Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-06-11, 13:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Kom att tänka på en sak...jo, varför hade de/TA inte kunnat välja en butik bland flera andra i Stockholmsområdet eller någon annanstans? Vad är det som är så märkligt med att de eller TA valde just Schröders butik?

Catrines kvarlevor hittades i Solna, rättsläkarstationen ligger också i Solna och fotohandlarparets butik låg i Solna centrum.

Ödet kanske eller en noga uträknad plan ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-06-11 kl. 14:14.
Citera
2013-06-11, 13:57
Medlem
Citat:
Jo, de är väl helt enkelt "galna" av den enkla anledningen att de tror på läkarnas skuld.

Jag tycker däremot det är helsnurrigt att inte tro på deras skuld.

Det är så mycket som pekar åt deras håll. Synd bara att ni inte ser det...

Vad är det som pekar åt deras håll? Det finns väl inget.
Citera
2013-06-11, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det stora problemet för er läkarvänner är att det finns ingen annan tänkbar gärningsman/män som ens är i närheten av samma misstankegrad som läkarna.
Det är helt tomt på den fronten.

Det bästa de presterat på den här fronten är halvhjärtade försök (av allt att döma) att peka ut någon. Det är lite Vincent här, lite Gonerka där, lite CB eller någon mystisk tredje man eller väldigt stor man och så har vi ett möte den 15/6...ja, det är inte bättre än ett På gränsen till det okända-avsnitt. Äsch, man kan slå till med En ding, ding, ding, ding värld!, när man ändå håller på.
Citera
2013-06-11, 14:11
Bannlyst
Citat:
Catrines kvarlevor hittades i Solna, rättsläkarstationen ligger också i Solna och fotohandlarparets butik låg i Solna centrum.

Ödet kanske eller en noga uträknad plan ?

CdC hade väl förresten inga direkta kopplingar till Solna, va'? Man kan undra varför hennes likdelar påträffades just där och inte inne i Stockholms stad, där hon ju brukade vistas allt som oftast.

EDIT: Jo, hon hade ju vänner där.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-11 kl. 14:15.
Citera
2013-06-11, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
De svar du har fått godtar du ju inte.

Vad dillar du om? Menar du svar som ni i tråden, PL eller någon annan läkarvän gett?
Citera
2013-06-11, 14:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Jag skulle vilja återkomma till frottehandduken som hittades ihopvikt vid den första fyndplatsen, ett enda hårstrå från Catrine hittades på den, finns det ingen möjlighet att detta enda hårstrå kan ha fallit av från säckarna och handduken har i själva verket noll med fallet att göra ?
Citera
2013-06-11, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Vad är det som pekar åt deras håll? Det finns väl inget.

Och varför åtalades de, då? Varför blev de av med sina legitimationer?
Citera
2013-06-11, 15:05
Bannlyst
Citat:
Jag skulle vilja återkomma till frottehandduken som hittades ihopvikt vid den första fyndplatsen, ett enda hårstrå från Catrine hittades på den, finns det ingen möjlighet att detta enda hårstrå kan ha fallit av från säckarna och handduken har i själva verket noll med fallet att göra ?

Kan vara så, men jag tror själv att den placerades där avsiktligt. Likadant tror jag det är med det tomma kuvertet, från en herrtidning, med texten Otroligt upphetsande svenska sexbilder (ungefär så, om jag inte minns korrekt), som låg på marken i närheten av de andra säckarna.
Citera
2013-06-11, 15:13
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Vad dillar du om? Menar du svar som ni i tråden, PL eller någon annan läkarvän gett?

Svaren du själv har läst i uppsatsen samt svar i tråden.
Citera
2013-06-11, 15:22
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Intressant, kan det ha varit så att han valde en fotobutik i Solna centrum istället för en på Kungsholmen där han bodde pga risken för att bli igenkänd av någon granne eller bekant ?

En teori bara

Då spricker Hagenbach teori som säger att de medvetet tog risker.

Han kanske får ändra sig och lägga till att de bara tog risker varannan dag eller nåt?

Sällan har så mycket skitsnack hörts som från de som febrilt försöker pussla ihop två ostraffade läkare som varandes CDC:s banemän.
Citera
2013-06-11, 16:03
Bannlyst
Citat:
Svaren du själv har läst i uppsatsen samt svar i tråden.

Så du menar att jag inte skulle tro på det som står i HOs och Borgnäs' böcker och det som står i uppsatsen (av Nyberg&Styrlin)? Blir som vanligt virrigt, när du är i farten...
Citera
2013-06-11, 16:04
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Då spricker Hagenbach teori som säger att de medvetet tog risker.

Han kanske får ändra sig och lägga till att de bara tog risker varannan dag eller nåt?

Sällan har så mycket skitsnack hörts som från de som febrilt försöker pussla ihop två ostraffade läkare som varandes CDC:s banemän.
De senaste dagarna har det tagits till nya nivåer, parodiska sådana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in