2013-06-12, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Säger det något om att det var slaffsigt, eller var de bara veka?

det har jag ingen aning om.
dock tror jag inte "vanliga" människor som letar en levande människa är beredda att hitta ett par avkapade ben i söket.
men i vilket fall.. har hört så många olika teorier om dessa ben osv
Citera
2013-06-12, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Lika aggressivt som jag dissekerat din uppgifter och källa. Lika aggressivt använde du nyss din källa för att slå fast AB och CG restaurang. Ska du använda en "källa" så aggressivt för en FAKTA uppgift så se till att källan har på fötter.
Just nu kan du nog framstå i lite svag trovärdig dager. Och det är synd om tex din "hund som helt plötsligt får spel" inlägg är sant. Även om just den uppgiften är svårt slå fast nånting bestämt kring så är ju det väldigt intressant om man kan känna 100% tillit till uppgiften.

sen är hunden och AB två helt olika fristående källor.
litar mer på hundkällan
Citera
2013-06-12, 00:18
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Bodengrabb gick ut på Flashback och sa att den person han snackat med under MPS-söket var T*mmy P*ersson, T*mpy boende i Bodsvedjan.

När media kom ut med att det var KJ som VB pluggat hos i Bodsvedjan, erkänner Bodengrabb sin sammanblandning av personerna TP och KJ som var grannar i Bodsvedjan.

Bodengrabb skapar i det citerade inlägget en teori: TP var den person som VB varit och studerat hos eftersom polisen gått ut och sagt att de inte misstänker den personen VB varit hos. KJ som han snackat med under MPS-söket skulle enligt teorin ha sett VB besöka TP och blivit svartsjuk och tagit henne av daga när hon lämnat TP kl 21. I vanlig ordning lyckas Bodengrabb (medvetet eller omedvetet skall vara osagt) lägga ut en av sina många dimridåer i tråden: denna gång är villospåret att KJ slängt VB i älven.

Tack snälla, så rörigt allting haha :-)
Citera
2013-06-12, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
dom som var med när fyndet gjordes hade suttit i krismöte hela natten och iaf. fortfarande vid 14-tiden den 21a

Hur säker är din källa? Känns inte som att de håller krismöte genom natten och fortsätter fram till 14 tiden, människor behöver sova och det vet även krishanteringspersonal. KAn dock tänka mig att de har fått vara ganska tätt mellan gångerna, men MPS ledaren vilka tider har hon varit ut i intervju, hon var väl även med vid fynd? Satt de i gruppmöten eller enskilda möten?

All info vill vi ha.
Citera
2013-06-12, 00:19
Bannlyst
När senast skall åtal vara väckt? vilket datum?
Citera
2013-06-12, 00:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Det är väl från dessa Åklagarens uppgifter kommer. därav som jag tror att 4:e - 5:e

How stupid can Stupid get .. Hur många tror på fullt allvar att åklagarna går ut med korrekta uppgifter om tidpunkten när VB avled ? Vilseledande i den delen är med säkerhet ett led i spaningsarbetet. Har någon utanför polis-och åklagarmyndigheten tagit del av obduktionsprotokollet ? Är detta offentliggjort ? Förhoppningsvis dras snaran sakta men säkert åt kring KJ och den/de med koppling till SAG-spelen vilka jag misstänker är inblandade i mordet på VB. Förhoppningsvis står dessa i deep sh^t för närvarande, annars är risken överhängande att spaningsledningen hamnar där så småningom.
Citera
2013-06-12, 00:22
Medlem
Citat:
Hur säker är din källa? Känns inte som att de håller krismöte genom natten och fortsätter fram till 14 tiden, människor behöver sova och det vet även krishanteringspersonal. KAn dock tänka mig att de har fått vara ganska tätt mellan gångerna, men MPS ledaren vilka tider har hon varit ut i intervju, hon var väl även med vid fynd? Satt de i gruppmöten eller enskilda möten?

All info vill vi ha.

min källa pratade med personen, eller en respektive till personen i fråga. minns inte. vet bara att denne sa att det vart krismöte för dom hela natten, och fortfarande pågick och att klockan då var kring 14 eller så. låt säga mellan 12-14 för att vara på den säkra sidan
det har nog inte varit i ett konstant, utan sovande där också, men att krishjälp funnits tillgänglig konstant eller dylikt.
OBS. ovanstående är spekulationer
kan inte uttala mig mer än det jag sa.
jo, hon var med vid fynden.
mer än så vet jag inte
Citera
2013-06-12, 00:22
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Varför inte för att allting är egentligen så enkelt som det verkar och ingen har planerat eller försökt sätta dig någon. Blodspår som kopplas till KJ, kan de vara funna på en yta som AN, AB och MB aldrig kunnat komma åt kanske? SVAMLA inte till det mer snälla.

Polisen vet mycket mycket mer än oss, de har bara en Misstänkt häktad, utgå från det, så spårar vi inte för mycket från tråden.

Tror att Polisen bara har en straffspark att slå in i öppet mål när målvakten slängt sig för tidigt.

Oavsett vad som är mest sannolikt så är det kanske dumt att låsa sig som du gör. Givetvis är det mer sannolikt att KJ är gm, det fattar väl de flesta. Men jag anser inte att torped via AN är osannolikt. (Med den info jag har idag). Vi kan ju inte "vika" tråden för ett synsätt. Själv tror jag att chansen att KJ skulle vara ensam gm är ca 0,49 %.
Citera
2013-06-12, 00:23
Medlem
africancoffees avatar
Citat:
dom som var med när fyndet gjordes hade suttit i krismöte hela natten och iaf. fortfarande vid 14-tiden den 21a

Som sagt, inte kan det ha varit en angenäm upplevelse.

Har din källa sagt nåt om personerna har munkavle?
Citera
2013-06-12, 00:23
Medlem
Citat:
det har jag ingen aning om.
dock tror jag inte "vanliga" människor som letar en levande människa är beredda att hitta ett par avkapade ben i söket.
men i vilket fall.. har hört så många olika teorier om dessa ben osv

Så är det ju, men inget från den som känner den som var med?
Var benen hela/delade
Var benen på golvet/väggen/taket
Verkade det rituellt och med kors på benen?

Går det luska eller är denna tyst som muren, tänker på att det är lite munkavle på dessa.
Citera
2013-06-12, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av africancoffee
Som sagt, inte kan det ha varit en angenäm upplevelse.

Har din källa sagt nåt om personerna har munkavle?

denna källa har själv fått skriva tystnadsplikt pga att hen fick höra lite för mycket, så tror starkt att även de som gjorde fynden har det
Citera
2013-06-12, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
How stupid can Stupid get .. Hur många tror på fullt allvar att åklagarna går ut med korrekta uppgifter om tidpunkten när VB avled ? Vilseledande i den delen är med säkerhet ett led i spaningsarbetet. Har någon utanför polis-och åklagarmyndigheten tagit del av obduktionsprotokollet ? Är detta offentliggjort ? Förhoppningsvis dras snaran sakta men säkert åt kring KJ och den/de med koppling till SAG-spelen vilka jag misstänker är inblandade i mordet på VB. Förhoppningsvis står dessa i deep sh^t för närvarande, annars är risken överhängande att spaningsledningen hamnar där så småningom.
Åklagaren använde dom datumen i sin häktningsframställan. Tingsrätten skulle nog inte gilla bli förd bakom ljuset på det sätt du föreslår. Lägga dimridåer mot press kan nog åklagare göra men knappast mot Tingsrätten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in