i beaktande- då man orkar lyfta betydligt mer.

Hur kroppen är styckad är en annan sak- är både huvud och armar avskiljda liksom händerna och underbenen så underlättar det givetvis.

Avståndet till och från bilen, underlaget på marken och gärningsmannens fysik är även det saker som man måste ta hänsyn till.

Sedan har vi en sak som hur kroppsdelarna var förpackade- i ryggsäck, sportväskor eller airsoftväskor? Vet att jag såg en väska på en airsoftsida som var 120 cm lång.
Citera
2013-06-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Absolut, det är en annan GM. Jag önskar att jag kunde redogöra för vem den riktiga GM är, men jag kan inte det. Inte pga att jag inte får eller något sådant, jag vet helt enkelt inte säkert vem det är. Men det har jag aldrig påstått, och andra sidan.

Förhoppningen är att denna person inte sopat undan de allra sista spåren som kan tänkas leda till en lyckad avslutning på fallet. Återstår små detaljer som vanligt, men kan dessa avgöra det hela?
Finns det andra händelser som skulle kunna koppla till fallet?
Citera
2013-06-12, 21:34
Medlem
highfives avatar
Mdpv?
Citera
2013-06-12, 21:35
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Du är dåligt påläst. Nu säger jag för sista gången att vem som helst kan göra en polisanmälan för annans räkning. De flesta brott faller under något som kallas allmänt åtal. Dit hör bl a olaga hot. Och det faktum att olaga hot faller under allmänt åtal innebär att det inte är ett krav att brottsoffret själv har anmält brottet!
Det kan kusin Asta eller farbror August göra lika bra. Eller en pojk - och/eller flickvän. Capice?

Nej, du kan aldrig göra en polisanmälan för någon annans räkning. Du kan bara lämna ett tips vid misstanke, är det pågående brott larmar du. VB kan ha polisanmält HA-killar för hot mot exet, men hon kan inte företräda sin kille och anmäla för hans räkning. Man kan inte gå till polisen och påstå att någon känner sig rädd, och sedan, i dennes namn, göra en anmälan. Du måste själv precisera vad det är du anmäler. Det går inte att påstå att man vet hur någon annan känner sig, det räcker inte.

Du snurrar till det, vad du tänker på är att om du själv anmäler till exempel misshandel mot dig själv, kan du inte sedan dra tillbaka din anmälan eller ångra dig, om åklagaren vill driva ärendet vidare. Det är därför många drar sig för att anmäla misshandel, då man själv inte äger frågan. En lagstiftning som var tänkt för den misshandlades bästa, men som tyvärr leder fel. Åtal hjälper inte mot mord.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-12 kl. 21:45.
Citera
2013-06-12, 21:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Mdpv?
¿Qué?

Tillägg: Nu förstår jag, jag ser Efterlyst några minuter i efterhand. Mdpv är en farlig drog, som påstås skapa kannibaler.
Citera
2013-06-12, 21:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
¿Qué?

Tillägg: Nu förstår jag, jag ser Efterlyst några minuter i efterhand. Mdpv är en farlig drog, som påstås skapa kannibaler.

Drogen man pratar om på efterlyst. Satt i telefon samtidigt. Hörde ja fel?
Citera
2013-06-12, 21:40
Medlem
Mkt mdpv i norr

Dock få som blir kannibaler bör tilläggas
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Nu ska jag lägga upp bilderna inifrån huset, FYNDPLATSEN

Där benen var,,

Teknikerna har städat upp så gott dom kan, men märken finns
Kvar i träplankorna på golvet. Benen tycks enligt mitt studerande
av platsen ha stått upplutade mot väggen, och INTE i kors
Vilket det sägs i media.. (Förmodligen lite vilseledande info pga
den stora pressen att få svar från polisen)

Observera att märken i golvet motsvarar storleken på
Fötter och att det syns tydligt att väggen sugit åt sig av vätskan. Då inte blod som
endel kanske tror eftersom delarna är / var blodfattiga (troligtvis)
när dom placerades där.
Mkt mkt magstakt att vara i huset... USCH !
Vill också tillägga att det inte alls var så lätt att ta sig in i huset, fönstret är hyfsat smalt och jag är ändå tanig o medellång. rampen" upp var inte heller lätt att bemästra,, fördel medl långa ben och lång kropp då det fanns två "plankor" på rampen att få fotfäste på, dessa plankor var lite mer än 1 meter från varandra så man var tvungen att ta "jättekliv" och hålla fast sig på g upp..
Hade vart sjukt svårt att bära vikt tex TORSO, och eller väska med torso i, för fönstret är så litet..
Dessutom kan du inte (troligtvis) bära nå i händerna (påsar ect) för du måste använda händerna. Så en liten ryggsäck kan funka, alt att du kastar in grejerna och sen tar dig upp.. Men torso med huvud GÅR inte att kasta upp. Det är för högt, för tungt och fönstret är för litet. Så där av är jag övertygad om varför TORSO m huvud lämnades/ placerades i skogen istället.
Tror mkt mkt lite på att en tjock/ eller extremt biffig GM fixat fönstret särskilt lätt där. Och att GM inte klarat av att få in TORSO i huset själv (vilket man förstår när man är där) så talar detta starkt för att han vart ensam utan hjälp. Lång smal kille skulle passa bra för detta vidriga uppdrag..
Hela dem gikantiska militärplatsen med fort och allt ropar
Obehag o äckelkänslor som inte går att beskriva !
Håll koll på länkarna, tar en stund

börjar kännas som att det är dags att tänka på detta igen, när akrobaten vart till huset, ang. hela disskutionen med huruvida kroppen var i huset eller inte i början
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
googla lite och torson verkar vara 50-60% av kroppsvikten. Så det borde väl vara max 40kg?

Hon vägde väl ca 60 kg komplett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in