Citat:
Ursprungligen postat av DearLeader
Ja jag har faktiskt tänkt göra det under en längre tid nu, men har inte blivit av. Tack för påminnelsen.
Själv tycker jag det även är intressant att lyssna på "motståndarsidans" argument. Och att sedan försöka bemöta dessa argument på sakligt och genomtänkt sätt.
Du har fortfarand inte berättat något om vem du är Lawnmoverman, har du inget att dela med dig av? Hur gammal är du tex? Varför har just det här fallet blivit så oerhört viktigt för just dig? Hur gammal vad du när mordet skedde? Vad tänkte du då? Eller, om du är yngre än så: När började du intressera dig för fallet da Costa, och varför?
Ovanstående frågor är helt seriösa, och försöker på inget sätt driva med dig här. Jag är helt enkelt nyfiken på att höra vad du kan ha att berätta. Svarar du på dessa frågor so lovar jag dig att svara på några motsvarande privata frågor som du själv väljer..
Jag tror det är svårt att få seriösa svar från den lilla skara som finns kvar som tror
att läkarna var skyldiga. De offentliga personer som skrek högst ligger nu platta
som flundror. Hanna Olsson "Catrine och rättvisan" uttalar sig inte ens om saken.
Lars Borgnäs betraktas nu allmänt som fnoskig efter hans seriemördarteorier.
Säger en hel del faktiskt. Vad gäller skribenten du syftar på i ditt inlägg så är det
nog också kört..
"Snälla du" "Snälle lille vän" och "Flicka lilla" är uttryck som används som en form
av härskarteknik. Kan man inte vinna en diskussion i sak använder man lite hånfulla
tilltal för att förlöjliga motparten. Du får ha klart för dig att i denna människas
tankevärd är allt som talar mot läkarna sant och allt som talar för dem lögn.
De flesta som är intresserad av gamla kriminalfall (typ jag själv) har som fokus
att få reda på vad som verkligen hänt. OAVSETT vem som är skyldig! Politiken
och kontroverserna är egentligen inte intressanta. Önskedrömmen i Da Costa fallet
är ju att det på något sätt klaras upp, att vi får reda på sanningen.
Jag är dock säker på att det finns gott om folk som vill slippa det av den enda
egoistiska anledningen att de kommer att stå med brallorna ner.