Citat:
Ursprungligen postat av
Ace Ventura
Men det där tycker jag nog är en sanning med modifikation. Som sagt, grindar du många tanks med målet att mest bara komma uppåt i tech-trädet så är det svårt att få till en bra wp/effektivitet, iaf i början. Har själv märkt hur mycket bättre man blir på en tank efter ett tag (oftast just i anslutning till att du skall byta ut den mot en nyare modell). Och det spelar ingen roll hur bra du är när du måste kajka runt i en stock-tank en massa matcher inledningsvis. Då åker du vanligtvis på spö/har dålig effektivitet, oavsett.
Många här har spelat det här spelet betydligt längre än vad jag har och har säkert hunnit "stanna av" på olika nivåer för att där spela in sig mer (man kommer ju s a s inte längre än till X, och från VII (där jag är nu) och framåt får man spela sina tanks betydligt längre tid än tidigare för att komma någon vart). Tror absolut att sånt gör skillnad i wp:n och annan ranking.
Om du konsekvent ser till att du har en fullt utrustad tank innan du spelar den så kommer du att ha en högre win rate, som du säger, eftersom det är en sak som kommer vara konsekvent för alla dina matcher och oberoende av MM. Å andra sidan är största delen av grinden, delen när du reserchar en ny tank, och därmed kommer dina flesta matcher ske i en fullt utrustad tank, vilket gör bidraget till win rate marginellt.
Är man dum nog att inte utrusta sin tank fullt och grindar en tier6+ tank, så får man skylla sig själv om man har tråkiga matcher och inte kan medverka i dem.
Värt att repetera är att WoT är inget race till toppen, alla tier är roliga att spela (förutom tier10).
Sättet man kan boosta sin win rate är:
Free XP moduler
90-100% crew
Equipments
Plutoner
Sealclubbing ie 100% crew, binos, camo i tier1
Fast om du ser en Löwe/KV-5/Superpershing med en win rate på 40%, tänker du då han har dålig win rate för att han har en stock tank

, eller inser du att han inte är en bra spelare.
40% innebär fortfarande att du är sämre än en spelare som är AFK.