2013-06-11, 23:21
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirforceSpecOp
Det går inte med helt avstängd telefon. Punkt.

http://falkvinge.net/2010/02/08/avstangd-telefon-fjarrpejlades-anda/

Här står det att polisen just gjort så, sedan vet jag om ett fall i Luleå när det har hänt något liknande- men kan inte gå in på närmare detaljer angående just det av flera olika skäl. Har dock själv ingen kunskap om detta, men det är väl möjligt att Appl* och andra oetiska företag bygger in mekanismer i telefoner för styrning samt övervakning.

Förövrigt så påstår jag varken att det går eller inte går, men uppenbarligen så finner man fall när det hänt, så jag vet inte. Vad kan detta bero på? PM:a om någon vet.
Citera
2013-06-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
Ja! PÅ CGs
MB och allihop var väl där, och sist jag hörde var AB hans son!
Kohai kom in i tråden för att försvara MB och dennes familj.

Citat:
Ursprungligen postat av kohai
Jag har suttit och försökt läsa ikapp vad ni märkliga spekulanter skriver.

Jag tränar på Boden Bushido och har haft Vatchareeya i nybörjargruppen. Hon har hela tiden varit väldigt tillbakadragen och svår att få kontakt med. Kan i dagens läge knappt säga vad hon pluggar eller visste inte ens vart hon bodde förrän amatördetektiverna i tråden snokade reda på det.

Jag har pratat med henne under träningarna men så fort träningarna slutat har hon satt sig med skolböckerna.

Det är jävligt beklämmande att se hur en del spekulerar med människors liv och leverne när man kan gömma sig bakom ett anonymt användarnamn.

Vi har inte träningar på Lördagar efter 17.00 tiden till 21.00 är avsatt till när vi håller träningsläger.

Pontu* Johansso* är instruktör för en grupp funktionshindrade hos oss samt på Luleå Wadokai. Pontu* är CP skadad och inte dum i huvudet.

Mikae* Ber* är min tränare och helt ärligt kan jag säga att snällare man finns nog inte. Han driver en Sushirestaurang, jobbar som lärare och instruerar karate hos oss på BBC. Hur mycket tid tror ni att han har över? MB kommer från början från Lakaträsk men det var länge sen han hade tid att vara där. Har man bekymmer av något slag kan man alltid prata med honom över en kopp kaffe. Ordet sympatisk är synonymt med Micke.

Annik* har jag träffat ett flertal gånger, oftast då jag varit hem till dom och pratat om klubben, träningen och framtiden för föreningen. Hon tränar INTE karate och har mig så veterligen aldrig gjort.

Varken Micke eller hans fru är några inflytelserika personer på orten som får folk att böja sig för deras vilja.

Varken Micke eller hans fru är typen som skulle mörda någon, slänga in dom i bakluckan på bilen och gräva ner dom i skogen!

Så ta för fan och lugna ner personangreppen, uthängningarna och spekulationerna lite. En elev till oss är försvunnen och det är vidrigt att sitta och läsa hur ni försöker vinkla det!

Det finns två karateklubbar i Boden, vi håller till på Prinsgatan och det finns en på Kaptensgatan (där en våldtäkt skett tidigare) Det är på helt motsatta sidor av stan.

/

Stefan Skott
Boden Bushido Center

Citat:
Ursprungligen postat av kohai
Ett tillägg: Någon tog upp att tränaren skrivit i facebookgruppen att han jobbar natt. Det var jag som skrev det inlägget, det är jag som jobbar natt ibland och det är jag som skapat facebookgruppen samt administrerar den.

Lördagen den 4/5 var jag på Restaurang CG's i Luleå och åt middag med min fru, mina bröder och deras respektive så börja inte spekulera om mig tack.

Stefan Skott

Om någon i MB familjen var där tror du inte kohai hade skrivit det? Kohai är ju i tråden för att försvara MB. Men det har ju funnits spekulationer om AB skulle vara bi/homo. Kanske AB varit en av kohai bröders respektive??
Citera
2013-06-11, 23:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~Kikki~
Det var cruising i Piteå den kvällen, Race i norr hade sin vårträff.

Tack, ja då är det ju inte otänkbart att det var just detta KJ hade förutsatt sig att syssla med den här kvällen, kanske efter att han lovade VB att vara pluggkompis, och detta gjorde VB irriterad? Kanske har man färdats i en raggarbil, förbi Sävast. KJ tvingade kanske med sig VB, bråk i bilen och i höjd med Sävast slår det slint. VB dumpas på tillfällig plats, gänget åker vidare mot Piteå för att inte väcka uppmärksamhet. Men bråket med efterföljande mord kan också ha skett i KJ lägenhet, var de några stycken så kunde de säkert bära ut VB snabbt och diskret till en väntande bil.

RLÅ har musiksmak som passar in på en riktig raggare. Det får ni ta som faktaruta.

Jag skulle vilja veta om RLÅ har tillgång till fordon och i så fall vilka.
Citera
2013-06-11, 23:23
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Postade detta tidligare i dag men admin plockade bort det då jag glömde att man inte får posta hela artiklar, jag har nu bättrat det.

Vil sätta pris på att höra andras mening om dessa rödbruna fläckarna's betydning...

VARFÖR HITTADE POLISEN INTE DEN RÖDBRUNA BLOD? FLÄCKEN
VID FÖRSTA UNDERSÖKNINGEN /FOTOGRAFERINGEN ???

VAR DET KANSKE DÄRFÖR ATT DEN INTE VAR DÄR???

Jag tykker att det är interessant OCH mycket bekymrande att polises tekniker INTE hittade den där rödbruna/blod?-fläcken, rakt utanför KJ's dörr, FÖRSTA gången dom var där den 23 Maj!
Särskilt med tanke på att dom den dagen inte bara undersökte, men faktiskt ochså fotograferade loftgången.

Ännu mera bekymrande är det dock att polisens tekniker, 5 dagar SENARE, på präcis samma ställe! och efter at polisen samma dag ha gått ut med at "Det fattas robust, konkret bevisning", hittar den blod-liknande fläcken.

Jag menar...HUR KOM DEN DÄR RÖDBRUNA BLOD?-FLÄCKEN IGENTLIGEN DIT???

Polisen tar naturligtvis ett prov och vupti, 3 dagar senare, den 31 Maj, häktas KJ på den høgre mistanke graden "sannolika skäl" i och med at polise tydligen har skaffat "robust, konkret bevisning"

Nästa dag, den 1 Juni, meddelar polisen att ett blodspår hittats, på ett sätt som kan kopplas til KJ
(media påstår at det hittats i KJ's bil)

MEN jag frågar mig själv...är blodspåret man säger kan kopplas til KJ, i själva värket den rödbruna/blod?-fläcken rakt utanför KJ's dörr, som man först hittade ANDRA gången man letade OCH fotograferade???

...OCH SOM SAGT HUR KOM DEN DIT???

Var det någon som planterade den där???

Här en tidslinie som sätter detta i perspektiv:

20 maj: Kroppsdelar hittas på FP1

21 Maj: Kl 12 Press konferans Polisen meddelar at kroppsdelar hittats på FP1
Kl ca 13-15 Foto på vit VW Caddy skåpbil som Polisen nu interesserar sig för

22 Maj: Flera kroppsdelar hittas FP2

23 Maj: Kl 13 söker man KJ för at gripa honnom, men hittar honnom vist inte förän ca 16 då han grips.

Eftermiddag polisens tekniker fotograferar bland annat loftgången utan at hitta röd/brun fläck.
Bilar beslagtas.

26 Maj :KJ begärs häktad

27 Maj: KJ häktas, skäligen misstänkt, den lägre misstankegraden.
Åklagaren har en vecka på sig att hitta starkare bevis.

28 Maj: Det fattas robust, konkret bevisning
Kl 12:30 Polisens tekniker återkommer nu till KJ's bostad och tar blant annat prov på några
mörka brunröda fläckar som finns cirka fem meter från den misstänktes dörr.

31 Maj: KJ häktas på sannolika skäl

1 Juni: Polise meddelar att ett blodspår hittats på ett sätt som kan kopplas til KJ
(media påstår at det hittats i KJ's bil, men detta är obekräftat av polisen)

Här är två artiklar som förklarar omständigheterna kring den rödbruna fläcken.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=7673520

Publicerad 23 maj 2013 22:24

Quote:
På torsdag eftermiddag, några timmar efter gripandet av 22-åringen, anlände två tekniker till den misstänkte 22-åringens adress
...de var kvar vid 5-tiden i alla fall, fotade loftgången och allt möjligt, säger en granne.

4 dagar senare:

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6852444

(I denna lænk finns bild på bådeden brunröda fläcken och själva loftgången )

Publicerad 2013-05-28 14:12

Quote:
Polisens tekniker har på nytt undersökt 22-åringens bostad och ett stort intresse riktades mot utrymmet utanför lägenheten. Vid 12.30 på tisdagen kom två av polisens tekniker till 22-åringens bostad för att undersöka om det finns kvar någon teknisk bevisning som kan kopplas ihop med 20-åriga Vatchareeya Bangsuans död.
Quote:
...de var också intresserade av utrymmet utanför bostaden. Framför allt några mörka fläckar som finns cirka fem meter från den misstänktes dörr. – De tog topsprover på fläckarna, berättar grannen.

Jag håller det inte heller som osannolikt att fläckarna kommit dit efter polisens första undersökning. Dock vill jag absolut inte tro att polisen planterat bevis, i så fall någon annan. Nu vet vi ju inte vad provsvaret visade heller. Det lär nog vara i bilens bagageutrymme man hittade blodet. Alternativt har polisen medvetet "läckt" denna felinformation om att blodet hittades just i bagaget. Även om jag fortfarande tror på min teori att AN ligger bakom detta via torped, alltså någon som har planterat blodet i KJ´s bil, alt loftgång.
Citera
2013-06-11, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara

Om någon i MB familjen var där tror du inte kohai hade skrivit det? Kohai är ju i tråden för att försvara MB. Men det har ju funnits spekulationer om AB skulle vara bi/homo. Kanske AB varit en av kohai bröders respektive??

ja, jag vet inte. jag för bara vidare det jag hört. I min värld är det omöjligt att tro att AB har gjort det och ännu mer någon i den familjen efter att ha läst det där.
och det är min åsikt.
(och med det säger jag inte heller att det då per automatik är KJ. Jag vet inte vem det är och tror inte på något förän jag har bevis i ansiktet/en som är åtalad och fälld. spekulationer i all ära, men håller ändå med där. någon måtta får det vara. )
jag tänker då inte peka ut någon, men familjen B*rg tycker jag det är dags att släppa
Citera
2013-06-11, 23:27
Medlem
africancoffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Och för MPS avslutades ju söket när det var konstaterat att det var VB som var funnen, hur mår dessa personer som var där och gjorde fyndet, det förekommer ju uppgifter om att det varit slafsigt och illa styckat.

Ja det kan inte ha varit roligt. Hoppas de har fått det stöd som de har behövt.
Det är ingen lätt sak att hantera alla känslor som kan komma när man konfronteras med avlidna människor. Det måste man försöka förbereda sig på, den känslomässiga biten. Det går inte alltid så bra, i synnerhet när det gäller såhär grova brott.

Jag vet att det har varit lite illa organiserat med proffesionell hjälp för dom som hittar avlidna människor.

Men MPS & polisen blir säkert mer varm i kläderna eftersom. Det måste finnas ett tänk; Vad händer när vi hittar en kropp? Vem ska avlasta? Hur ska det gå till? Hur länge ska den hjälpen finnas till hands? Absolut ska man ta hand om dom som gör ett fynd. Allt annat är oansvarigt.
Citera
2013-06-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara

Eftersom polis vet mer än oss och har en misstänkt GM, och verkar inte ha annat att gå på, varför skall här hela tiden blandas in annat som med tanke på vad polisen, som borde vara bättre än oss, jobbar efter, borde inte vi kunna jobba mer utifrån deras teorier för att få klarhet, och om andra gripanden görs arbeta utifrån dem?
Citera
2013-06-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av africancoffee
Ja det kan inte ha varit roligt. Hoppas de har fått det stöd som de har behövt.
Det är ingen lätt sak att hantera alla känslor som kan komma när man konfronteras med avlidna människor. Det måste man försöka förbereda sig på, den känslomässiga biten. Det går inte alltid så bra, i synnerhet när det gäller såhär grova brott.

Jag vet att det har varit lite illa organiserat med proffesionell hjälp för dom som hittar avlidna människor.

Men MPS & polisen blir säkert mer varm i kläderna eftersom. Det måste finnas ett tänk; Vad händer när vi hittar en kropp? Vem ska avlasta? Hur ska det gå till? Hur länge ska den hjälpen finnas till hands? Absolut ska man ta hand om dom som gör ett fynd. Allt annat är oansvarigt.

kvällen efter satt de väl fortfarande i krismöte osv vad jag förstod
Citera
2013-06-11, 23:30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Var det åklagare som pratade om mellan fjärde och femte maj att mordet ägt rum, så knappast långt senare.

Jag fäster ingen som helst tilltro till vad åklagarna pratat om.
Citera
2013-06-11, 23:30
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av africancoffee
Är det bekräftat att VB:s kläder & mobil saknas?

Eventuellt skulle hon ha haft sina solglasögon med sig. De var i så fall av märket Ray Ban, pilotmodellen. Hon håller dem i handen på bilden som fanns på hennes fejja och där hon står lutad mot ett broräcke. Om nån velat ha en "trofé" från henne inbillar jag mig att ett par Ray Ban skulle "sitta fint". Och denna nån skulle kanske t o m våga bära dem långt efteråt...

Bara en hemsk tanke, givetvis
Citera
2013-06-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Snälla se inläggen. Verkar det vara en person som går med MPS för att göra en insats? För att han hyser empati för sina medmänniskor? Knappast. Av andra anledningar gick han skulle jag tro.

Är bodengrabb den jag tror att det är, är det inget fel på honom, annat än att han kanske skulle vara homofob, det finns det väldigt många i vår norra landsända så det är inget ovanligt, handlar bara om att de aldrig träffat någon som har den läggning som de inte accepterar.
Citera
2013-06-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Eventuellt skulle hon ha haft sina solglasögon med sig. De var i så fall av märket Ray Ban, pilotmodellen. Hon håller dem i handen på bilden som fanns på hennes fejja och där hon står lutad mot ett broräcke. Om nån velat ha en "trofé" från henne inbillar jag mig att ett par Ray Ban skulle "sitta fint". Och denna nån skulle kanske t o m våga bära dem långt efteråt...

Bara en hemsk tanke, givetvis

var det inte vanliga glasögon hon möjligtvis hade på sig enligt MPS flyer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in