2013-06-12, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, vi vet ingenting ännu, men jag har en känsla av att det här är ett synnerligen bestialiskt illdåd där ingredienserna i åklagarnas gärningsbeskrivning skulle kunna utgöra manus till en film av Sundvall eller Moodysson och med Peter Stormare i någon av rollerna. Ruggigt.

Helt "isärkluven" har jag fått från källa som deltog i sök. Märkligt uttryck.
Citera
2013-06-12, 09:32
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Nu blandas begreppen ihop. SvD-artikeln du länkar till handlar inte om häktningen, den handlar om gripandet och anhållandet den 23 maj. Häktningen skedde först den 27 maj.

KJ greps den 23 maj kl. 13:20.

Theforeginer säger i inlägg #26459 att hen eftersöktes 13 men greps efter 16.
Citera
2013-06-12, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja en kackerlacka hade vi på ett hotellrum och den fick vi lov att stampa ihjäl för att bli av med och bara man ser den så vill man få väck den. Enda man tänker på liksom..

Ah, som en hang up alltså. Å till sist gör man allt för att ha ihjäl den så den försvinner på riktigt och det blir tyst....
Citera
2013-06-12, 09:34
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.expressen.se%2Fnyhete r%2Fhjalpte-asylsokande---anna-fick-rastistbrev%2F . Kan AN ha något med detta att göra?

Oj, oj, oj vilket sammanträffande att just ordet Kackerlacka/or används! Det är ju inte ett ord som är jätte vanligt att använda vad jag kan tro...
Citera
2013-06-12, 09:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Theforeginer säger i inlägg #26459 att hen eftersöktes 13 men greps efter 16.
I så fall lämnar Theforeigner en osann uppgift. Enligt häktningsframställan anhålls han kl 12:10 och greps kl 13:20.
Citera
2013-06-12, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Alltså det spelar ingen roll hur förbannad AN var på VB i det läget, Man skriver inte på det sättet av respekt för de anhöriga. Bara det att hon gör det visar ju på brist på självbehärskning och kontroll över sitt eget handlande. Och att likna VB vid en Kackerlacka är ju bara sååå sjukt!!! Och att sen skriva - Kanske inte vid liv! Och det kommer när man fortfarande letar efter VB. Det i mina ögon är ju helt makabert, hon måste ju verkligen Avsky och HATA VB!

Nu var ju inte det här det enda inlägget av AN, det första tror jag var en kommentar till ett inlägg där någon skrev ungefär så här " hoppas hon hittas vid liv" då skrev AN ".... Eller INTE vid liv", versalerna är hennes. Inläggen togs bort av MSP då andra blev upprörda och bad dem ta bort dem. Jag tycker man lugnt kan säga att AN inte verkar ha alla indianer i kanoten.
Citera
2013-06-12, 09:41
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är intressant, med tanke på att ordet kackerlackor används. Eftersom brevet är handskrivet bör det vara enkelt att utreda om det är AN som skrivit detta.

Edit:
KJ greps klockan 13:20 enligt häktningsframställan, KJ anhölls i sin frånvaro klockan 12:10.

Kan det möjligtvis vara samma gym som MB äger? Eller långsökt..?
Citera
2013-06-12, 09:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Kan det möjligtvis vara samma gym som MB äger? Eller långsökt..?

Om MB äger ett gym så ökar förstås sannolikheten betydligt att det kan vara AN.

Kanske någon som ska tipsa polisen.
Citera
2013-06-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
jag skrev ett inlägg tidigare om henne, du kanske kan hitta det längre bak som berättade lite om hur hon är..

Jag kan inte hitta det, kan du länka tack.
Citera
2013-06-12, 09:48
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Oj, oj, oj vilket sammanträffande att just ordet Kackerlacka/or används! Det är ju inte ett ord som är jätte vanligt att använda vad jag kan tro...

Moa66 har i inlägg #3262 sagt följande: "Blatte betyder kackerlacka på franska."
Citera
2013-06-12, 09:57
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om MB äger ett gym så ökar förstås sannolikheten betydligt att det kan vara AN.

Kanske någon som ska tipsa polisen.

Jag minns inte vart det stod. Kan minnas fel så ta det inte för någon sanning. Ska se om jag hittar det.
Citera
2013-06-12, 09:59
Medlem
Citat:
Precis! Om hon varit full eller haft något annat hjärnsläpp så borde hon rättat till det sedan, och absolut inte fortsätta. Någon i hennes närhet måste ju ha ifrågasatt varför hon skriver så. Eftersom hon skrev via FB så kommer det väl upp på hennes egen vägg vad hon kommenterat? Och om hon inte stod för det borde hon väl gått in och raderat tycker man...

En vän till familjen beskriver henne så här " hon är trevlig - men skum! " , exakt vad det betyder vet jag inte men jag hakar upp mig på "skum" som jag tror står för mer en känsla av att hon är underlig på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in