Är det någon här som kommer ihåg vad personen hette som fick sin bil "stulen" och som "hittade" den nedbränd? det var en kompis kompis till VB som delade hans status om bilen, sedan togs den bort, troligen för någon läst att jag skrivit om den här. Jag tycker det är nåt skumt med den bilen och personen. Han skrev också "vissa saker gör man bara en gång" och detta i ett allmänt prata om bilen.
Var det PM?
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om KJ visar sig vara oskyldig, vilket jag tror at han mycket väl kan vara, så är detta en av mina teorier.
Det är helt OK om du tycker at detta är "far out", jag förstår det mycket väl, men ibland överträffar verkligheten fantasin.
Jag har researched mordfall i USA igennom ca 12 år, och i USA skulle denna teorien absolut inte anses för "far out".
Jag vet att detta er Sverige, MEN vad dom gör i USA kommer, på ett eller annat tidspunkt, till oss här i norden och vem vet, kanske detta är det fallet?
Fakta (enligt Facebook vennina till VB):
VB skriver på sin Facebook att hon har en "beundrare" som Hon inte gillar.
Hon säger till "beundraren" att hon inte är intresserad av honom.
Men "beundraren" ger inte upp.
VB hadde också, flera gånger, innrapporterat till polisen att hon kände sig hotad på något sätt, visst några månader innan hon försvann.
Vi vet inte med säkerhet vem hon kände sig hotad av?
Teori:
"Beundraren" är i verkligen en stalker.
Stalkern tänder på våld.
S ser våld porr och spela extrema våldsspel på nätet.
S har i längre tid, kanske flera år, fantiserat om våld, sexuellt våld, möjligen även kropps styckning.
S har förmodligen våldtäkt på sitt samvete, men har aldrig fångats.
Han hittar VB, antigen via webben / Facebook, eller någonstans i Boden / Luleå-området.
Han bestämmer sig för att det är VB som skall vara hans offer, att det är hon han skall förvärkliga sin fantasi med.
S Stalker VB igennom en viss tid och får information om hennes dagliga liv.
Kontaktar henne också i´verkligheten, i hemlighet och under falskt namn.
S lägger en plan som inkluderar att han måste ordna det så att en annan person blir misstänkt.
S blir medveten om VB: s förbindelser med KJ.
S researcher KJ, t.ex. på FB (kanske han är vän med KJ på FB under falskt namn? Han kanske låtsas att vara paintball kille?) Och tar reda på var KJ rör sig t.ex. när han spelar paintball i skogen upp nära fortet och den gula huset.
S bestämmer sig för att kidnappa VB i forbinndelse med hennes besök hos KJ.
S kidnappar VB när hon lämnar KJ's lägenhet, tar henne till fortet eller en av de bunkrar i närheten och realiserar sin grymma fantasi, inklusive kropps styckningen.
Sen plaserar S några mindre kroppsdelar i det gula huset, och torsoen och huvudet lite längre in i skogen eftersom toroen och huvudet är för tungt att bära upp genom fönstret i det gula huset.
De återstående kroppsdelar, som ännu inte har hittats, har han efterlämnat och möjligtvis poserat på stycknings/ mordplatsen.
Han är nu stolt och nøjd över att hela hans plan har lyckats.
Han realiserade sin fantasi och en annan oskyldig mann sitter i häket mistänkt för det fruktansvärdiga mord S har begått .
On another note;
Den silver färgade bil som blev annoncerad stulen i Luleå den den 19 Maj och därefter, i samma dygn, annoncerad hittad utbränd var en :
silver färgad Mercedes c 240 .
Den personen som ägde denna bil, personens initialer är PM, annoncerade sin bil stulen/bränd på sin FB den 19 Maj.
PM är FB venn med en av VB's FB venner, initialer DB, en karate kille, som postade på VB's FB den 4 Maj.
PM är fråm Boden och gick på samma skola som VB i Boden, Björknäsgymnasiet, PM är venner med 8 personer från det gymnasiumet.
PM är desutom FB venn med 8 personer som studerar på Luleå Tekniska Universitetet, samma ställe som VB studerade.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-06-11 kl. 09:34.
Anledning: Tvåa på den, men får stå kvar.
Om KJ hade varit mördaren hade mordet sannolikt skett i bostaden eller bilen, men nu finns ingen brottsplats där. Om han skulle åkt ut med VB i periferin och mördat henne där, skulle han ha varit tvungen transportera kroppsdelarna till gula huset och däromkring.
Nu har det gjorts en omfattande husrannsakan där bilen ingår och ingenting har hittats som gör honom till gärningsmannen.
Jag anser något mord har inte skett ute i periferin, därför i såfall hade kroppen blivit kvar där eller grävts ned.
När KJ s bostad och bil undersöktes visade det sig att allting var en enda röra i hans bostad, därför kan inses det är en slarver, som inte hade kunnat planera något mord, som inte blir uppklarad.
Jag anser mordet har skett i en bostad av någon och kroppsdelarna planterades vid gula huset och däromkring med avsikt att KJ skulle bli misstänkt för mordet.
Jag tror inte du har en stavelse rätt i mordteorin du förespråkar Lagro, jag är övertygad om att KJ aktivt medverkat i det scenario som ledde till Vatchareeyas Bangsuans död, oklart i vilken eller vilka roller, och att dådet har bäring mot KJ:s engagemang i favoritsysselsättningen, Soft Air Gun-lekar. VB fördes mot sin vilja ut i det skogsområde där spelen hölls och pinades till döds, och jag tror dessutom att händelseförloppet filmades.
Vet inte om bilen är bekräftad, men på ett ställe sa man på presskonferensen vid omhäktningen.
Ett ställe som kan knytas till MT.
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Åhå, jag har för mig att jag läste det i en av artiklarna på nätet. Men jag ska undersöka det och finner jag det ska jag länka.
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det var inte den jag tänkte på, antingen var det AB, Expressen eller den lokala tidningen jag läst det i. Har inte läst några andra.
Får inte fram klippet heller nu så jag vet inte vad som sägs där? Jag har dåligt internet för tillfället. =(
Har du lust att citera ngt?
Uppgiften om att blodfyndet skulle ha gjorts i KJ:s bil nämndes första gången i AB 2013-06-01. Detta har dock fortfarande inte bekräftats från någon namngiven källa.
Åklagaren formulerar sig t ex så här:
Citat:
"– Vi har fått ett analys*resultat från SKL som visade att blod från Vatchareeya Bangsuan hittats på sätt som kan kopplas till den misstänkte, säger kammaråklagare Anna Bergström."
Källan säger så här:
Citat:
"Blodet hittades i bagageutrymmet på 22-åringens bil, en blå Hyundai, uppger en *källa för Aftonbladet."
Uppgiften om att blodfyndet skulle ha gjorts i KJ:s bil nämndes första gången i AB 2013-06-01. Detta har dock fortfarande inte bekräftats från någon namngiven källa.
Källan säger så här:
Om jag inte missminner mig så bekräftades uppgiften om att blod hittats i hans bil i Efterlyst förra veckan, vet dock inte vem som uttalade sig om detta.
Det var inte den jag tänkte på, antingen var det AB, Expressen eller den lokala tidningen jag läst det i. Har inte läst några andra.
Får inte fram klippet heller nu så jag vet inte vad som sägs där? Jag har dåligt internet för tillfället. =(
Har du lust att citera ngt?
Visst. Ulrik* Sch*nbeck säger så här i en intervju efter omhäktningsförhandlingen;
"Vi har ju skickat in blod. och det har visat sig att det blodet kommer från den avlidna kvinnan. Och blodet fanns på ett sånt ställe eller (tvekar lite, såsom att hon försagt sig) , så det är en koppling till den nu häktade mannen.
Senast redigerad av Miss-Kitty 2013-06-11 kl. 09:45.
Anledning: stavning
Källan säger så här:
Tack!! Det klargjorde saken. Det är alltså inte bekräftat VAR blodet hittats, men blod har man funnit.
Om jag inte missminner mig så bekräftades uppgiften om att blod hittats i hans bil i Efterlyst förra veckan, vet dock inte vem som uttalade sig om detta.
Jag minns vem det var.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
TV3:s Efterlyst bekräftade iaf nyss att blodet kommer från bilen.
"Den misstänkte 22-åringen blev förra veckan omhäktad för styckmordet på VB. Den här gången häktas han på den högre misstankegraden, på sannolika skäl misstänkt för mord. Att misstankarna mot 22-åringen stärks är ett resultat av ett blodfynd som polisen gjort i den misstänktes bil. ..."
Efterlyst anger inte källa. Man kan spekulera i varför. Kanske har Efterlyst kollat med polisen, men ligger lågt med detta eftersom det är lite känsligt då förundersökningssekretss råder, eller så har kanske Efterlyst baserat detta på tidigare medieuppgifter (AB, Expressen)? Det vet man ju ej, då Efterlyst ej lämnade någon källhänvisning.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-06-11 kl. 10:21.
Anledning: länkar
Finns ju ingen säker källa där heller. Aftonbladet & Expressen är ju inte direkt journalistik på högsta nivå..
Nej, men medias uppgifter är det enda som finns för tillfället. Tills fuppen kommit ut får det vara upp till var och en att avgöra vad man vill tro på.