2013-06-11, 09:25
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Kan vara denna intervju med Ulrik* Sch*nbeck som ni tänker på.

Det var inte den jag tänkte på, antingen var det AB, Expressen eller den lokala tidningen jag läst det i. Har inte läst några andra.

Får inte fram klippet heller nu så jag vet inte vad som sägs där? Jag har dåligt internet för tillfället. =(
Har du lust att citera ngt?
Citera
2013-06-11, 09:32
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Är det någon här som kommer ihåg vad personen hette som fick sin bil "stulen" och som "hittade" den nedbränd? det var en kompis kompis till VB som delade hans status om bilen, sedan togs den bort, troligen för någon läst att jag skrivit om den här. Jag tycker det är nåt skumt med den bilen och personen. Han skrev också "vissa saker gör man bara en gång" och detta i ett allmänt prata om bilen.
Var det PM?
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-06-11 kl. 09:34. Anledning: Tvåa på den, men får stå kvar.
Citera
2013-06-11, 09:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Om KJ hade varit mördaren hade mordet sannolikt skett i bostaden eller bilen, men nu finns ingen brottsplats där. Om han skulle åkt ut med VB i periferin och mördat henne där, skulle han ha varit tvungen transportera kroppsdelarna till gula huset och däromkring.
Nu har det gjorts en omfattande husrannsakan där bilen ingår och ingenting har hittats som gör honom till gärningsmannen.
Jag anser något mord har inte skett ute i periferin, därför i såfall hade kroppen blivit kvar där eller grävts ned.
När KJ s bostad och bil undersöktes visade det sig att allting var en enda röra i hans bostad, därför kan inses det är en slarver, som inte hade kunnat planera något mord, som inte blir uppklarad.

Jag anser mordet har skett i en bostad av någon och kroppsdelarna planterades vid gula huset och däromkring med avsikt att KJ skulle bli misstänkt för mordet.

Jag tror inte du har en stavelse rätt i mordteorin du förespråkar Lagro, jag är övertygad om att KJ aktivt medverkat i det scenario som ledde till Vatchareeyas Bangsuans död, oklart i vilken eller vilka roller, och att dådet har bäring mot KJ:s engagemang i favoritsysselsättningen, Soft Air Gun-lekar. VB fördes mot sin vilja ut i det skogsområde där spelen hölls och pinades till döds, och jag tror dessutom att händelseförloppet filmades.
Citera
2013-06-11, 09:40
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vet inte om bilen är bekräftad, men på ett ställe sa man på presskonferensen vid omhäktningen.
Ett ställe som kan knytas till MT.
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Åhå, jag har för mig att jag läste det i en av artiklarna på nätet. Men jag ska undersöka det och finner jag det ska jag länka.
Citat:
Det var inte den jag tänkte på, antingen var det AB, Expressen eller den lokala tidningen jag läst det i. Har inte läst några andra.

Får inte fram klippet heller nu så jag vet inte vad som sägs där? Jag har dåligt internet för tillfället. =(
Uppgiften om att blodfyndet skulle ha gjorts i KJ:s bil nämndes första gången i AB 2013-06-01. Detta har dock fortfarande inte bekräftats från någon namngiven källa.

Åklagaren formulerar sig t ex så här:
Citat:
"– Vi har fått ett analys*resultat från SKL som visade att blod från Vatchareeya Bangsuan hittats på sätt som kan kopplas till den misstänkte, säger kammaråklagare Anna Bergström."

Källan säger så här:
Citat:
"Blodet hittades i bagageutrymmet på 22-åringens bil, en blå Hyundai, uppger en *källa för Aftonbladet."
Citera
2013-06-11, 09:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Uppgiften om att blodfyndet skulle ha gjorts i KJ:s bil nämndes första gången i AB 2013-06-01. Detta har dock fortfarande inte bekräftats från någon namngiven källa.

Källan säger så här:

Om jag inte missminner mig så bekräftades uppgiften om att blod hittats i hans bil i Efterlyst förra veckan, vet dock inte vem som uttalade sig om detta.
Citera
2013-06-11, 09:44
Medlem
Miss-Kittys avatar
Citat:

Visst. Ulrik* Sch*nbeck säger så här i en intervju efter omhäktningsförhandlingen;

"Vi har ju skickat in blod. och det har visat sig att det blodet kommer från den avlidna kvinnan. Och blodet fanns på ett sånt ställe eller (tvekar lite, såsom att hon försagt sig) , så det är en koppling till den nu häktade mannen.
Senast redigerad av Miss-Kitty 2013-06-11 kl. 09:45. Anledning: stavning
Citera
2013-06-11, 09:45
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Källan säger så här:

Tack!! Det klargjorde saken. Det är alltså inte bekräftat VAR blodet hittats, men blod har man funnit.
Citera
2013-06-11, 10:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om jag inte missminner mig så bekräftades uppgiften om att blod hittats i hans bil i Efterlyst förra veckan, vet dock inte vem som uttalade sig om detta.
Jag minns vem det var.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
TV3:s Efterlyst bekräftade iaf nyss att blodet kommer från bilen.
Citera
2013-06-11, 10:05
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Jag länkade förra veckan till en utskrift av Efterlyst 2013-06-05 på Pastebin

Speakerrösten säger:
Citat:
"Den misstänkte 22-åringen blev förra veckan omhäktad för styckmordet på VB. Den här gången häktas han på den högre misstankegraden, på sannolika skäl misstänkt för mord. Att misstankarna mot 22-åringen stärks är ett resultat av ett blodfynd som polisen gjort i den misstänktes bil. ..."

Efterlyst anger inte källa. Man kan spekulera i varför. Kanske har Efterlyst kollat med polisen, men ligger lågt med detta eftersom det är lite känsligt då förundersökningssekretss råder, eller så har kanske Efterlyst baserat detta på tidigare medieuppgifter (AB, Expressen)? Det vet man ju ej, då Efterlyst ej lämnade någon källhänvisning.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-06-11 kl. 10:21. Anledning: länkar
Citera
2013-06-11, 10:09
Bannlyst
Citat:
Jag länkade förra veckan till en utskrift av Efterlyst 2013-06-05 på Pastebin

Speakerrösten säger:

Efterlyst anger inte källa.

Här är länkar till ett par av artiklarna där det står att blodet hittades i bakluckan på bilen.

http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mordaren-pratar-om-fastningen/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16884137.ab
Citera
2013-06-11, 10:12
Medlem
Miss-Kittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Här är länkar till ett par av artiklarna där det står att blodet hittades i bakluckan på bilen.

http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mordaren-pratar-om-fastningen/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16884137.ab

Finns ju ingen säker källa där heller. Aftonbladet & Expressen är ju inte direkt journalistik på högsta nivå..
Citera
2013-06-11, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Finns ju ingen säker källa där heller. Aftonbladet & Expressen är ju inte direkt journalistik på högsta nivå..

Nej, men medias uppgifter är det enda som finns för tillfället. Tills fuppen kommit ut får det vara upp till var och en att avgöra vad man vill tro på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in