2013-06-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Skulle vilja försöka utröna varför offret blivit styckat.

Är det av transportskäl eller är det av skäl som kan härledas till ilska, rituellt eller av skäl som man bara inte kan föreställa sig. Dessa ytliga stick, var de tänkt för att vara dödsbringande i någon form av kamp eller var offret redan avliden. Varför tas händerna väck, knappast av transportskäl, varför då.

Styckningsfrågan (off el def) har ju dykt upp här emellanåt, onekligen en svårknäckt nöt. Svaret kan kanske (om någonsin) fås först då/om BP/styckningsplats blir känd.
Detta att händerna tagits bort från kroppen behöver kanske inte betyda att det inte handlar om en trp-styckning,
tänker som såhär:
GM skall (av trp-skäl) stycka en kropp
GM är ovan, GM har aldrig styckat en kropp
det tar emot att göra det, GM är stressad men måste "komma igång", kapar då handlederna helt enkelt för att GM måste börja någonstans och kanske inte vid tillfället tänker på vilket upplägg som är mest logiskt/effektivt.
Eftersom händerna inte återfunnits (såvitt känt) är det nog inte otroligt (som flera påpekat) att GM gjort sig av med dem för att undanröja bevis.
Citera
2013-06-10, 18:18
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kan ju även vara så också att polisen vet att KJ varit där tidigare vid flera tillfällen (före mordet) så då har hårstrån, fimpar och annat ingen större betydelse för utredningen.
Det kan väl finnas spår efter fler än han?
Citera
2013-06-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Nycklar dit via mamman,som inte är hemma..

Obemannat på natten?

Styckplats,tillgång till verktyg/rengöringsmedel?

Garage etc..hopbyggt med VC på denna plats?

Nära fyndplats..max 1 km

EDIT:
Tydligen finns det ett bårhus där från mycket säker källa som städat byggnaden förr

Bra spår

lol, jag har också städat där vid ett tillfälle, som vikarie en gång..
och ja, det finns bårhus där.. men inte tror jag att mamman har en nyckelknippa till allt det..
sen är det äldreomsorgsdagverkstad eller om det rent av är nått korttidsboende eller någonting där också i svängarna.

edit:
nu kom jag ihåg ja från när jag var där och städade. det är typ ett korttidsboende för äldre där också, samt då vårdcentral, samt bårhus. det är jäääkligt stort på insidan. känns som att vi sprang runt hela ställen, men vi hittade inget bårhus..
men nu kom jag på okcså att det nog hade en egen ingång via typ baksidan. var fan en jäkla karta med på städvagnen :P
Senast redigerad av BlueChesh 2013-06-10 kl. 18:25.
Citera
2013-06-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
lol, jag har också städat där vid ett tillfälle, som vikarie en gång..
och ja, det finns bårhus där.. men inte tror jag att mamman har en nyckelknippa till allt det..
sen är det äldreomsorgsdagverkstad eller om det rent av är nått korttidsboende eller någonting där också i svängarna.

Min källa har varit in i bårhuset via sitt jobb.Nycklarna passade överallt tydligen.Men detta var ju x antal år sedan.Riktigt att det varit äldreboende och även dagis - vägg i vägg - frågan är,vad används lokalerna till nu förutom VC och är dom bemannade på natten?
Citera
2013-06-10, 18:26
Medlem
Citat:
nu vet inte jag vart AN jobbar, men det ställe är KJs mor jobbar är en liten jäkla vårdcentral mitt ute i "skogen" längs gammelängsvägen eller leden eller vad fasiken den nu heter. minns inte. tror jag.

AN jobbar på sunderby sjukhus som städerska bland annat på avd 32 Akutpsyk. Hon röker och dricker kaffe. Träffat henne men har aldrig som surrat med henne. Tog ett tag att placera detta välbekanta ansikte.

Någon som träffat KJs föräldrar?
Citera
2013-06-10, 18:27
Medlem
Citat:
Min källa har varit in i bårhuset via sitt jobb.Nycklarna passade överallt tydligen.Men detta var ju x antal år sedan.Riktigt att det varit äldreboende och även dagis - vägg i vägg - frågan är,vad används lokalerna till nu förutom VC och är dom bemannade på natten?

edit på mitt inlägg du citerade som jag lade till;
edit:
nu kom jag ihåg ja från när jag var där och städade. det är typ ett korttidsboende för äldre där också, samt då vårdcentral, samt bårhus. det är jäääkligt stort på insidan. känns som att vi sprang runt hela ställen, men vi hittade inget bårhus..
men nu kom jag på okcså att det nog hade en egen ingång via typ baksidan. var fan en jäkla karta med på städvagnen :P

det är ett kooperativt dagis där än så vitt jag vet, samt att det är typ korttids eller något slags boende för äldre.
och det är typ det enda jag kan svara.
förutom att ja, boendet är bemannat på nätterna.
var typ kring jul 2011 jag var där
Citera
2013-06-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
AN jobbar på sunderby sjukhus som städerska bland annat på avd 32 Akutpsyk. Hon röker och dricker kaffe. Träffat henne men har aldrig som surrat med henne. Tog ett tag att placera detta välbekanta ansikte.

Någon som träffat KJs föräldrar?

hur ska då hon och KJs mamma som jobbar på denna VC som är på tråden nu ha något med varandra och göra?
Citera
2013-06-10, 18:29
Medlem
Diviots avatar
Citat:
Nycklar dit via mamman,som inte är hemma..

Obemannat på natten?

Styckplats,tillgång till verktyg/rengöringsmedel?

Garage etc..hopbyggt med VC på denna plats?

Nära fyndplats..max 1 km

EDIT:
Tydligen finns det ett bårhus där från mycket säker källa som städat byggnaden förr

Bra spår

Ha, ha nu börjar fantasin fara iväg för mycket. Stycka på VC bårhus !!!
KJ mamma är sjukgymnast med påbyggnadsutb. KBT alltså inte terapeut i någon form vid vuxenpsykiatrin på Sunderby sjh.
Erikslunds VC ligger inte ute i skogen, utan vid ett villakvarter.
Återgå till ett mer seriös spårsök !!
Citera
2013-06-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diviot
Ha, ha nu börjar fantasin fara iväg för mycket. Stycka på VC bårhus !!!
KJ mamma är sjukgymnast med påbyggnadsutb. KBT alltså inte terapeut i någon form vid vuxenpsykiatrin på Sunderby sjh.
Erikslunds VC ligger inte ute i skogen, utan vid ett villakvarter.
Återgå till ett mer seriös spårsök !!

jag vet avrt det ligger, jag tillhörde den vårdcentralen när vi bodde i huset, innan vi flyttade till stan och jag gick över till en centralare VC.
fick bara lite hjärnsläpp där.. känns som att den är i skogne när det är massa träd därikring. men då var det ett tag sen jag var där ocså

(KBT=kognitiv beteendeterapi
har både läst om det och gått igenom det för fobiträning)
Citera
2013-06-10, 18:32
Medlem
Citat:
hur ska då hon och KJs mamma som jobbar på denna VC som är på tråden nu ha något med varandra och göra?

Dom HAR inget med varandra att göra. Ingen koppling alls.
Citera
2013-06-10, 18:33
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kan Kj´s mamma och hon känna varandra? Mamman jobbar med kbt troligtvis.

Tänkte om hon kanske också jobbat inom psykiatrin med tanke på vad hon vidareutbildat sig till.
Hon kan förvisso jobba med kbt men troligtvis inte då hon jobbar som sjukgymnast.
Citera
2013-06-10, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det unge herr AB på filmerna?

http://www.facebook.com/photo.php?v=1161391402051&set=vb.1445803303&type=3 &theater

http://www.facebook.com/photo.php?v=1377274839002&set=vb.1445803303&type=3 &theater (Början)

Tycker OY:s fråga förtjänar att ställas igen!

Det borde finnas Bodenbor som kan svara på denna enkla fråga.
Är det Alexand*r B*rg man ser i filmerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in