Postade detta tidligare i dag men admin plockade bort det då jag glömde att man inte får posta hela artiklar, jag har nu bättrat det.
Vil sätta pris på att höra andras mening om dessa rödbruna fläckarna's betydning...
VARFÖR HITTADE POLISEN INTE DEN RÖDBRUNA BLOD? FLÄCKEN
VID FÖRSTA UNDERSÖKNINGEN /FOTOGRAFERINGEN ???
VAR DET KANSKE DÄRFÖR ATT DEN INTE VAR DÄR???
Jag tykker att det är interessant OCH mycket bekymrande att polises tekniker INTE hittade den där rödbruna/blod?-fläcken, rakt utanför KJ's dörr, FÖRSTA gången dom var där den 23 Maj!
Särskilt med tanke på att dom den dagen inte bara undersökte, men faktiskt ochså fotograferade loftgången.
Ännu mera bekymrande är det dock att polisens tekniker, 5 dagar SENARE, på präcis samma ställe! och efter at polisen samma dag ha gått ut med at "Det fattas robust, konkret bevisning", hittar den blod-liknande fläcken.
Jag menar...HUR KOM DEN DÄR RÖDBRUNA BLOD?-FLÄCKEN IGENTLIGEN DIT???
Polisen tar naturligtvis ett prov och vupti, 3 dagar senare, den 31 Maj, häktas KJ på den høgre mistanke graden "sannolika skäl" i och med at polise tydligen har skaffat "robust, konkret bevisning"
Nästa dag, den 1 Juni, meddelar polisen att
ett blodspår hittats, på ett sätt som kan kopplas til KJ
(media påstår at det hittats i KJ's bil)
MEN jag frågar mig själv...är blodspåret man säger kan kopplas til KJ, i själva värket den rödbruna/blod?-fläcken rakt utanför KJ's dörr, som man först hittade ANDRA gången man letade OCH fotograferade???
...OCH SOM SAGT HUR KOM DEN DIT???
Var det någon som planterade den där???
Här en tidslinie som sätter detta i perspektiv:
20 maj: Kroppsdelar hittas på FP1
21 Maj: Kl 12 Press konferans Polisen meddelar at kroppsdelar hittats på FP1
Kl ca 13-15 Foto på vit VW Caddy skåpbil som Polisen nu interesserar sig för
22 Maj: Flera kroppsdelar hittas FP2
23 Maj: Kl 13 söker man KJ för at gripa honnom, men hittar honnom vist inte förän ca 16 då han grips.
Eftermiddag polisens tekniker fotograferar bland annat loftgången utan at hitta röd/brun fläck.
Bilar beslagtas.
26 Maj :KJ begärs häktad
27 Maj: KJ häktas, skäligen misstänkt, den lägre misstankegraden.
Åklagaren har en vecka på sig att hitta starkare bevis.
28 Maj: Det fattas robust, konkret bevisning
Kl 12:30 Polisens tekniker återkommer nu till KJ's bostad och tar blant annat prov på några
mörka brunröda fläckar som finns cirka fem meter från den misstänktes dörr.
31 Maj: KJ häktas på sannolika skäl
1 Juni: Polise meddelar att ett blodspår hittats på ett sätt som kan kopplas til KJ
(media påstår at det hittats i KJ's bil, men detta är obekräftat av polisen)
Här är två artiklar som förklarar omständigheterna kring den rödbruna fläcken.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=7673520
Publicerad 23 maj 2013 22:24
Quote:
På torsdag eftermiddag, några timmar efter gripandet av 22-åringen, anlände två tekniker till den misstänkte 22-åringens adress
...de var kvar vid 5-tiden i alla fall, fotade loftgången och allt möjligt, säger en granne.
4 dagar senare:
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6852444
(I denna lænk finns bild på bådeden brunröda fläcken och själva loftgången )
Publicerad 2013-05-28 14:12
Quote:
Polisens tekniker har på nytt undersökt 22-åringens bostad och ett stort intresse riktades mot utrymmet utanför lägenheten. Vid 12.30 på tisdagen kom två av polisens tekniker till 22-åringens bostad för att undersöka om det finns kvar någon teknisk bevisning som kan kopplas ihop med 20-åriga Vatchareeya Bangsuans död.
Quote:
...de var också intresserade av utrymmet utanför bostaden. Framför allt några mörka fläckar som finns cirka fem meter från den misstänktes dörr. – De tog topsprover på fläckarna, berättar grannen.