2013-06-12, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Verkar inte som uppgiften som någon skrev att den svarta pickup/suv som vände o drog snabbt från platsen hade hört av sej till polisen?
Så det är denna svarta stora bil man söker sen finns de uppgiften om den svarta/mörka bil som varit vid ödehuset med 2 personer i som vittne sett i bilen va inga personer då vittnet passerade andra gången..
Bilen vid ödehuset va av kombimodel väl? Kan ju varit en suv/pickup med kåpa oxå..
Fan att folk är så ointresserade av bilar så dom inte vet vad dom sett

Kanske man då kan sluta sig till att det i själva verket är den svarta SUVen, till höger om KJ på bilden, som polisen är intresserad av och inte, som vi spekulerat hör, den vita Caddyn.
Citera
2013-06-12, 08:54
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Relativt säker källa är bil som körde förbi dem på sträckan där det stod tre bilar på rad och människor med västar satt och pratade med varandra, kan visserligen varit andra också, men känns inte troligt, genom att de pratat att de sökt av runt bodträsket också eftersom hon brukade motionera där.

Varför skulle VB springa runt Bodträsket. Hon har närmare till Svartbyträsket. Det är den sjön som är nedanför Mjösjöberget/Erikslund/Fagernäs/Svartbyn/Torpgärdan.

Jag har också fått denna info där det står "Bodträsket". Hade MPS fått tips om att hon brukade springa runt Svartbyträsket så hade jag trott att denna info var riktig. Turen runt Svartbyträsket är cirka 9 km om man utgår från UG
Senast redigerad av highfive 2013-06-12 kl. 09:12.
Citera
2013-06-12, 09:00
Medlem
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.expressen.se%2Fnyhete r%2Fhjalpte-asylsokande---anna-fick-rastistbrev%2F . Kan AN ha något med detta att göra?
Citera
2013-06-12, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
nej, det stämmer inte.
två helt ovidkommande personer som förvillade sig, hade väl hört allt om det som hänt, såg all uppståndelse och fick panik och drog.
de har kontaktat polisen och vart på förhör och avfärdats

Källa på det tack!
Citera
2013-06-12, 09:05
Medlem
johanness avatar
ett antal inlägg där det spekuleras i en flashbackanvändares IRL-identitet har raderats och skickats till omröstning. låt bli att spekulera i användares identiteter.
/mod
Citera
2013-06-12, 09:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
https://www.flashback.org/leave.php?...rastistbrev%2F. Kan AN ha något med detta att göra?

Det är intressant, med tanke på att ordet kackerlackor används. Eftersom brevet är handskrivet bör det vara enkelt att utreda om det är AN som skrivit detta.

Edit:
KJ greps klockan 13:20 enligt häktningsframställan, KJ anhölls i sin frånvaro klockan 12:10.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-06-12 kl. 09:12.
Citera
2013-06-12, 09:13
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Det finns två uppgifter på tråden om tidpunkten för häktning.

Den ena grundat på media säger strax efter 13. Källa: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/man-anhallen-misstankt-for-bodenmord_8203602.svd.

En andra uppgift på tråden utan angiven källa har sagt efter 16.

Nu blandas begreppen ihop. SvD-artikeln du länkar till handlar inte om häktningen, den handlar om gripandet och anhållandet den 23 maj. Häktningen skedde först den 27 maj.

KJ greps den 23 maj kl. 13:20.
Citera
2013-06-12, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är det här söket det handlar om. MPS behöver inte alls ha haft vetskap om privatsök. KJ deltog i fyra av MPS fem officiella sök.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är det här söket det handlar om. MPS behöver inte alls ha haft vetskap om privatsök. KJ deltog i fyra av MPS fem officiella sök.

Kan du hjälpa mig här, jag förstår inte vad som menas med ".. På natten samma morgon som..." I den artikeln. Menar man natten till den morgon då fynden gjordes eller menar man natten efter fyndet???

Varför tyckte de intervjuade det var konstigt att KJ inte ville knacka dörr - det var ju för böveln mitt i natten, om man skall tro dem.
Citera
2013-06-12, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Även MPS visste den 20:e att exet kunde varit inblandad i hennes försvinnande och att de hade någon kontakt med KJ för att planera eller informera om sök kan vi nog utesluta helt.

Visste??? Hur då???? Byskvaller eller????
Citera
2013-06-12, 09:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Visste??? Hur då???? Byskvaller eller????

Du borde väl begripa att de visste att VB var hos exet och att han var den sista som såg henne samtidigt som MPS anmälde till polisen den 10:e att han uppträtt märkligt i samband med sökningarna.

MPS är inga idioter.
Citera
2013-06-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag försöker få ihop VBs relation med fam. B*rg. Hon hade visst en relation med AB var det någon som nämnde. Innan KJ. Och en EV relation med styvpappan till AB, MB. (?) Lite annorlunda. I maj 2012 glömde hon sin telefon hemma och mammam meddelade via FB att hon fått ett meddelande från "Karate lärale", där han sa "Inte hosta hela livet". Hon sa till mamman att inte svara.

ABs mamma uttalade sig väldigt hatiskt på MPS hemsida och använde ordet "Kackerlacka", vilket får mig att fundera på varför just det ordet. Kan det ge oss en hint om varför hon var så arg på VB? Om VB haft relation med både sonen och mannen, kan det förklara varför hon var så arg. Men andra fula ord kanske ligger närmare till hands då, kackerlacka känns som någon som alltid dyker upp och svår att göra sig av med. Eller? Och varför raderade hon inte sitt egna meddelande på FB så fort VB hittades (eller gjorde hon det?)? Liksom oj, det kanske är lite väl nu när hon är död? Hade jag vetat det hade jag inte skrivit så. Men hon kanske visste att hon var död. Hon verkar stå för det hon skrev. Som att det är allmänt känt att hon avskyr henne. Mamman till VB skrev ju också på MPS sida att hon är elak (eller nåt) och svartsjuk på VB. Mamman till VB skrev väl också att hon hatar henne. Det känns som att det ligger en konflikt där som inte är helt ny och att mamman visste precis vad det handlade om.

Familjen Bergs samlade officiella ståndpunkt är att VB var en stalker som på alla sätt försökte förföra den helt oskyldige MB. Massor av sms, inbjudningar till middag på tu man hand mm mm. MB har alibi för kvällen 4 maj då han satt på krogen och åt bröllopsmiddag vilken han inte skall ha avvikit från en endaste minut. Tja, ungefär så. Källa: familjevän i PM
Citera
2013-06-12, 09:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Kan du hjälpa mig här, jag förstår inte vad som menas med ".. På natten samma morgon som..." I den artikeln. Menar man natten till den morgon då fynden gjordes eller menar man natten efter fyndet???

Varför tyckte de intervjuade det var konstigt att KJ inte ville knacka dörr - det var ju för böveln mitt i natten, om man skall tro dem.
Artikelförfattaren rör till det. Han pratar om att MPS gjorde fyndet på morgonen och att trion var ute samma natt, alltså natten före morgonen. Men MPS gjorde fyndet på kvällen samma dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in