2013-06-11, 10:30
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
en kille som kommenterade hennes sista inlägg, han i sin tur delade en kompis status där det stod att kompisen fått sin bil stulen, silverfärgad och kanske var det bmw, några dagar sedan nu och strax därefter om inte samma dag eller kväll hittades den uppbrunnen!!! Mystisk. Tror inte att det är så vanligt förekommande, och jag tyckte kompis gav olustiga vibbar med sin dödskalle-rånarluva.

Vem var det? Länk?
Citera
2013-06-11, 10:32
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Han heter:

Pier*e Med*ors La**son *=r *=f **=rs

han bor i Luleå, men har familj i Boden, bla hans mamma.

Han postade att hanns bil, en silverfärgad Mercedes c 240, blev stulen natten mot den 19 Maj och hittades 20 Maj utbränd.

Han har tydligen stängt sin facebook eller gjort den oåtkommlig.

Vad hände runt dessa datum i det här fallet?
Citera
2013-06-11, 10:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vad hände runt dessa datum i det här fallet?

Det påstås att benen kan ha placerats i ödehuset några dagar innan de hittades.
Citera
2013-06-11, 10:35
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vem var det? Länk?
Jag länkade några inlägg tillbaka i tråden .
Citera
2013-06-11, 10:40
Medlem
Uppgiftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Är det någon här som kommer ihåg vad personen hette som fick sin bil "stulen" och som "hittade" den nedbränd? det var en kompis kompis till VB som delade hans status om bilen, sedan togs den bort, troligen för någon läst att jag skrivit om den här. Jag tycker det är nåt skumt med den bilen och personen. Han skrev också "vissa saker gör man bara en gång" och detta i ett allmänt prata om bilen.
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Han heter:

Pier*e Med*ors La**son *=r *=f **=rs

han bor i Luleå, men har familj i Boden, bla hans mamma.

Han postade att hanns bil, en silverfärgad Mercedes c 240, blev stulen natten mot den 19 Maj och hittades 20 Maj utbränd.

Han har tydligen stängt sin facebook eller gjort den oåtkommlig.

Pier*e Lar*son Med*ors (r, s f), född 1989, är folkbokförd i Luleå.
De separerade föräldrarna är också folkbokförda i Luleå.

Tre personbilar finns registrerade på PLM, ingen är avställd:

Nissan Micra, vit, årsmodell 1990
Reg-nummer bokstäver: Olle Erik Xerxes
Reg-datum: 2012-11-13

Mercedes Benz 240, silverfärgad årsmodell 1998
Reg-nummer bokstäver: Urban Fredrik Urban
Reg-datum: 2012-11-29

BMW 523 Touring, svart, årsmodell 2006
Reg-nummer bokstäver: Sigurd Urban Erik
Reg-datum: 2013-05-30
Senast redigerad av Uppgiften 2013-06-11 kl. 10:49.
Citera
2013-06-11, 10:41
Medlem
Cinnabars avatar
Om KJ skulle ange medbrottslingar anger han sig själv samtidigt, så det går inte att utesluta att fler är inblandade.

Om jag gissar tror jag att det i så fall rör sig om personer med ungefär samma handikappade beteende, lite lätt störda grabbar, dropouts i särskola, fascinerade av sex, tjejer, våld. Man kan fråga sig om VB blev utnyttjad, och om det är därför grabbarna försöker dölja det brottet med ett ännu värre brott? En våldtäkt, blev ett mord, som blev ett styckmord?

Vilka vänner har KJ som liknar honom själv? Airsoft är ingen gemensam nämnare vad gäller personligheten, jag söker någon som är som KJ, lätt dysfunktionell, någon som kanske har det svårt med tjejer, som blivit nobbad, lite arg, kanske empatilös i samma grad som KJ. Vilka finns det?

Vi såg en filmklipp med några "höhö-grabbar", vilka var det?
Citera
2013-06-11, 10:43
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgiften
Pier*e Lar*son Med*ors (r, s f), född 1989, är folkbokförd i Luleå.
De separerade föräldrarna är också folkbokförda i Luleå.

PML tre registrerade personbilar, ingen är avställd:

Nissan Micra, vit, årsmodell 1990
Reg-nummer bokstäver: Olle Erik Xerxes
Reg-datum: 2012-11-13

Mercedes Benz 240, silverfärgad årsmodell 1998
Reg-nummer bokstäver: Urban Fredrik Urban
Reg-datum: 2012-11-29

BMW 523 Touring, svart, årsmodell 2006
Reg-nummer bokstäver: Sigurd Urban Erik
Reg-datum: 2013-05-30

Det var värst, mercan finns kvar i registret? Hur snabbt avförs en påstått utbränd bil från rullorna? Eller står den kvar på gatan...? Är det försäkringsbrott, eller annat fuffens relaterat till KJ här?

Den här personen har alltså kommenterat på VBs feja, stämmer det? Var han den sista som kommenterade? Kan vi få se någon bild på kommentarerna?
Citera
2013-06-11, 10:45
Medlem
En liten fundering bara,, kj kompis bil vart stulen den 19:e, hittades utbränd den 20 :e och var det inte då hunden markerade runt det gula ödehuset? lite märkligt sammanträffande kanske ,,,,,??????
Citera
2013-06-11, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handlaren40
En liten fundering bara,, kj kompis bil vart stulen den 19:e, hittades utbränd den 20 :e och var det inte då hunden markerade runt det gula ödehuset? lite märkligt sammanträffande kanske ,,,,,??????

Jo jag håller med. Som om någon lånat bilen exempelvis. Kanske för att frakta något, någonstans.

Sen dölja spåren som kan uppstå i bilen, med att bränna den?

Spännande sammanträffande dock..
Citera
2013-06-11, 10:56
Medlem
Kan nog sätta min högra hand på att han som fått bilen stulen inte har ett smack att göra med det här.
Citera
2013-06-11, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Qashqai är nog inte den vanligaste bilen i Boden, och för polisen är det inte svårt att söka efter bilmärke på orten och sen börja beta av dom en efter en.

Tydligen har vittnen kunnat uppge bilmärke.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6862032

Att nyfikna besöker dessa platser efter ett brott är inget konstigt. Särskilt inte när folk uppmanas att ge sig ut och spana, ta kort etc. En person skrev i tråden att h*n kände igen sig på beskrivningen.
Citera
2013-06-11, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
AB har ingen bil, enligt Bilregistret.

Kanske dags att kolla upp föräldrarna? Är väl ganska vanligt att ungdomar inte skriver sig själva på fordonet PGA försäkringskostnader.

----------------

Citat:
Den mordmisstänktes advokat Bo Forssberg säger sig inte ha mött några uppgifter från polis och åklagare om ett utomstående fordon.

Källa: http://www.*uriren.nu/nyheter/?articleid=6862032 *=k

Är inte det konstigt? Polisen borde ju iallafall frågat KJ om ett utomstående fordon. Tror att polisen känner till att det var omöjligt för KJ att frakta iväg kroppsdelarna med all den spaningen på sig. Någon annan måste gjort det, om de nu flyttats som flera starka rykten påstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in