2013-06-12, 00:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Jag fullkomligt älskar den där teorin...

För att spräcka din teori lite. Spaden lånades under Fallen Angel dvs 11/5 (gissningsvis för att gräva det där skyttevärnet som syns på bilderna + fylla sandsäckar. Varför den inte lämnades tillbaka är ju dock oklart...)

Detta var med andra ord 6 dagar efter det datum rättsläkare satt som tidpunkt för mordet och 9 dagar innan man hittar kroppsdelar i ödehuset

När skulle VB agerat levande måltavla menar du? Under Fallen Angel?. På natten 11-12 maj? eller kanske redan vid det obekräftade spelet 4/5.

Men det utesluter inte att det fanns blod på spaden som KJ lånade och som kan ha lagts i KJ bagageutrymme?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men kanske fler misstänkta.

Alltid en möjlighet, men känns inte som att de varit i närheten av ett gripande de tre veckor som anhållen, häktad, vidarehäktad varit inne för förhör som de hela tiden sagt att de inte utfört 6 utav 7 dar, beroende på vad? Tillräckligt starka bindande bevis mot GM som tyvärr visar sig ha andra diagnoser än vad diagnostikerna sagt.

Förhören ger inget eftersom den häktade tycker bara att han gjort rätt som om det vore en kyckling han avlivat?

Det är nog enklare än jag säger också.
Citera
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Kan någon förklara detta för mig? Bodengrabb har skrivit detta inlägg men jag får inte ihop det, jag är väl trög

Självklart håller jag fast vid vad jag sa igår
att det sen dyker upp en person som har godman och inte visste vem VB skulle plugga med han har ju Gör ju att T*mpy kan ju vara den person som polisen ej misstänker då han hade alibi att sen muppen med godman sett kanske sin livs kärlek komma ut från någon annan killes lägenhet kan ju ha fått han att förfölja hon därifrån och på lämplig plats har tumult utbrutit vilket har lett att tjejen hamnat i älven
Lämpligaste vägen att promenera för VB är ju promenadstråket som följer älven
Senast redigerad av Bodengrabb 2013-05-11 kl. 20:41.
Bodengrabb gick ut på Flashback och sa att den person han snackat med under MPS-söket var T*mmy P*ersson, T*mpy boende i Bodsvedjan.

När media kom ut med att det var KJ som VB pluggat hos i Bodsvedjan, erkänner Bodengrabb sin sammanblandning av personerna TP och KJ som var grannar i Bodsvedjan.

Bodengrabb skapar i det citerade inlägget en teori: TP var den person som VB varit och studerat hos eftersom polisen gått ut och sagt att de inte misstänker den personen VB varit hos. KJ som han snackat med under MPS-söket skulle enligt teorin ha sett VB besöka TP och blivit svartsjuk och tagit henne av daga när hon lämnat TP kl 21. I vanlig ordning lyckas Bodengrabb (medvetet eller omedvetet skall vara osagt) lägga ut en av sina många dimridåer i tråden: denna gång är villospåret att KJ slängt VB i älven.
Senast redigerad av MossTrums 2013-06-12 kl. 00:09.
Citera
2013-06-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Kohai kom in i tråden för att försvara MB och dennes familj.

Om någon i MB familjen var där tror du inte kohai hade skrivit det? Kohai är ju i tråden för att försvara MB. Men det har ju funnits spekulationer om AB skulle vara bi/homo. Kanske AB varit en av kohai bröders respektive??

NU HAR VI LISTAT UT DET!
denna källa hade missförstått kohai's inlägg om att dom varit på CGs att det var MB och co. som hade varit där
Citera
2013-06-12, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av africancoffee
Det är mer än vad jag vet.

Men om det var så grymt, som det ibland påståtts i tråden, då kanske det behövdes.
Det minsta man kan göra är att ombesörja för dom som hjälper till.

privat källa. men denna är inte en som slutar i att det hörts i tråden. detta är en jag känner som känner en som var med vid tillfället
Citera
2013-06-12, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av africancoffee
Det är mer än vad jag vet.

Men om det var så grymt, som det ibland påståtts i tråden, då kanske det behövdes.
Det minsta man kan göra är att ombesörja för dom som hjälper till.

Vem fick krismöte kvällen efter? MPS dagen efter fyndet?
Då är nog det här ännu mer makabert än vad alla kan föreställa sig.
Antar ju att de fortsatt få professionell hjälp efteråt också ifall det var så brutalt, eller det vet vi ju inte om det var.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Bodengrabb gick ut på Flashback och sa att den person han snackat med under MPS-söket var T*mmy P*ersson, T*mpy boende i Bodsvedjan.

När media kom ut med att det var KJ som VB pluggat hos i Bodsvedjan, erkänner Bodengrabb sin sammanblandning av personerna TP och KJ som var grannar i Bodsvedjan.

Bodengrabb skapar i det citerade inlägget en teori: TP var den person som VB varit och studerat hos eftersom polisen gått ut och sagt att de inte misstänker den personen VB varit hos. KJ som han snackat med under MPS-söket skulle ha sett VB besöka TP och blivit svartsjuk och tagit henne av daga när hon lämnat TP kl 21. I vanlig ordning lyckas Bodengrabb (medvetet eller omedvetet skall vara osagt) lägga ut en av sina många dimridåer i tråden: denna gång är villospåret att KJ slängt VB i älven.

Och som i alla sagor så utgår man ifrån verkligheten, svartsjuka tror jag är det enda som stämmer, det fanns aktuellt att baka in i storyn.
Citera
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
nej jag vet inte, jag kände henne inte.
får bara för mig att det stod att hon ev. kunde ha glasögon på sig..
och tror det var fel väder för solbrillor. har för mig det var ganska grådassigt och ruskigt ute vid den tiden

Har man ett par Ray Ban vill man nog ha dem med sig/på sig i alla väder. Kolla in vilken rockartist som helst. Solbrillorna sitter på dygnet runt.
Citera
2013-06-12, 00:10
Medlem
Citat:
nu har vi konstaterat att det uppenbarligen itne då kan komma härifrån. men då vet inte heller denna källa vart denne har hört det. så då sprack det lite.
i vilket fall tror jag ändå inte han har med saken att göra.
men hur som haver, okey, jag hade fel, jag ber om ursäkt.

Lika aggressivt som jag dissekerat din uppgifter och källa. Lika aggressivt använde du nyss din källa för att slå fast AB och CG restaurang. Ska du använda en "källa" så aggressivt för en FAKTA uppgift så se till att källan har på fötter.
Just nu kan du nog framstå i lite svag trovärdig dager. Och det är synd om tex din "hund som helt plötsligt får spel" inlägg är sant. Även om just den uppgiften är svårt slå fast nånting bestämt kring så är ju det väldigt intressant om man kan känna 100% tillit till uppgiften.
Citera
2013-06-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Vem fick krismöte kvällen efter? MPS dagen efter fyndet?
Då är nog det här ännu mer makabert än vad alla kan föreställa sig.
Antar ju att de fortsatt få professionell hjälp efteråt också ifall det var så brutalt, eller det vet vi ju inte om det var.

dom som var med när fyndet gjordes hade suttit i krismöte hela natten och iaf. fortfarande vid 14-tiden den 21a
Citera
2013-06-12, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Lika aggressivt som jag dissekerat din uppgifter och källa. Lika aggressivt använde du nyss din källa för att slå fast AB och CG restaurang. Ska du använda en "källa" så aggressivt för en FAKTA uppgift så se till att källan har på fötter.
Just nu kan du nog framstå i lite svag trovärdig dager. Och det är synd om tex din "hund som helt plötsligt får spel" inlägg är sant. Även om just den uppgiften är svårt slå fast nånting bestämt kring så är ju det väldigt intressant om man kan känna 100% tillit till uppgiften.

det förstår jag också, känner mig juh onekligen dum nu.
lär inte hänvisa till den källan igen
Citera
2013-06-12, 00:13
Medlem
Citat:
privat källa. men denna är inte en som slutar i att det hörts i tråden. detta är en jag känner som känner en som var med vid tillfället

Säger det något om att det var slaffsigt, eller var de bara veka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in