2013-06-10, 00:33
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag skrev i ett tidigare inlägg här, tror det var 6 juni, att någon kan ha lånat KJ:s bil under de aktuella dagarna. KJ körde ju svarttaxi åt sina kompisar - kort sagt, han blev utnyttjad. Därför är det fullt möjligt att han kanske också lånade ut bilen? KJ betraktades nog som "dumsnäll" - och som lite bakom flötet av sina kompisar? Typ "den jäveln är det lätt att lura"...

Skulle inte förvåna mig ett dugg om det var så.
Citera
2013-06-10, 00:35
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Jag skrev i ett tidigare inlägg här, tror det var 6 juni, att någon kan ha lånat KJ:s bil under de aktuella dagarna. KJ körde ju svarttaxi åt sina kompisar - kort sagt, han blev utnyttjad. Därför är det fullt möjligt att han kanske också lånade ut bilen? KJ betraktades nog som "dumsnäll" - och som lite bakom flötet av sina kompisar? Typ "den jäveln är det lätt att lura"...

Känns spontant att om man har "alla hästar hemma i stallet" är det läge att kläcka ur sig det under förhören då.
Citera
2013-06-10, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Fast en än så länge okänd medhjälpare kan ju ha lånat bilen av någon som inte är inblandad. Då vet ju inte den personen i dagsläget att bilen är intressant.
Japp! Det jag tror. Du har sammanfattat poängen där av det jag ville ha fram av alla mina inlägg.
Jag tror polisen har starka indikationer på och jobbar med hypotesen att MGM KJ inte är ensam GM.
Kan inte fatta annars att ett "fordons spår" skulle vara så här hett när MGM KJ varit anhållen och häktad sen mer än 2 veckor. MGM KJ borde vara utrett vilka fordon han haft besittning av vid det här laget.
Citera
2013-06-10, 00:36
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Polisen kör med taktik och lägger ut dimridåer när det passar deras syften! Är det verkligen så svårt att förstå det? Jag vet nämligen att det förhåller sig på det viset.Det är fortfarande mycket vi inte känner till. Inte ens dödsorsaken. Polisen har fortfarande inte gått ut med de uppgifterna. Knivhuggen är Expressens spekulationer!

Polisen har visst gått ut med dödsorsaken som är till följd av ett stickvapen.
Citera
2013-06-10, 00:37
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Känns spontant att om man har "alla hästar hemma i stallet" är det läge att kläcka ur sig det under förhören då.

Visst, men han kan faktiskt skydda någon. Det klarar han eventuellt av.
Citera
2013-06-10, 00:38
Medlem
Jag tror inte det är en riktig 5:a, axelstödet på bilden har en ring längst bak på insidan av stödet för tex vapenrem som jag aldrig sett på den riktiga varan, jag googlade på bilder för säkerhets skull och hittar den inte där heller. Kan det vara en airsoftreplica? (AK5C har ett helt annat utseende på pipan också)

Edit: förresten, pipan på bilden stämmer inte med den gamla 5:an heller, handskyddet är fel, det ser ut som kolven/axelstödet till vanliga 5:an men då saknas kornet fram, och vore det en ak5b så har kolven kindstöd + att främre handskyddet slutar före den "fyrkant" där kornet skulle ha setat + det sitter benstöd på bilden, vilket jag aldrig hade trots att jag är skarpskytt (eller var vi bara fattiga? )

Citat:
Ursprungligen postat av ANANAN
Killen är med i hemvärnet. Håller en gammal AK5 på bilden. Reguljära försvarsmakten gick över till AK5C 2008-2010, och den har att annat, heltäckt, axelstöd. Om nån är intresserad...
Senast redigerad av AirforceSpecOp 2013-06-10 kl. 00:46.
Citera
2013-06-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Precis. En bil som blir av intresse så här sent tror jag hänger samman med att polisen har häng på ytterliggare GM förutom MGM KJ.
Citera
2013-06-10, 00:39
Bannlyst
Kan ju faktiskt vara så att någon polare "lånat" bilen utan KJ:s vetskap. Han kanske alltid förvarar nycklarna på samma ställe, har allmänt dålig koll eller så.
Finns till och med öppningar för att KJ medvetet lånat ut bilen åt en polare för mordtransport och nu tiger eftersom han vet att han inte begått mordet och inte lär dömas för det.
Citera
2013-06-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
De har jätteroligt åt oss, vilket jag iofs kan förstå om de har rent mjöl i sina påsar.

Om de hamnar i slasken så kan ju iaf polisen slaska över lite material till försvarsmakten om nu någon av nördarna har sitt levebröd där eller tänk få det framledes. En del som kommit upp här om vissa av dem tyder inte på särskilt hög begåvning.
Citera
2013-06-10, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Polisen har visst gått ut med dödsorsaken som är till följd av ett stickvapen.

Det var dock bara det preliminära. Kan ju finnas möjlighet att stickandet till synes varit dödande, men ändå inträffade senare. Exempelvis om hon blivit mördad med gift eller så.
Kan fortfarande ändras, men det sannolika är ju att hon blivit knivmördad.

Frågan är ju var? Lägenheten känns inte trolig.
Citera
Medlem
hovrasps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bilden finns kvar om någon är intresserad.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=4889536563350&set=a.2898143379765.2 121174.1445803303&type=1&theater

Hoppas att polisen har kollat killen och hans kompisar.
En trovärdig förklaring skulle sitta fint.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Kan ju faktiskt vara så att någon polare "lånat" bilen utan KJ:s vetskap. Han kanske alltid förvarar nycklarna på samma ställe, har allmänt dålig koll eller så.
Finns till och med öppningar för att KJ medvetet lånat ut bilen åt en polare för mordtransport och nu tiger eftersom han vet att han inte begått mordet och inte lär dömas för det.
Nu börjar ni hänga på mitt resonemang. Det där är ju lite längre iväg än vad jag skrivit i mina spekulationer men ungefär i samma riktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in