2013-06-11, 07:18
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Man hittade dock blod från VB i bilen vill jag minnas?
Vet inte om bilen är bekräftad, men på ett ställe sa man på presskonferensen vid omhäktningen.
Ett ställe som kan knytas till MT.
Citera
2013-06-11, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Ja, de blandas ihop. Det kan vara samma bil- men det kan lika gärna handla om två olika bilar. Endast polisen borde kunna ha en någorlunda aning om hur det står till med detta. De verkar iaf, enligt media vara intresserad av den mörka Nissan som syns på bilden.

Två olika grannar till KJ ska ha gjort konstiga vittnesiakttagelser angående en sådan bil.
hoppas vittnena inte har påverkats av alla rykten som spridits om denna person. denna sida är en stor ryktespridare. rykten kan sabba en utredning
Citera
2013-06-11, 07:22
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Qashqai är nog inte den vanligaste bilen i Boden, och för polisen är det inte svårt att söka efter bilmärke på orten och sen börja beta av dom en efter en.

Tydligen har vittnen kunnat uppge bilmärke.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6862032
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-06-11 kl. 07:28.
Citera
2013-06-11, 07:23
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
hoppas vittnena inte har påverkats av alla rykten som spridits om denna person. denna sida är en stor ryktespridare. rykten kan sabba en utredning
Och hur tror du ryktena går i Boden, bland alla som [b]inte[b] hänger på Flashback
Citera
2013-06-11, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Nä precis det som jag vill få fram.
Fordon som MGM haft möjlighet att ha haft i sin besittning, under utredningen av ett styckmord måste ju ha varit VÄLDIGT högt prioriterat direkt från start. Det måste ju Polisen ha rotat runt enormt mycket i under förhör med familj, vänner, bekanta, ja och alla som varit förhörda i frågan.
Och som jag skrev i ett inlägg. Om det funnits/finns nån som haft en bil utlånad till KJ från tiden av VB försvinnande till tiden då KJ blev anhållen så lär ju sån person med rent mjöl i påsen skita knäck när man får veta att KJ blivit anhållen, och självt hört av sig till polisen.

Är det någon här som kommer ihåg vad personen hette som fick sin bil "stulen" och som "hittade" den nedbränd? det var en kompis kompis till VB som delade hans status om bilen, sedan togs den bort, troligen för någon läst att jag skrivit om den här. Jag tycker det är nåt skumt med den bilen och personen. Han skrev också "vissa saker gör man bara en gång" och detta i ett allmänt prata om bilen.
Citera
2013-06-11, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
AS-diagnosen har konfirmerats av flera olika påstådda säkra källor.

Jag läste i tråden att KJ är homosexuell. Har du hört nånting om det?
Citera
2013-06-11, 08:34
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Är det någon här som kommer ihåg vad personen hette som fick sin bil "stulen" och som "hittade" den nedbränd? det var en kompis kompis till VB som delade hans status om bilen, sedan togs den bort, troligen för någon läst att jag skrivit om den här. Jag tycker det är nåt skumt med den bilen och personen. Han skrev också "vissa saker gör man bara en gång" och detta i ett allmänt prata om bilen.
Använd sökfunktionen!

https://www.flashback.org/sp43629112
Citera
2013-06-11, 08:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vet inte om bilen är bekräftad, men på ett ställe sa man på presskonferensen vid omhäktningen.

Åhå, jag har för mig att jag läste det i en av artiklarna på nätet. Men jag ska undersöka det och finner jag det ska jag länka.
Citera
2013-06-11, 09:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dags att gå igenom om någon i KJ bekantskapskrets har en sådan bil då? Vad har AB för bil förresten, vet vi det?
AB har ingen bil, enligt Bilregistret.
Citera
2013-06-11, 09:09
Medlem
Miss-Kittys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Åhå, jag har för mig att jag läste det i en av artiklarna på nätet. Men jag ska undersöka det och finner jag det ska jag länka.

Kan vara denna intervju med Ulrik* Sch*nbeck som ni tänker på.
Senast redigerad av Miss-Kitty 2013-06-11 kl. 09:14.
Citera
2013-06-11, 09:19
Medlem
Citat:
Qashqai är nog inte den vanligaste bilen i Boden, och för polisen är det inte svårt att söka efter bilmärke på orten och sen börja beta av dom en efter en.

Tydligen har vittnen kunnat uppge bilmärke.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6862032

Verkar inte som uppgiften som någon skrev att den svarta pickup/suv som vände o drog snabbt från platsen hade hört av sej till polisen?
Så det är denna svarta stora bil man söker sen finns de uppgiften om den svarta/mörka bil som varit vid ödehuset med 2 personer i som vittne sett i bilen va inga personer då vittnet passerade andra gången..
Bilen vid ödehuset va av kombimodel väl? Kan ju varit en suv/pickup med kåpa oxå..
Fan att folk är så ointresserade av bilar så dom inte vet vad dom sett
Citera
2013-06-11, 09:20
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus

Han heter:

Pier*e Med*ors La**son *=r *=f **=rs

han bor i Luleå, men har familj i Boden, bla hans mamma.

Han postade att hanns bil, en silverfärgad Mercedes c 240, blev stulen natten mot den 19 Maj och hittades 20 Maj utbränd.

Han har tydligen stängt sin facebook eller gjort den oåtkommlig.
Senast redigerad av Theforeigner 2013-06-11 kl. 09:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in