2013-06-12, 00:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Jag fullkomligt älskar den där teorin...

För att spräcka din teori lite. Spaden lånades under Fallen Angel dvs 11/5 (gissningsvis för att gräva det där skyttevärnet som syns på bilderna + fylla sandsäckar. Varför den inte lämnades tillbaka är ju dock oklart...)

Detta var med andra ord 6 dagar efter det datum rättsläkare satt som tidpunkt för mordet och 9 dagar innan man hittar kroppsdelar i ödehuset

När skulle VB agerat levande måltavla menar du? Under Fallen Angel?. På natten 11-12 maj? eller kanske redan vid det obekräftade spelet 4/5.

Mest troligt är att tidpunkten för Fallen Angel-spelen är VB:s dödsdag med tanke på att behovet av spade uppstod då.
Citera
2013-06-12, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
How stupid can Stupid get .. Hur många tror på fullt allvar att åklagarna går ut med korrekta uppgifter om tidpunkten när VB avled ? Vilseledande i den delen är med säkerhet ett led i spaningsarbetet. Har någon utanför polis-och åklagarmyndigheten tagit del av obduktionsprotokollet ? Är detta offentliggjort ? Förhoppningsvis dras snaran sakta men säkert åt kring KJ och den/de med koppling till SAG-spelen vilka jag misstänker är inblandade i mordet på VB. Förhoppningsvis står dessa i deep sh^t för närvarande, annars är risken överhängande att spaningsledningen hamnar där så småningom.

Det som alla konspirationsteoretiker är ute efter är att det skall vara ett superkomplicerat fall som knappt tv serierna CSI, Criminal Minds och FBI skulle kunna lösa tillsammans, för att göra er besviken så är det enkelt, enklare än vi befarat, bara det att GM med minst 2 kanske fler diagnoser inte fattar att det han gjort är fel, därav det drar ut på tiden, dömd kommer han bli själv, men fattar fortfarande inte varför eftersom han tror det han gjort är rätt, har väl sett någon krigsfilm från usa där det var rätt att döda gooks. eller vad det kallades, även om de är från ett annat land.
Citera
2013-06-12, 00:29
Medlem
vet någon med säkerhet huruvida vilka hus som fortfarande är avspärrade, om något av dom fortfarande är det?
ödehuset vet jag inte är det längre
Citera
2013-06-12, 00:29
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och som i alla sagor så utgår man ifrån verkligheten, svartsjuka tror jag är det enda som stämmer, det fanns aktuellt att baka in i storyn.

Jag ser flera kopplingar mellan KJ och Anders Breivik i Norge.
  • Båda bedömdes olämpliga för värnplikt.
  • Båda har ett starkt intresse för vapenlekar. (Breivik genom dataspel).
  • Breivik var medlem i sekten Tempel Riddare Orden vars emblem är en niouddig rosafärgad stjärna o vars medlemmar är helnykterister.
  • KJ lindar in sina vapen i rosafärgade band, var för ett par år sedan helnykterist och har eventuellt lämnat ett niouddigt märke på VB:s kropp.
Citera
2013-06-12, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men det utesluter inte att det fanns blod på spaden som KJ lånade och som kan ha lagts i KJ bagageutrymme?

Det blodet bör väl i så fall dykt upp EFTER Fallen Angel. Jag har nämligen lite svårt att tänka mig att eventuellt blod på spaden skulle kunna smeta av sig i bilen efter att det grävts i sand med den.

Att VB skulle mördats/styckats/begravts under spelet kan vi nog glömma direkt. Jag tror snarare i så fall att han "lånade" spaden och åkte iväg och flyttade/begravde kroppsdelar på egen hand och DÄR råkade kontaminera spaden.
Citera
2013-06-12, 00:32
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Åklagaren använde dom datumen i sin häktningsframställan. Tingsrätten skulle nog inte gilla bli förd bakom ljuset på det sätt du föreslår. Lägga dimridåer mot press kan nog åklagare göra men knappast mot Tingsrätten!

Vad tingsrätten gillar eller inte tas knappast hänsyn till i det här fallet. Även en erfaren rättsläkare kan ju "missta" sig.
Citera
2013-06-12, 00:33
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
vet någon med säkerhet huruvida vilka hus som fortfarande är avspärrade, om något av dom fortfarande är det?
ödehuset vet jag inte är det längre

Hade avspärrningarna vid lägenheten och sommarstugan varit hävda- så hade det mest troligt stått i tidningen om det. Någon i Boden kan ju åka och kolla ifall de har vägarna förbi?
Citera
2013-06-12, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Oavsett vad som är mest sannolikt så är det kanske dumt att låsa sig som du gör. Givetvis är det mer sannolikt att KJ är gm, det fattar väl de flesta. Men jag anser inte att torped via AN är osannolikt. (Med den info jag har idag). Vi kan ju inte "vika" tråden för ett synsätt. Själv tror jag att chansen att KJ skulle vara ensam gm är ca 0,49 %.

Det är ju för att ni komplicerar till det, jag säger att det är j-la enkelt, ursäkta uttrycket, vilken korkskalle som helst kan sätta ihop ett tvåbitarspussel, i det här fallet kanske det var fyra. Jag har inte dömt KJ, däremot säger jag att det är enkelt fallet, vilket lutar åt att häktad och misstänkt gärningsman är den skyldige. Kommer det något som skulle kunna peka det minsta åt annat håll skulle jag kunna revidera min teori, men det finns inget hållbart att gå på annat än fantasier och vilda spekulationer via FB.

Blodspår kopplat till misstänkt GM, kopplat till BO.
Säg inte emot mig när jag säger att det är kanske inte svårare än så.
Citera
2013-06-12, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Mest troligt är att tidpunkten för Fallen Angel-spelen är VB:s dödsdag med tanke på att behovet av spade uppstod då.

Ok ungefär NÄR under dagen 11/5 skulle hon i så fall mördats anser du? Jag har lite svårt att tänka mig att samtliga deltagare och arrangörer skulle vara delaktiga.

Behovet av spade uppstod för att de behövde fylla sandsäckar och gräva skyttevärn som jag fattat det. Sen att kanske KJ hade ett eget privat behov av sagda spade efteråt är ju en annan sak.
Kom ihåg att det finns rätt säkra uppgifter på att han inte var med på grillningen efteråt.. han hade kanske en annan "köttbit" att ta reda på
Senast redigerad av rhdf 2013-06-12 kl. 00:38.
Citera
2013-06-12, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Hade avspärrningarna vid lägenheten och sommarstugan varit hävda- så hade det mest troligt stått i tidningen om det. Någon i Boden kan ju åka och kolla ifall de har vägarna förbi?

Samtidigt som jag tvivlar på att avspärrningarna skall vara kvar vid lägenhet, när häktad sitter häktad och det är väl inte särskilt roligt för grannar att se, om de inte har särskilda skäl som att det är brottsplats och skall valla GM där när han erkänner.
Citera
2013-06-12, 00:41
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Det är ju för att ni komplicerar till det, jag säger att det är j-la enkelt, ursäkta uttrycket, vilken korkskalle som helst kan sätta ihop ett tvåbitarspussel, i det här fallet kanske det var fyra. Jag har inte dömt KJ, däremot säger jag att det är enkelt fallet, vilket lutar åt att häktad och misstänkt gärningsman är den skyldige. Kommer det något som skulle kunna peka det minsta åt annat håll skulle jag kunna revidera min teori, men det finns inget hållbart att gå på annat än fantasier och vilda spekulationer via FB.

Blodspår kopplat till misstänkt GM, kopplat till BO.
Säg inte emot mig när jag säger att det är kanske inte svårare än så.

Jag håller med dig GregorGreger. Känns som några försöker skapa trådsanningar mest hela tiden.

Av det som är bekräftat lutar det till en GM samt eventuellt någon medGM troligtvis då i efterarbetet att städa upp. Mest troligt någon med blodsband till GM.

OM det kommer fram mer fakta är jag beredd att revidera min teori.
Citera
2013-06-12, 00:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
denna källa har själv fått skriva tystnadsplikt pga att hen fick höra lite för mycket, så tror starkt att även de som gjorde fynden har det

Vet du det eller tror du? Skriva tystnadsplikt, alltså, en tystnadsplikt i efterhand? Det där tror jag inte på, vi har en tryckfrihetsförordning. Polisen kan på sin höjd ha gjort en överenskommelse med de berörda, men plikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in