2013-06-11, 23:34
Medlem
Mouchinos avatar
Kan någon förklara detta för mig? Bodengrabb har skrivit detta inlägg men jag får inte ihop det, jag är väl trög

Självklart håller jag fast vid vad jag sa igår
att det sen dyker upp en person som har godman och inte visste vem VB skulle plugga med han har ju Gör ju att T*mpy kan ju vara den person som polisen ej misstänker då han hade alibi att sen muppen med godman sett kanske sin livs kärlek komma ut från någon annan killes lägenhet kan ju ha fått han att förfölja hon därifrån och på lämplig plats har tumult utbrutit vilket har lett att tjejen hamnat i älven
Lämpligaste vägen att promenera för VB är ju promenadstråket som följer älven
Senast redigerad av Bodengrabb 2013-05-11 kl. 20:41.
Citera
2013-06-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag fäster ingen som helst tilltro till vad åklagarna pratat om.

Nej, det kan ju variera, men när de pratar om sådan precision skulle jag ju tvivla på att det ägt rum efter 8:e när hon började eftersökas.
Citera
2013-06-11, 23:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Eftersom polis vet mer än oss och har en misstänkt GM, och verkar inte ha annat att gå på, varför skall här hela tiden blandas in annat som med tanke på vad polisen, som borde vara bättre än oss, jobbar efter, borde inte vi kunna jobba mer utifrån deras teorier för att få klarhet, och om andra gripanden görs arbeta utifrån dem?

Och om du känner till polisens teori tror jag att alla här i tråden skulle vara mycket tacksamma om du presenterade den, rättstavad, styckeindelad och med din kvalitetsstämpel underst.
Citera
2013-06-11, 23:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
överallt där jag hört har det varit att hon dog natten 4-5
vart finns det att hon mest troligt dog senare?

Då har du hört det uppgiftslämnarna (polis och åklagare) vill att du ska höra. Vatchareeya dog som ett realistiskt inslag i Soft Air Gun-spelen. När hölls dessa ? I samband med att "Kibba" behövde en spade ?
Citera
2013-06-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Kan någon förklara detta för mig? Bodengrabb har skrivit detta inlägg men jag får inte ihop det, jag är väl trög

att det sen dyker upp en person som har godman och inte visste vem VB skulle plugga med han har ju Gör ju att T*mpy kan ju vara den person som polisen ej misstänker då han hade alibi att sen muppen med godman sett kanske sin livs kärlek komma ut från någon annan killes lägenhet kan ju ha fått han att förfölja hon därifrån och på lämplig plats har tumult utbrutit vilket har lett att tjejen hamnat i älven

Visserligen ganska branta backar ner till älven, men raka vägen hem.
Citera
2013-06-11, 23:39
Medlem
Citat:
Jag fäster ingen som helst tilltro till vad åklagarna pratat om.

Känns som du vet något mer än oss andra. Ska ju va en väldigt erfaren rättsläkare om inte annat.
Citera
2013-06-11, 23:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino

Hahahaha, förstår du inte det här, uppenbart ju. Skojade bara, jag tycker att det ser ut som ett dåligt försök att berätta en historia som man vill att alla ska tro på, syfte oklart, men troll förekommer.
Citera
2013-06-11, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Känns som du vet något mer än oss andra. Ska ju va en väldigt erfaren rättsläkare om inte annat.

rättsläkaren är samma som vid Car*line St*nwall-fallet, mycket duktig, noggrann och erfaren
Citera
2013-06-11, 23:41
Medlem
Citat:
Då har du hört det uppgiftslämnarna (polis och åklagare) vill att du ska höra. Vatchareeya dog som ett realistiskt inslag i Soft Air Gun-spelen. När hölls dessa ? I samband med att "Kibba" behövde en spade ?

Säger du så börjar jag tro att du är inblandad också om du nu är så säker på det, berätta gärna vars ni hållit henne fången i 7 till 14 dagar, ifall ni hade smygspel den 18:e, verkar ju vara varannan lördag som gäller annars.

Du tror inte att det är så att patologen är tillräckligt skicklig för att fastställa en ungefärlig dödstidpunkt utifrån all information denna har att arbeta med?

Litar mer på de uppgifterna, hade fyndet gjorts snabbare tror jag till och med klockslag hade getts.
Citera
2013-06-11, 23:42
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Ja verkligen... Och han tyckte KJ var mysko och KJ berättade att han inte blivit antagen till Hemvärnet pga falerat psyktest, det är mycket info att ge till en "främling". Fast sedan refererade han ju till KJ som "K*bba"... Synd att han inte kan berätta mer.

Ja, det är verkligen synd han slutade vara aktiv i tråden efter KJs häktning.
Vi vet att KJ var med på flera MPS sökningar och utifrån Bodengrabbs inlägg var h*n också med flera gånger, så jag hade velat få svar på hur KJ var de andra gångerna och om de två pratades vid igen, som de hade gjort första gång. Bodengrabb sa ju att h*n var nyfiken och därför frågade om massa saker och på så sätt fick veta personliga saker. Så jag undrar om han passade på att fråga vid de andra tillfällen? För han skrev inget mer om att KJ var med på de andra sökningarna, trots de båda var med samtidigt flera gånger efter första mötet.
Citera
Medlem
Citat:
AB var för övrigt fortfarande i Luleå den aktuella kvällen

Citat:
kvällen den fjärde var han i luleyo
ska höra med källan som sa det en gång till och se

Citat:
tider vet jag ingenting om, han var där den kvällen. det vet jag..
på något ställe som hette... uh
två bokstäver.. GC? CG?
GS?
CG tror jag..
JO! CGs.. gick juh förbi där när jag knatade omkring i Luleå för nån vecka sen

Citat:
okey. om jag säger såhär då. jag vet varken mer eller mindre än så här om hela grejjen med AB den aktuella kvällen (fjärde maj 2013)

Han HAR blivit inkallad på förhör, och släppt, då han hade vattentätt alibi för hela kvällen/natten/whatever.
han är avfärdad

Citat:
nope. vet jag ingenting om.
har inte hans liv klarlagt
stött på han/träffat han typ en-två gånger max.
kanske var han ute den 8de maj, kanske var han inte.
vad har det med saken att göra?

jag har då avfärdad honom. är stensäker på att han inte har någonting som helst med saken att göra

Först har du en vattentät källa på AB förehavanden lördag 4/5. Efter lite frågor och ifrågasättningar är den källan tråden? Men tråden vet ju inget bekräftat om att AB ska vara förhörd och avskriven. Bara dina inlägg i tråden som anger det.

Vad håller du på med egentligen???????????????????
Citera
Medlem
Citat:
rättsläkaren är samma som vid Car*line St*nwall-fallet, mycket duktig, noggrann och erfaren

Precis, därför vet ja inte varför åklagaren skulle berätta felaktiga uppgifter. Som MBoudine påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in