2013-05-31, 20:19
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Det kan man nog vara rätt säker på att han vet!
Jag är inte alls så säker på det, då skulle någon insatt i utredningen då sitta och bladdra till GW och sen skulle GW i sin tur sitta och bladdra i media om det han fått höra skvallervägen?
Citera
2013-05-31, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Mina händer skulle bli väldigt tacksamma om det i verkligheten var som du skriver - vilket det alltså inte alltid är.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7687093

Ur artikeln: ..."Varför 22-åringen hade bandage på bägge sina underarmar har en förklaring.
– Han har ett självskadebeteende, svarar Forssberg kort."
Citera
2013-05-31, 20:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Dom lägger ut vissa beten å lockar när det gäller om det är flera inblandade så dom begår misstag

Ja, nu kommer jag ihåg nåt program där en seriemördare härjade i ett kvarter och mördade prostituerade och polisen skickade ut en av sina egna att gå där på gatan... Usch va ruggigt...
Citera
2013-05-31, 20:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag är inte alls så säker på det, då skulle någon insatt i utredningen då sitta och bladdra till GW och sen skulle GW i sin tur sitta och bladdra i media om det han fått höra skvallervägen?
Du har rätt. Om han visste något mer än vi skulle han inte uttrycka sig så här.
Citat:
Åklagaren vill inte berätta var man hittat blodet som kopplas till Vatchareyya Bangsuan.
– Det har en väldigt stor betydelse. Det bästa är naturligtvis om man hittat det i bagageutrymmet i den misstänkte gärningsmannens bil. Lite blod i badrummet i den misstänkte gärningsmannens lägenhet är det inte hela världen. De hade ju haft en relation. Det kan ha kommit dit när som helst. Men hittar man blod i vattenlåset vid badkaret eller duschen är det lite starkare.
Han vet alltså inte var blodet hittades.
Citera
2013-05-31, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stellaellen
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7687093

Ur artikeln: ..."Varför 22-åringen hade bandage på bägge sina underarmar har en förklaring.
– Han har ett självskadebeteende, svarar Forssberg kort."

Precis som jag tänkte då.
Har det själv men inte gjort nåt på många år nu... undrar vad som triggade honom nu?
Citera
2013-05-31, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du har rätt. Om han visste något mer än vi skulle han inte uttrycka sig så här.

Han vet alltså inte var blodet hittades.

I bil och bostad hos KJ
Citera
2013-05-31, 20:24
Medlem
SmartSkalles avatar
Inse att KJ är en äcklig och galen MÖRDARE som kommer att sitta inne ca 10 år för sitt sjuka styckmord.
Han är skyldig som fan det äckliga missfostret.
Alla klantskallar som tror på att han blivit ditsatt - glöm det era amatörer !
Citera
2013-05-31, 20:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7687096

GW (Leif GW Persson ): "Det räcker inte"
LULEÅ.
Bevisläget har styrkts – men det räcker inte för en fällande morddom.
Det säger kriminologen Leif GW Persson efter den senaste utvecklingen i Fallet Vatchareyya.
Kniv, lägenhet? Men den här killen springer troligen med hela kitet till vardags, kan ju haft kniv på sig
Citera
2013-05-31, 20:36
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macaroni81
Jag får en känsla av att skaparen har psykiska problem.. får en obehagskänsla av hans Facebook... att han varit utsatt för något som liten och nu har nån typ av psykiska problem... jackan de hittade liknar en jacka han har på sig på en bild men jag akn ha fel...
Inte min mening att hänga ut nån men nåt säger mig att han är BESATT av V*thar**ya?

sen hittade jag denna ang MB, AN.. om det nu är samma..
http://a**icaj73.wordpress.com/2011/11/04/varning-for-m*kael-b*rggren-eller-m*kael-berg/

* = n
* = i

Fel MB. Hon skriver ju att han och hon båda var 15-16 år då dom träffades.
Och den där tjejen fyller 40 nu. MB fyller 50.
Citera
2013-05-31, 20:37
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kniv, lägenhet? Men den här killen springer troligen med hela kitet till vardags, kan ju haft kniv på sig

Att det inte räcker med de bevis de har nu kan ju bero på att gm känner bo och där av finns det redan massa detaljer som finns på olika platser av naturliga orsaker så som hår,kläder osv.
Nu gäller det att hitta motiv och det blir ju svårt om gm tiger och säger sig vara oskyldig.
Och där av blir det ett indicier fall!!
Citera
2013-05-31, 20:38
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Jag nämnde inget om misstänkt. Bara undrade vad vi vet om honom. Folk har tydligen svårt att läsa svenska.
Tja, han ska ju helst vara OnT för tråden. Den ligger i ABoK, och den heter inte Tråden där vi skvallrar om samtliga bodenbor.

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Stickskadorna ska ha åstadkommits med ett "egg-vasst" föremål, enligt åklagare i TV-intervju i AB.
Dvs en kniv eller ett liknande föremål.

Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Ja handleden är mycket vanligt att få dropp via pulsådern där.
Nej. Om det krånglar i armvecket kan man sätta kanyl på handryggen, men handleden används aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av SlaveOfSensation
Sämmer, plus att om man stuckit i armvecken många ggr så kan man tom. Sticka på handens ovansida. Så det är absolut inte säkert att det är självmordsskador.
Fast handens ovansida, dvs handryggen, sitter längre ut än handleden, och man sätter inte plåster på handleden om man har stuckit någon i handryggen.
Senast redigerad av Hamilkar 2013-05-31 kl. 20:42.
Citera
2013-05-31, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Första häktningen tog 1,5 timmar.

De har definitivt rätt person, att KJ även behöver psykvård tyder på att han lider alla helvetes kval just nu.

Varför skall han ha vård? Han skall låsas in och aldrig mer släppas ut om han döms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in