2013-06-12, 21:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Vet vi att den var helt naken?

Vad kan denna torso tänkas väga? Utan armar, ben och huvud? Dessa delar borde ju utgöra minst 30% av den totala kroppsvikten.
Nej, det vet vi inte. Men antag att tjejen vägde 60 kg och 30 % är borta. Då väger torson 40 kg. Utan grepp bollar man inte med det.
Citera
2013-06-12, 21:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Jag vet hus och stigning på ramp, vet också att Genom lyft hade jag kanske kunnat lyfta upp max 50 kg, kom ihåg att bilder på KJ visar att han är spensligare än mig, och kanske lite kortare.
Då drar jag slutsatsen att du tveklöst orkat lyfta in en torso som vägt kanske 20 - 25 kg.
Citat:
Tänk dig / tecknet så har du nära på lutningen på den rampen han ev. skulle dragit in henne i.
Var det inte bara torson han skulle lyfta in..?
Citera
2013-06-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Glöm inte att kroppen var styckad.

enligt en kompis till mig som jobbar inom äldrevården och även varit inom the palliativa, sa att en död kropp blir grymt mycket tyngre än en levande. underskatta inte dödvikt.
det kan lätt bli mycket tyngre än bara 60kg
Citera
2013-06-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Vet vi att den var helt naken?

Vad kan denna torso tänkas väga? Utan armar, ben och huvud? Dessa delar borde ju utgöra minst 30% av den totala kroppsvikten.

googla lite och torson verkar vara 50-60% av kroppsvikten. Så det borde väl vara max 40kg?
Citera
2013-06-12, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Vad är det exakt för fakta som utesluter transport i motsatt riktning ??
min fetning nedan

Spekulationsnivå, har hon gått in i huset frivilligt, blivit dödad, utdragen ur huset, styckad, benen slängdes in, händerna stoppades i fickorna, kroppen släpades iväg?

Transport i vilka riktningar de än skett så är fyndplatserna olika, och troligen har det ena släpats från ett håll till det andra, visserligen kan det vara så att styckning skett mitt i, och sen utplacering utifrån styckplats.

Mycket spekulationer, min teori är i alla fall att det är tungt att dra upp en styckad kropp och helst in i det huset uppför en så pass brant ramp. Det motsäger att inte mer fanns där, visserligen händer och armar om de nu saknas borde väl också kanske dumpats där?
Citera
2013-06-12, 21:24
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Man ska ju inte mata trollen, men vad vill du?
Du beter dig som att du har förstått världens djupaste konspiration. Vänligen redogör färden då och källhänvisa. Annars kan du väl bara sluta gödsla ut dina självgoda, helt intetsägande, inlägg.

Konspiration? Nej då, inte alls. Har jag sagt att det ligger någonting bakom som medvetet är en konspiration ledd av en aning högre makter? Skulle inte tro det.. Saker och ting sker helt enkelt, och hur du vill se på saken är helt upp till dig.

Egentligen så har du nog inte själv något konkret att komma med i denna utredning, ingenting som visar på att du har rätt någonstans i något inlägg... Eller?.... Trolla är inte min grej, jag delger endast hur saken ligger till. Tro´t om du vill, men du får tillräckligt med källhänvisning senare.
Citera
2013-06-12, 21:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
enligt en kompis till mig som jobbar inom äldrevården och även varit inom the palliativa, sa att en död kropp blir grymt mycket tyngre än en levande. underskatta inte dödvikt.
det kan lätt bli mycket tyngre än bara 60kg

Mm, det är troligen ett fysiskt fenomen som ingen lyckats förklara, hur 60kg kan väga mer än 60kg.
Citera
2013-06-12, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hade bara luckan varit stängd och låst så hade bara mps åkt därifrån.

Han kunde ju även gömt benen i ett annat rum? Av bilderna att dömma så fanns ju minst en dörr till annat rum.
Citera
2013-06-12, 21:27
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ja, är precis det jag tänker på, Vet att 60 kilo människa är mer än vad det innebär, men orkar jag lyfta in det i huset utan att ha ansträngt mig tidigare, kan jag kanske beroende på hur lätt det går revidera teorin, en styckad kropp, vad vägde den, hur stark är GM och är det MTGM så är han spensligare än mig, och borde teoretiskt sett inte orka lika mycket som mig, antar att han ej heller styrketränar lite grann som jag gör, skulle han göra det så sätter det ju saken i en annan dager.

Kommer inte fara dit för att testa, men hypotetiskt kan det vara av intresse.

Tror inte VB vägde mer än 60 kilo i sin helhet.
Citera
2013-06-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Konspiration? Nej då, inte alls. Har jag sagt att det ligger någonting bakom som medvetet är en konspiration ledd av en aning högre makter? Skulle inte tro det.. Saker och ting sker helt enkelt, och hur du vill se på saken är helt upp till dig.

Egentligen så har du nog inte själv något konkret att komma med i denna utredning, ingenting som visar på att du har rätt någonstans i något inlägg... Eller?.... Trolla är inte min grej, jag delger endast hur saken ligger till. Tro´t om du vill, men du får tillräckligt med källhänvisning senare.
Du tror på annan GM?
Ngt förslag på GM?
Några händelser som gått att koppla till denna?
Citera
2013-06-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då drar jag slutsatsen att du tveklöst orkat lyfta in en torso som vägt kanske 20 - 25 kg.Var det inte bara torson han skulle lyfta in..?

Torso, huvud och armar max, snarare 40 kg, men är inte lätt att dra in det heller, Hade det varit en tanke på att få in det övriga i huset så har han gett upp det för att han inte orkade, och släpat iväg det till en grop.

Ja, jag hade lyft en torso som väger 25 kg utan problem där, men tänk då också att jag misstänker att jag är starkare än KJ om det är han som är skyldig, och torso låg inte där inne.
Citera
2013-06-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mm, det är troligen ett fysiskt fenomen som ingen lyckats förklara, hur 60kg kan väga mer än 60kg.

60kg person som lever är ju ingen fara att lyfta, MEN lyft en sandsäck som väger 60 kg, där det du håller i "rinner" genom händerna, DET är besvärligt.
Kanske därför det känns som om det är tyngre än vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in